Структура за темами
- Мета і завдання
Мета і завдання
Метою дисципліни є забезпечення відповідності знань і навичок майбутнього конструктора одягу вимогам відповідних кваліфікаційних характеристик, які передбачають наявність знань для виконання процесу проектування швейних виробів з застосуванням сучасних систем автоматизованого проектування.
Завдання дисципліни полягає в підготовці майбутнього фахівця, а саме – у формуванні, розвитку та удосконаленні фахових компетентностей, серед яких:
а) загальні компетентності:
- здатність застосовувати знання в практичній діяльності;
- здатність оволодівати сучасними знаннями;
- розуміння професійної діяльності.
б) спеціальні (предметні):
- знання і розуміння основних можливостей та особливостей програмних засобів;
- знання способів зберігання графічної інформації;
- розуміння основних цілей та завдань автоматизованого проектування;
- здатність до самостійного створення проектів у середовищі сучасних графічних пакетів.
Силабус дисципліни
Комп’ютер привабливий для дизайнерів одягу як універсальний інструмент, який дозволяє створювати і представляти проекти, розширює можливості фахівця, прискорюючи процес проектування, що підвищує творчий потенціал.
Технічний і програмний інструментарій конструктора одягу сьогодні досить специфічний і складний. Без спеціальної підготовки практично неможливо в короткі терміни опанувати тонкощами технологій, що швидко змінюються.
№ з/п
Назва розділу, модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Обсяг годин за навчальним планом
Всього
з них:
ауди-торних
самос-тійних
1
2
3
4
5
6
Змістовий модуль 1. Вступ. Загальні відомості про САПР
18
6
12
1
Початкові відомості про САПР. Огляд систем автоматизованого проектування
Розуміти мету та завдання дисципліни, переваги та недоліки автоматизованого проектування. Вміти аналізувати та порівнювати різні САПР.
8
2
6
2
Структура САПР. Поняття про режими проектування. Підсистеми САПР. Загальносистемні принципи побудови САПР. Види забезпечення САПР.
Знати та розуміти структуру САПР, види забезпечення. Вміти пояснювати принципи побудови та підсистеми САПР.
8
4
6
Змістовий модуль 2. Ознайомлення з комплексом САПР Julivi.
29
14
15
3
Ознайомлення з програмою «Дизайнер». Основні принципи роботи. Методи побудови базових основ.
Розуміти призначення програми. Знати функціональні можливості програми та інструментарій
10
4
6
4
Ознайомлення з програмою «Конструктор». Функціональні можливості програми. Моделювання базових конструкцій.
Знати та вміти використовувати інструментарій програми. Аналізувати використання допоміжних програм: «Табель вимірів» і «Схема дублювання»
12
6
6
5
Основи роботи в програмі «Розкладник». Інструментарій та засоби програми «3-D моделювання».
Знати призначення програм. Розуміти принципи роботи та функціональні можливості програмних продуктів
7
4
3
Змістовий модуль 3. Практика роботи в автоматизованих системах (проект за індивідуальним завданням)
43
32
11
6
Розробка технічних рисунків моделей одягу. Створення моделей-ідей .
Аналізувати інструментарій. Уміти цілеспрямовано використовувати засоби програми для виконання конкретного завдання
11
8
3
7
Побудова БК моделі. Нарощення швів
Розуміти алгоритм побудови конструкції. Аналізувати різні методи (варіанти побудови)
8
6
2
8
Виконання технічного моделювання лекал
Використовуючи знання з дисципліни «Моделювання одягу», та інструменти програми, вміти перетворювати базову конструкцію в модельну
9
6
3
9
Оформлення супровідної документації на модель в автоматизованому режимі
Використовуючи знання з дисципліни «Конструкторська підготовка виробництва», вміти створювати табель вимірів та схему дублювання лекал
9
6
3
10
Виконання розкладки лекал та технологічної послідовності в автоматизованому режимі
Розуміти механізм виконання розкладок різних типів. Уміти описувати технологічну послідовність на виготовлення виробу
6
6
-
Всього за курс
90
52
38
На лекційних заняттях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних заняттях (студенти виконують проекти в автоматизованому режимі).
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел. Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі індивідуального переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають поточний та підсумковий контроль у формі заліку.
Поточний контроль здійснюється під час проведення лабораторно-практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовки до виконання конкретної роботи
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку, який передбачає перевірку розуміння студентом теоретичного та практичного програмного матеріалу в цілому, здатності комплексно та творчо використовувати накопичені знання та вміння. При підсумковому семестровому контролі у формі заліку підсумкова оцінка з дисципліни виставляється за результатами поточного оцінювання навчальних досягнень студентів. Оцінювання здійснюється за 4-бальною шкалою.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, участь у науково-дослідницьких заходах) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
Підручники:
1. Кудрявцева Н.В., Дітковська О.А. Системи автоматизованого проектуванняодягу: навч. Посібник / Н.В. Кудрявцева, О.А.Дітковська. - Хмельницький: видавець ПП Заколодний М.І., 2014. 204 с.
2. Пашкевич К.Л. Вибираємо САПР для швейного виробництва / К.Л. Пашкевич // Легка промисловість. – 2012. No4. С. 47–48.
3. Колосніченко М.В., Щербань В.Ю., Процик К.Л. Комп’ютерне проектування одя¬гу: Навчальний посібник. – К .: Освіта України, 2010. 236 с.
4. Трутченко Л.И., Ивашкевич Е.М. Автоматизация проектирования изделий и технологических процессов швейного производства PDF Курс лекций.- Витебск: ВГТУ, 2008. 112 с.
5. Коблякова Е.Б., Ивлева Г.С.Конструирование одежды с элементами САПР: учебник для вузов - М: Легпромбытиздат, 1988.
Додаткова література:
6. Славінська А.Л.Побудова лекал деталей одягу різного асортименту: навчальний посібник для вищих навчальних закладів. - Хмельницький: ТУП, 2000. 116 с.
7. Ергономіка і дизайн. Проектування сучасних видів одягу: Навчальний посібник. / М.В. Колосніченко, Л.І. Зубкова, К.Л. Пашкевич, Т.О. Полька, Н.В. Остапенко, І.В. Васильєва, О.В. Колосніченко.– К.: ПП «НВЦ «Профі», 2014. 386 с.
Інформаційні ресурси:
- Все для студента
(10.09.2019 р.)
9. Ассоль сапр www.assol.org
(12.10.2019 р.)
10. Система Julivi
(12.10.2019 р.)
11. Лакшми АвтоКрой
(02.11.2019 р.)
12..Промисловість
- Тема 1. Початкові відомості про системи автоматизованого проектування (САПР)
Тема 1. Початкові відомості про системи автоматизованого проектування (САПР)
1. Мета і завдання САПР.
2. Огляд систем автоматизованого проектування.
- Тема 2. Структура САПР
Тема 2. Структура САПР
1. Поняття про режими проектування.
2. Перелік підсистем САПР швейних виробів.
3. Загальносистемні принципи побудови САПР.
4. Види забезпечення САПР.
- Тема 3. Ознайомлення з комплексом Julivi
Тема 3. Ознайомлення з комплексом Julivi
1. Відомості про компанію САПРЛЕГПРОМ.
2. Основні принципи роботи в програмі "Дизайн".
3. Методи побудови базової основи конструкції моделі
- Тема 4. Ознайомлення з програмою "Конструктор"
Тема 4. Ознайомлення з програмою "Конструктор"
1. Основні відомості про АРМ конструктора.
2. Функціональні можливості програми "Конструктор".
3. Моделювання базових конструкцій засобами програми.
- Тема 5. Ознайомлення з програмою "Розкладник" та «3D-Моделювання».
Тема 5. Ознайомлення з програмою "Розкладник" та «3D-Моделювання».
1.Функціональні можливості програми "Розкладник" комплексу Julivi.
2. Основи роботи в програмі "3D-Моделювання".
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10