Структура за темами
- Загальне про курс
Загальне про курс
Знання особливостей маркетингу у сфері перукарських послуг допоможе більш ефективно здійснювати маркетингову діяльність, виявляти, які саме послуги необхідно пропонувати на ринку, як отримати прибуток та вдосконалити якість обслуговування
Керівник курсу - Манчевська Наталія Олександрівна
Контактна інформація – manchevska@ukr.net
- СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
Перукарськими послугами користувались ще з давніх часів. У наш час попит на перукарські послуги дуже виріс. Тому застосування маркетингових досліджень у діяльності сучасних салонів краси є одним з ключових факторів щодо розвитку та процвітання на цільовому ринку. Маркетинг послуг – це процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення потреб клієнтів. Але у зв'язку з тим, що клієнту пропонується те, що не має матеріальної
форми, процес продажу ускладнюється. Тому знання особливостей маркетингу у сфері перукарських послуг допомагає салонам більш ефективно здійснювати маркетингову діяльність, виявляти, які саме послуги необхідно пропонувати на ринку, як отримати прибуток та вдосконалити якість обслуговування. Тому, якщо є бажання відкрити власний салон краси та закріпитися на наявному ринку, реалізувати цей процес буде не так просто, якщо не виконати планомірний, логічний та необхідний розвиток. Для цього має бути створена перевірена маркетингова стратегія, яка сприятиме тому, що салон краси розвиватиметься і не стоятиме на одному місці.Мета дисципліни: набуття теоретичних знань та практичних навичок щодо маркетингової діяльності підприємств сфери послуг.
Цілі вивчення курсу:
1. Застосовування отриманих знань при відкритті перукарського салону
2. Аналіз якості та конкурентоспроможності послуг, що надаються у перукарні,
3. Розробка реклами - як спосіб комунікаційного впливу на споживача.
4. Маркетингове дослідження ринку перукарських послуг.
5. Розробка бізнес-плану при відкритті перукарського салону.
Завдання дисципліни полягає у формуванні, розвитку та удосконаленні фахових компетентностей, серед яких:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
- знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
2) спеціальні (предметні):
- знання і розуміння особливостей реалізації та застосування перукарських послуг;
- розуміння набутих теоретичних знать та їх застосування в сфері професійної діяльності у практичних ситуаціях;
- проведення маркетингового дослідження ринку перукарських послуг на прикладі салону краси;
- аналіз споживачів і дослідження якості послуг.
Після вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати такі результати навчання:
- знає, пояснює та вміє проводити якісний аналіз активної аудиторії клієнтів;
- вміє розробляти маркетинговий план та стратегії;
-вміє проводити розрахунок показників ступеня завантаженості салону краси;
- виконує прорахунок майбутнього бюджету;
- знає, пояснює та вміє реалізувати оцінку стану, в якому знаходяться конкуренти;
- вміє підготувати прайс-лист;
- знає як розширити асортимент продукції та послуг.
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінари та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.
На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних заняттях у формі міні-дискусій, представлення практичних робіт, а також шляхом виконання практичних робіт.
В процесі практичного заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, підбирати докази у підтвердження своїх думок, вчаться володіти і правильно застосовувати отримані практичні навички.
Контроль знань студентів завжди був, є і буде важливою складовою частиною навчального процесу. Тому закріплення вмінь та навичок із курсу пропонується проводити під час практичних занять, тестових, самостійних та контрольних завдань. Таким чином у студентів формується здатність самостійно мислити, поглиблено опановувати навчальний матеріал і засвоювати теоретичні знання та практичні вміння.
Оцінювання здійснюється за 5-бальною шкалою відповідно до Положення про оцінювання навчальних досягнень студентів. Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль
- модульний контроль
- підсумковий контроль
. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять, в письмовій (самостійна робота, тести), усній формах (перевірка практичних навичок) та виконанні практичних завдань і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- робота в малих групах - спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень;
- дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
Модульний контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання після закінчення логічно завершеної частини лекційних та практичних занять з певного розділу.
Основною формою модульного контролю є завдання, тести, які включають як і перевірку теоретичного матеріалу курсу, так і виконання практичних завдань.
Підсумковий контроль зазвичай проводиться у формі письмової роботи (ККР), тесту та залуку або іспиту і передбачає перевірку розуміння студентом теоретичного та практичного програмного матеріалу в цілому, здатності комплексно, творчо використовувати накопичені знання та уміння, формувати власне ставлення до певної проблеми, обґрунтовувати свою фахову позицію та розв’язувати практичні задачі.
Умови допуску до підсумкового контролю:
- відвідування (або відпрацювання) усіх занять;
- наявність конспекту лекції;
- складання підсумкових тестів та практичних робіт з усіх модулів
Критерії оцінювання
Кожний модуль включає бали за поточну роботу студента, практичних заняттях, виконання самостійної роботи, індивідуальну роботу,тест по модулю. Виконання модульних контрольних робіт (тесту) здійснюється в режимі комп’ютерної діагностики або з використанням роздрукованих завдань. Модульний контроль знань студентів здійснюється після завершення вивчення навчального матеріалу модуля.
Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на практичних заняттях, під час виконання самостійної та індивідуальної роботи залежить від дотримання таких вимог:
- своєчасність виконання навчальних завдань;
- повний обсяг їх виконання;
- якість виконання навчальних завдань;
- самостійність виконання;
- творчий підхід у виконанні завдань;
- ініціативність у навчальній діяльності
-
Рівні навчальних досягнень
Бали
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень студентів
І. Початковий
2
Студент з допомогою викладача відтворює на рівні розпізнання окремі елементи (фрагменти) навчального матеріалу та не усвідомлено виконує окремі частини (елементи, фрагменти) практичних завдань, контрольні та підсумкові роботи. При відповіді і виконанні практичних завдань припускається суттєвих помилок.
ІІ. Середній
3
Студент на рівні запам'ятовування без достатнього розуміння відтворює навчальний матеріал та виконує практичні завдання в неповному обсязі з частковою допомогою викладача. Недостатньо обґрунтовано аналізує і порівнює інформацію.. При відповіді і виконанні практичних завдань припускається помилок, які самостійно виправити не може.
ІІІ. Достатній
4
Студент самостійно з розумінням відтворює основний навчальний матеріал та застосовує його при виконанні практичних завдань в типових умовах (стандартних ситуаціях). Дає визначення основних понять, аналізує, порівнює інформацію і робить висновки. Відповідь студента в цілому правильна, логічна та достатньо обґрунтована. Виконує практичні завдання за типовим, алгоритмом (послідовність дій). Можлива консультативна допомога викладача. Достатньо, усвідомлено користується довідковою інформацією та технічною документацією. При відповіді та виконанні практичних завдань припускається несуттєвих помилок, які може виправити.
IV. Високий
5
Студент володіє глибокими, міцними, узагальненими, системними знаннями навчального матеріалу в повному обсязі та здатний їх ефективно використовувати для виконання всіх передбачених навчальною програмою практичних завдань. Відповідь студента повна, правильна, логічна, містить аналіз, систематизацію, узагальнення. Вміє самостійно знаходити джерела інформації й користуватися ними, оцінювати отриману інформацію. Встановлює причинно-наслідкові та міжпредметні зв'язки, робить аргументовані висновки. Самостійно, правильно і в повному обсязі виконує практичні завдання як з використанням типового алгоритму, так і за самостійно складеним планом. При відповіді та виконанні практичних завдань припускається неточностей, які самостійно виявляє та виправляє. Вирішує проблеми як у простих, так і у виняткових ситуаціях.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба) навчання може відбуватись в онлайн формі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, ПМК) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
1. Присутність на лекційних та практичних заняттях (протягом навчального курсу)
Оцінюється:
5 балів – 100% присутності на занятті
4 бали – 80% присутності на занятті
3 бали – 60% присутності на занятті
* студент, який пропустив більше 50% від загальної кількості лекційних та практичних занять не може отримати позитивну оцінку за курс.
Умови щодо дедлайнів та перескладання:
- практичні роботи, завдання та підсумкові тести які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів);
- перескладання модулів (розділів) за наявності поважних причин (напр.: хвороба, участь у змаганнях, конференціях тощо) і оцінюється без зниження оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів. Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
1. Основна 1. Балабанова Л. В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: навч. посібн. / Л. В. Балабанова. – К. : Професіонал, 2004. – 287 с.
2. Балабанова Л. В. Цінова політика торговельного підприємства в умовах маркетингової оріентації : навч. посібн. / Л. В. Балабанова. – К. : – Професіонал, 2004. – 154 с.
3. Грищенко І. М. Маркетингові основи комерційного посередництва: навч. посібн. / І. М. Грищенко. – К. : Грамота, 2006. – 303 с.
4. Майдебура Е. В. Маркетинг услуг / Е. В. Майдебура. – К. : ВИРА-Р, 2001. – 574 с.
5. Мальченко В. М. Маркетинг послуг : навч. посібн. / В. М. Мальченко. – К. : КНЕУ, 2006. – 360 с.
6. Новаторов Э. Международные модели маркетинга услуг / Э. Новаторов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. – № 3. – С. 91–98.
7. Пащук О. В. Маркетинг послуг: стратегічний підхід : навчальний посібник / О. В. Пащук. – К. : ВД "Професіонал", 2005. – 560 с.
8. Шканова О. М. Маркетинг послуг : навч. посібн. / О. М. Шканова. – К. : Кондор, 2003. – 304 с. 11.2. Додаткова
- Змістовний модуль 1
Змістовний модуль 1
- Самостійна робота
Самостійна робота
- Секція 4
Секція 4
- Секція 5
Секція 5
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10