Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд». Ця унікальна ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору технічних наук, художнику і філософу Володимиру Бусленко. Кроссенс уперше був надрукований у 2002 році у журналі «Наука і життя». Він являє собою асоціативний ланцюжок, замкнутий у стандартне поле із дев’яти квадратів (як у грі «Хрестики-нулики»). Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує по смислу відразу декілька.
Що таке менторство?
Менторство – це процес взаємодії більш досвідченої в певній сфері людини з менш досвідченою, при якому відбувається передача знань, навичок, вмінь.
Для чого потрібне менторство?
Менторство учить мислити і спілкуватися іншими категоріями. Наставники виходять не з того, як влаштована реальність, а з того, як протеже з нею зіткнеться. Влитися в середовище професіоналів неможливо без знання термінології. Тому менторство виступає лише частиною професійного становлення.
Пріоритетне завдання освіти ХХІ століття передбачає орієнтацію на інтереси особистості, які б відповідали сучасним тенденціям суспільного розвитку; створення передумов розвитку творчих здібностей людей; формування здатності адаптуватися до змін, що відбуваються в суспільстві.
Такі завдання потребують трансформації стереотипів формування професійних компетентностей, зміни ціннісних орієнтацій та зародження нових здібностей освітян. Та які б реформи не відбувалися в системі освіти, зазвичай у кінцевому результаті вони зводяться до конкретного виконавця – педагога.
З огляду на сучасний стан вітчизняної економіки всезростаючі потреби у висококваліфікованих фінансових працівниках в Україні очевидні. Матеріально-технічне забезпечення навчального процесу, використання раціональних форм і методів навчання, якість підготовки спеціалістів такого профілю істотно відстають від вимог ефективного фінансового менеджменту.
Важливою рисою сучасного заняття є активна діяльність студентів. Це насамперед їх активність у навчанні, яка формується в процесі пізнавальної діяльності, свідомі й цілеспрямовані зусилля. Активізація пізнавальної діяльності має бути спрямована не тільки на активність мислення, а й на підвищення розумових зусиль, вдосконалення процесу засвоєння знань, умінь, навичок. Тобто на підвищення ефективності заняття.
Компетентність у перекладі з латинської competentia - означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
Компетентна в певній сфері людина має відповідні знання та здібності, що дозволяють їй обґрунтовано судити про цю сферу й ефективно діяти в ній.
Щодня перед нами постає чимало питань і проблем, які вимагають відповідей та ефективних рішень. Щоб прийняти оптимальне рішення, слід «увімкнути» так зване «критичне мислення» – це особливо результативний спосіб досягнення мети.
Критичне мислення – термін, який з’явився у науці завдяки філософу Джону Дьюї та його праці «Як ми думаємо» у 1910 році. Загалом же, критичне мислення – це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень.
Дж. Локк вважав рефлексію ключем особливого знання, коли спостереження спрямовується на внутрішні аспекти свідомості.
Для Лейбніца рефлексія являє собою не що інше, як інтерес до того, що в нас відбувається.
За Д. Юму, ідеї – це рефлексії над враженнями, що придбані ззовні.
В психології їх відносять до соціальних навичок:
Фасиліта́ція (від англ. facilitation — допомога, полегшення, сприяння) — це організація процесу колективного розв'язання проблем у групі, який керується фасилітатором (ведучим, керівником).
Це одночасно процес та сукупність навичок, які дозволяють ефективно організовувати обговорення складної проблеми без втрат часу та за короткий термін виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників процесу.