Структура за темами
- Загальне
Загальне
Дисципліна «Безпека життєдіяльності в туристичній сфері» належить до вибіркових компонентів освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю 242 Туризм.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності в туристичній сфері» є дослідження небезпек і вивчення принципів безпеки як найважливіших факторів розвитку сучасної індустрії туризму.
Завданням навчальної дисципліни є вивчення загальних вимог безпеки, з’ясування, хто і як контролює виконання вимог безпеки, розглянути заходи безпеки туризму, особливості державного регулювання в контексті безпеки туристичної діяльності, вивчити методи підвищення безпеки туризму, розглянути психологічні аспекти забезпечення безпеки туризму.
№ з/п
Назва розділу, модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Безпека життєдіяльності в туристичній сферіОбсяг годин за навчальною програмою
Всього
з них:
аудиторних
самос-тійних
1
2
3
4
5
6
Модуль 1. Безпека життедіяльності у сфері туризму
24
12
12
1
Теоретичні основи забезпечення безпеки життєдіяльності в туристичній індустрії
Аналізувати специфіку забезпечення безпеки життєдіяльності в туристичній індустрії. Характеризувати сучасну туристичну індустрію. Знати права, обов’язки і свободи у сфері безпеки життєдіяльності туриста
8
4
4
2
Види надзвичайних ситуацій та забезпечення захисту туристів і працівників туристичної індустрії
Розуміти визначення та класифікацію надзвичайних ситуацій. Характеризувати причини та стадії розвитку надзвичайних ситуацій та систем запобігання їх виникнення. Аналізувати надзвичайні ситуації природного характеру
8
4
4
3
Організація діяльності із забезпечення безпеки праці в туристичній індустрії
Аналізувати фактори, що впливають на умови праці. Характеризувати дію метеорологічних факторів на організм людини. Знати поняття та гігієнічні вимоги до освітлення
8
4
4
Модуль 2. Безпека за умов різних видів туристичної діяльності
36
16
20
4
Забезпечення безпеки життєдіяльності на туристичних підприємствах
Знати забезпечення безпеки життєдіяльності у тур фірмі та екскурсійному підприємстві. Характеризувати забезпечення безпеки життєдіяльності у готельному комплексі
8
4
4
5
Забезпечення безпеки життєдіяльності туристів у готелях
Характеризувати забезпечення безпеки життєдіяльності у готельному комплексі
8
4
4
6
Забезпечення безпеки життєдіяльності туристів в закладах харчування
Характеризувати забезпечення безпеки життєдіяльності у закладах харчування
10
4
6
7
Надання першої медичної допомоги при нещасних випадках та захворюваннях у туризмі
Розуміти організацію надання першої медичної допомоги потерпілим. Знати ознаки зовнішніх та внутрішніх кровотеч
10
4
6
Всього:
60
28
32
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Основними методами формування фахових компетентностей при проведенні аудиторних занять є пояснювально-ілюстартивні та наочні, інтерактивні (дискусія, мозковий штурм, інтерактивні презентації, тестування). Ці методи дають можливість у повному обсязі опанувати навчальний матеріал, закріпити його, сформувати практичні навики та діагностувати якість знань.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на семінарських заняттях.
Матеріали лекцій, питання для обговорення, індивідуальні завдання для підготовки до семінарських занять, конкретні вимоги до окремих тем та контролю знань подані у відповідному Е-НМКД дисципліни за адресою http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=1439
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, по деяких темах передбачається написання рефератів, міні-проектів.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
- опитування на семінарських заняттях;
- реферативні повідомлення.
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
Діагностика знань, умінь та навичок студентів полягає в оцінювані рівня сформованих загальних та фахових компетентностей, дає змогу з’ясувати ступінь опанування тем дисципліни та рівень підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється за 4-бальною шкалою, шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль,
- підсумковий контроль.
Поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних та семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання завдань.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:· робота в малих групах, спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
· презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
· дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
· тести - містить питання з варіантами відповідей стосовно певної теми, або декількох тем дисципліни;
· метод-есе - короткі повідомлення;
· бесіда.
· контрольні роботи - включають перевірку теоретичних положень курсу. Контрольна робота може містити тестові завдання, виконується на основі знань, вмінь і навичок, отриманих у процесі вивчення теми, декількох тем чи дисципліни вцілому.
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку – форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю та формується як седеньоарифметичне значення всіх поточних оцінок студента на останньому занятті за умови відсутності негативних.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, проходження медичних оглядів, участь в змаганнях, олімпіадах тощо) відсутність студентів на занятті повинна мати документальне підтвердження.
Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, модульний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
До початку заліково-екзаменаційної сесії студенти повинні виконати усі підсумкові контрольні заходи і отримати по кожному із змістовних модулів позитивні оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
1. Головко О.М., Кампов Н.С., Махлинець С.С., Симочко Г.В. Організація готельного господарства: навч. посіб. К.: Кондор, 2012. 338 с.
2. Готельно-ресторанна справа. Навчально-методичне видання. Книга 1. / Б. М. Андрушків, Л. Я. Малюта, Г. Й. Островська та ін. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2018. 268 с.
3. Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві: підруч. Харків: Вид-во Іванченка І. С., 2018. 487
4. Круль Г.Я. Основи готельної справи: навчальний посібник. К: Центр учбової літератури, 2011. 368 с.
5. Лушкін В.А., Торкатюк В.І., Коржик Б.М., Ачкасов А.Є., Ніколаєнко Л.Ф. Безпека життєдіяльності: навч. Посібник. Житомир, 2001. 671 с.
6. Любіцева О.О. Методика розробки турів : навчальний посібник. К.: Альтерпрес, 2011. 104 с
7. Мазаракі А. А. Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства: підручник. за заг. ред. Н. О. П’ятницької. 2 -ге вид., пероб. та допов. К.: Центр навч. л-ри, 2011. 584 с.
8. Мальська М.П. Готельний бізнес: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 472 с.
9. Нечаюк Л.І., Нечаюк Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: Навч. посіб. К.: Центр навчальної літератури, 2006. 348 с.
10. Організація готельного господарства: навч. посібник О. М. Головко та ін. К.: Кондор, 2015. 410 с.
11. Організація обслуговування у малих готелях: навч. посібник Г.Б. Мунін, З.І. Тимошенко, Ю.І. Пале
12. Сокол Т.Г. Основи туристичної діяльності: Підручник / За заг. ред. В.Ф.Орлова. – К.: Грамота, 2006. – 264 с.
- Тема 1
Тема 1
- Тема 2
Тема 2
- Тема 3
Тема 3
- Тема 4
Тема 4
- Тема 5
Тема 5
- Тема 6
Тема 6
- Тема 7
Тема 7
- Методичні видання
Методичні видання
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10