- Про Проєкт "Разом"
Про Проєкт "Разом"
- ЗРАЗОК 17
ЗРАЗОК 17
Фрагмент е-курсу з навчальної дисципліни "Загальна географія" (для учнів 6-го класу гімназії "Гармонія")
= ТЕМА. Води суходолу. Річки =
Викладач: Г.М. Балан
Географія у 6 класі (Загальна географія) – це перший систематичний курс нового шкільного предмета.
Під час вивчення загальної географії в учнів формуються уявлення про Землю як природний комплекс, особливості земних оболонок та їх взаємозв'язки.
Початковий курс географії також містить відомості про географічні подорожі та дослідження нашої планети, особливості зображення земної кулі на глобусі й карті, кількість і розміщення її населення, людські раси, положення України та окремих держав на політичній карті світу.
Таким чином, у 6 класі розпочинається формування загальної географічної культури школярів та поступове навчання картографічній мові. Учні оволодівають основними географічними уявленнями та поняттями, набувають певних умінь у роботі з різними джерелами географічної інформації.
Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з географії
Оцінюючи навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:
- правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять і закономірностей, точність вживання географічної та картографічної термінології;
- ступінь самостійності відповіді;
- логічність, доказовість у викладенні матеріалу;
- ступінь сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних умінь (робота з картографічними, статистичними та іншими додатковими матеріалами).
Рівні навчальних досягнень
Бали
Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів
I.Початковий
1
Учень (учениця) розрізняє окремі географічні явища чи об’єкти (гори і рівнини, суша і океан, село і місто, галузь і т.д.) та з допомогою вчителя знаходить їх на карті
2
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює окремі факти на елементарному рівні, розрізняє один або декілька запропонованих географічних об’єктів та з допомогою вчителя намагається знайти їх на карті
3
Учень (учениця) дає нечіткі характеристики географічних об’єктів; за допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі географічні поняття
II.Середній
4
Учень (учениця) частково відтворює текст підручника, дає нечітке визначення основних понять і термінів за допомогою вчителя. Називає, відповідно до теми конкретного уроку, компоненти географічної оболонки та складові господарства; повторює за зразком практичну роботу; під час відповіді намагається користуватися географічною картою
5
Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу без розкриття причинно-наслідкових зв’язків, описує географічні об’єкти чи явища за типовим планом. Намагається робити висновки без підтвердження їх прикладами; частково володіє обов’язковою географічною номенклатурою
6
Учень (учениця) самостійно дає більшість визначень, передбачених темою уроку, відтворює значну частину вивченого матеріалу у відповідності з його викладом у підручнику. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою та картою
III.Достатній
7
Учень (учениця) має достатні географічні знання і застосовує їх для вирішення стандартних ситуацій. Має цілісне уявлення про природні та суспільні явища, вміє вести спостереження за навколишнім середовищем; достатньо володіє картографічним матеріалом
8
Учень (учениця) засвоїв основні уявлення, поняття і категорії географічної науки про Землю та господарську діяльність людини. Застосовує здобуті знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних про господарство і населення, показує їх зміну у часі. Вміє наводити приклади взаємодії людини і природи; знає обов’язкову географічну номенклатуру
9
Учень (учениця) на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом, може застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про компоненти природи і просторову організацію господарства; пояснює причинно-наслідкові зв’язки в природі і господарстві; майже безпомилково працює з картографічним матеріалом
IV.Високий
10
Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу, здійснює оцінку певних процесів та явищ, передбачених навчальною програмою; пояснює прикладне значення географічних знань, дає розгорнуту відповідь, відбирає необхідні знання; вільно застосовує більшість географічних понять та може їх класифікувати; добре володіє картографічним матеріалом
11
Учень (учениця) має глибокі знання про об’єкт вивчення, застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з рекомендованими вчителем джерелами географічної інформації; на високому рівні аналізує та використовує картографічну інформацію
12
Учень (учениця) володіє грунтовними географічними знаннями у межах вимог навчальної програми, висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатний розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує
Завдання
- Ознайомтесь із очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти з теми "Води суходолу. Річки".
- Виконайте тест "Рухи води у Світовому океані".
- Опрацюйте § 42-43 підручника (автори Т.Г.Гільберт, Л.Б.Паламарчук).
- Перегляньте відео "Води суходолу. Річкова система і басейн" та відеоурок "Води суходолу. Річки: річкова система, басейн річки, річкова долина".
- Виконайте завдання, які розміщені у темі, для закріплення отриманих знань, вмінь і навичок.
Перевірка домашнього завдання
Вивчаємо новий матеріал
Для тих, хто хоче знати більше
Закріплення вивченого матеріалу з теми
Набір карт для вивчення географії у 6 класі
Для тих, хто був відсутній на уроці.
Намалюйте у робочому зошиті схеми «Річка і її частини» та «Річкова долина».
Запишіть у зошиті визначення понять та вивчіть їх: «річка», «витік», «гирло», «притока», «річкова система», «річковий басейн», «вододіл», «річкова долина», «русло (річище)», «заплава», «тераси», «меандри», «пороги», «водоспад».
Знайдіть на карті «Фізична карта півкуль» атласу для 6 класу с.18-19 річки: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі.
Перевірте свої знання.