- Про Проєкт "Разом"
Про Проєкт "Разом"
- ЗРАЗОК СИЛАБУСУ ДИСЦИПЛІНИ
ЗРАЗОК СИЛАБУСУ ДИСЦИПЛІНИ
Метою дисципліни є вивчення теоретичних основ та технологій перевірки якості ІТ-продуктів (Quality Assurance, QA), необхідних для професійної діяльності фахівця з комп’ютерної інженерії, зокрема в області систем Інтернету речей.
Завданням навчальної дисципліни є:
- формування теоретичних знань з тестування, верифікації та валідації апаратно-програмних комплексів;
- вивчення сучасних методів та інструментальних засобів тестування контролю якості ІТ-продукту;
- досягнення цілей перевірки якості продукту шляхом тестування та аналізу якості на на різних стадіях життєвого циклу розробки продукту;
- вивчення основ складання тестової документації згідно із стандартами в галузі.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни становить 4 кредити ЄКТС (120 академічних годин), з яких 1 кредит (30 годин) – для підготовки до екзамену. Тижневе навантаження - 6 год. (3 пари на тиждень).
Передумовою для вивчення освітньої компоненти є результати навчання, сформовані у здобувачів освіти в процесі засвоєння дисциплін «Основи Інтернету речей» та «НП з технологій розумного дому».
Дисципліна «Тестування в системах Інтернету речей» забезпечує набуття компетентностей, необхідних для подальшого курсового проєктування, проходження переддипломної практики, а також підготовки до кваліфікаційної роботи.
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Інженерія Інтернету речей»:
Загальні компетентності:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК2. Здатність застосовувати на практиці фундаментальні концепції, парадигми і основні принципи функціонування апаратних, програмних та інструментальних засобів комп’ютерної інженерії.
СК3. Здатність вільно користуватись сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями, прикладними та спеціалізованими комп’ютерно-інтегрованими середовищами для розробки, впровадження та обслуговування апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії.
СК6. Здатність брати участь у модернізації апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії.
СК9. Здатність оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів.
СК11. Здатність здійснювати вибір, розгортати, інтегрувати, діагностувати, адмініструвати та експлуатувати комп’ютерні системи та мережі, мережеві ресурси, сервіси та інфраструктуру організації.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН2. Знати і розуміти теоретичні положення, що лежать в основі функціонування апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії.
РН6. Тестувати, діагностувати та обслуговувати апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії.
РН9. Розробляти, тестувати, впроваджувати, експлуатувати програмне забезпечення для вбудованих і розподілених систем.
РН13. Обґрунтовувати прийняті рішення, оцінювати, оформляти та представляти результати професійної 9 діяльності згідно з діючою нормативною документацією.
З дисципліни Тестування в системах ІоТ передбачено такі види аудиторних занять:
- лекції
- лабораторні роботи.
Крім цього, програмою навчальної дисципліни передбачена самостійна робота студента та контрольні заходи у вигляді поточного та підсумкового контролю знань.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції, можливе опитування або тестування за матеріалами вивчених тем.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на лабораторних роботах. Під час лабораторних робіт виконуються завдання з використанням спеціалізованого програмного та технічного забезпечення. За результатами виконання завдань лабораторної роботи передбачено оформлення стислого звіту по виконаних завданнях і представлення результатів роботи перед аудиторією.
Ключова роль відводиться формуванню практичних навиків тестування роботи апаратно-програмних комплексів шляхом виконання індивідуальних завдань.
Матеріали лекцій, питання для обговорення, інструкційні матеріали та завдання для лабораторних робіт, конкретні вимоги до окремих тем та контролю знань подані у відповідному Е-НМКД дисципліни.
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання навчальних матеріалів, фахових інформаційних джерел та виконання практичних завдань із застосування методів тестування апартно-програмних комлексів.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
- контрольні питання до лабораторних робіт;
- виконання практичних завдань;
- поточний контроль знань;
- питання та завдання до екзамену.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється за 4-бальною шкалою, шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль,
- підсумковий контроль.Поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних занять та лабораторних робіт і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання завдань.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- захист лабораторних робіт: демонстрація результатів виконання завдань із обгрунтуванням обраних методів та інструментів;
- тести - містить питання з варіантами відповідей стосовно певної теми, або декількох тем дисципліни;
- контрольні роботи - включають як перевірку теоретичних положень курсу, так і розв’язування практичних завдань. Контрольна робота може містити тестові завдання та практичні задачі, виконується на основі знань, вмінь і навичок, отриманих у процесі вивчення теми, декількох тем чи дисципліни вцілому.
Додатковою формою контролю може бути презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
Терміни контрольних заходів відображено в схемі вивчення дисципліни.
Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену, метою якого є перевірка теоретичних знань здобувачів освіти (теоретична складова) так і їх практичних умінь і навичок (практична складова). Перелік теоретичних питань, типові практичні завдання та критерії оцінювання подано у відповідному розділі е-курсу дисципліни.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
Незадовільні оцінки, отримані при поточному контролі знань, повинні бути перездані до початку заліково-екзаменаційної сесії.
До складання екзамену студент допускається за умови відсутності негативних оцінок за результатами поточного контролю та зданих на позитивну оцінку лабораторних робіт.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА
1. ISTQB Foundation Level Workbook. Certified Tester Foundation. Level Syllabus, 2023. URL: https://www.istqb.org/certifications/certified-tester-foundation-level .
2. Ірина Бородкіна, Георгій Бородкин. Інженерія програмного забезпечення. Посібник для студентів вищих навчальних закладів. К: Центр навчальної літератури. 2018. 204 с.
3. Авраменко А.С., Авраменко В.С., Косенюк Г.В. Тестування програмного забезпечення. Навчальний посібник. Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2017. 284с. URL: http://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/1482
Укладачі е-курсу - Наталя Зіновіївна Кульчинська (n.kulchynska@gmail.com), Катерина Романівна Корнєєва (kornkat@gmail.com)
Консультації: Вівторок, 16.40 - 18.00, 41 ауд. (І корпус)