Структура за темами
- Загальне
Загальне
- СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Бізнес-аналіз в IT-проєктах» є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок у сфері бізнес-аналізу, реалізації ІТ-проєктів та проєктів у інших сферах бізнесу.
Завданням вивчення навчальної дисципліни є набуття здобувачами освіти пізнавальної, практичної та творчої компетентностей, які полягають у оволодінні основними поняттями з бізнес-аналізу проєктів, а саме: розуміти бізнес-процеси компаній та вимоги замовників проєктів; визначати найефективніші методи реалізації проєкту; будувати архітектуру проєкту; формувати проєктну команду та розподіляти ролі між учасниками проєкту; проводити комунікацію між замовниками та виконавцями проєкту; оцінювати вартість проєкту та доводити його до реалізації.
Отримані знання дозволять сформувати аналітичні здібності, системне та критичне мислення для розроблення ефективних рішень, розвинути ділові комунікаційні навики для ведення проєкту та забезпечення співпраці між клієнтом і проєктною командою.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
Для вивчення курсу студенти не потребують спеціальних знань у галузі бізнесу, менеджменту чи фінансів, але мають мати аналітичні здібності, системне та критичне мислення, базові ділові комунікаційні навики, достатні для сприйняття категоріального апарату.
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Інженерія Інтернету речей»:
Загальні компетентності:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК1. Здатність застосовувати законодавчу та нормативно-правову базу, а також державні та міжнародні вимоги, практики і стандарти з метою здійснення професійної діяльності в галузі інформаційних технологій.
СК9. Здатність оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів.
СК10. Здатність аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обґрунтовувати прийняті рішення.
СК14. Здатність оцінювати і враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні чинники, що впливають на сферу професійної діяльності.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН10. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання задач комп’ютерної інженерії.
РН13. Обґрунтовувати прийняті рішення, оцінювати, оформляти та представляти результати професійної діяльності згідно з діючою нормативною документацією.
РН18. Планувати, створювати та управляти проєктами з розробки апаратно-програмних систем (в тому числі систем Інтернету речей з урахуванням вимог клієнта).
З дисципліни Бізнес-аналіз в ІТ-проєктах передбачено такі види аудиторних занять:
- лекції
- практичні роботи.
Крім цього, програмою навчальної дисципліни передбачена самостійна робота студента та контрольні заходи у вигляді поточного контролю знань.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції, можливе опитування або тестування за матеріалами вивчених тем.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на практичних роботах шляхом розв’язування ситуаційних завдань, проєктів та представлення результатів роботи перед аудиторією. . Під час виконання деяких практичних робіт виконуються завдання з використанням спеціалізованого програмного та технічного забезпечення. За результатами виконання завдань практичних роботи передбачено оформлення стислого звіту по виконаних завданнях і представлення результатів роботи.
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання навчальних матеріалів, фахових інформаційних джерел та виконання практичних завдань із застосування методів тестування апартно-програмних комлексів.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
- контрольні питання до практичних робіт;
- виконання практичних завдань;
- реферативні повідомлення.
- поточний контроль знань.
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
Формами оцінювання знань студентів з дисципліни «Бізнес-аналіз в IT-проєктах» можуть бути:
- виконання завдань практичного змісту;
- тестування за допомогою програмних засобів;
- врахування особистих досягнень в опануванні дисципліни;
- співбесіда (інтерв’ю) як доповнення до тестування або практичної роботи;
- взаємоконтроль студентів у парах або групах та самооцінка.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль у формі запитань, тестів, дидактичних матеріалів, самостійних та контрольних робіт, захист практичних робіт тощо.
- підсумковий контроль у формі підсумкових контрольних робіт та заліку.
Поточний контроль здійснюється під час проведення комбінованих, практичних, лекційних занять та на контрольних роботах. Має на меті перевірку знань студентів з усіх тем курсу.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
-тестування, практичні та контрольні роботи;
- робота в малих групах спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо.Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
Незадовільні оцінки, отримані при поточному контролі знань, повинні бути перездані до початку заліково-екзаменаційної сесії.
До складання екзамену студент допускається за умови відсутності негативних оцінок за результатами поточного контролю та зданих на позитивну оцінку лабораторних робіт.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА
-
Гобов Д. Бізнес-аналіз є завжди. Питання в тому, хто його робить [Електронний ресурс] / Д. Гобов. 2020. URL: https://www.dataart.com.ua/ news/biznes-analiz-e-zavzhdi-pitannyav-tomu-khto-iogo-robit
-
Нетепчук В.В. Управління бізнес-процесами. Навч. посібник. Рівне. НУВГП. 2018. - 158с.
-
Остервальдер О, Піньє Ів. Побудова бізнес-моделей. Настільна книга стратега і новатора. К., Альпіна Паблішер Україна. 2020. - 288 с.
-
Сидорова А. В., Біленко Д. В., Буркіна Н. В. Бізнес-аналітика: навчально-методичний посібник. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 2019. - 104с.
-
Управління якістю бізнес-процесів на підприємстві : [монографія] / [Л.Г. Шемаєва, К.С. Безгін та ін.]. – Х. : Вид-во ХНЕУ, 2021. – 240с.
-
Хто такий бізнес-аналітик? URL: https://issoft.com.ua/blog/ khto-takiy-biznes-analitik/
-
BI – бізнес-аналітика [Електронний ресурс]. URL: https://www.it.ua/ knowledgebase/technology-innovation/business-intelligence-bi
-
Brandenburg An Introduction to Business Analysis and the Business Analyst Process Framework URL: https://www.bridging-the-gap.com/ business-analysis-process/
-