Структура за темами
- Загальне
Загальне
- Секція 1
Секція 1
СИЛАБУС КУРСУ
«Проектний менеджмент в ІТ»
2023/2024 н. р.
Ступінь вищої освіти - молодший бакалавр
Освітньо-професійна програма - «Інженерія Інтернету речей»
Галузь знань:
Спеціальність: 123 Комп'ютерна інженерія
Компонент освітньої програми – вибіркова дисципліна
Рік підготовки – 4, семестр – 7
Кількість кредитів: 4
Мова викладання: українська
Дні занять: згідно з розкладом
Консультації: згідно з розкладом
Керівник курсу – Меленчук Любов Іванівна
Контактна інформація – melenli0320@gmail.com
Дисципліна “Проектний менеджмент в ІТ” спрямована на формування у студентів
системи знань із методології управління проектами на усіх стадіях його життєвого циклу,
починаючи з вимог клієнта і закінчуючи функціонуючою системою.Стартапи та інші форми та елементи впровадження цифрової трансформації також будуються на фундаменті виконання різнорідних ІТ-проектів. Правильне виконання усіх необхідних фаз управління проектами є запорукою успішного руху людства вперед. Тому ця дисципліна є однією з найнеобхіднишіх для формування відповідних компетенцій фахівців ІТ-галузі.
Метою викладання курсу “Проектний менеджмент в ІТ” є формування у студентів сукупності
теоретичних знань і практичних навиків управління ІТ проектами, а саме: засвоєння
сутності та основних завдань управління ІТ проектами; методичних основ планування і
контролю ІТ проекту; базових засад створення організаційної структури; теоретичних
основ управління проектним циклом; оволодіння навичками та вміннями використовувати
основні інструменти та фреймворки управління проектами; здійснювати розробку та
управління проектами.Перевагою викладання дисципліни є проектна форма навчання, яка виробить у
студентів навички командної розробки програмного забезпечення, навчить вести
перемовини, ухвалювати спільні рішення, нести відповідальність та враховувати ризики.
Програма містить розділи, присвячені концептуальним засадам розробки та змісту
проектів щодо розробки програмного забезпечення, менеджменту проектів, а також
різноманітним інформаційним платформам на основі яких можуть бути реалізовані
зазначені завдання.Основними завданнями вивчення дисципліни «Проектний менеджмент в ІТ» є формування теоретичних та практичних навичок у сфері бізнес-аналізу вимог, оцінюванні обсягу робіт, плануванні, моніторингу та супроводженні проектів під час командної розробки програмного забезпечення.
Під час вивчення даної дисципліни студенти набудуть:
I. загальних компетентностей:
ЗК3.
II. частково спеціальних (фахових, предметних) компетентностей:
СК10.
Програмними результатами навчання частково є:
Володіти навичками управління життєвим циклом проекту, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог і обмежень замовника, володіти поняттями: техніко-економічне обґрунтування, технічне завдання, бізнес-план, угоду, договір, контракт.
В результаті навчання студент повинен:
знати:
- особливості менеджменту програмних продуктів;
- термінологію управління проектами;
- основні підходи до створення організаційних структур управління проектами;
- методологію та інструментарій управління проектами;
- професійні обов'язки менеджера проекту;
- основні теорії та концепції взаємодії людей в команді проекту,
включаючи питання мотивації, групової динаміки, лідерства та
управління конфліктами;
- основні інструменти контролінгу проекту;
- сучасні програмні засоби та інформаційні технології, використовувані в управлінні проектами
- життєвий цикл програмних продуктів;
- основні види проектної документації.
вміти:
- працювати в команді;
- застосовувати методи та засоби управління проектами;
- вести перемовини,
- ухвалювати спільні рішення,
- нести відповідальність відповідно до ролі в навчальній команді й разом інтерпретувати результати своєї діяльності,
- розробляти вимоги до програмного забезпечення та іншу проектну документацію;
- використовувати програмні засоби управління проектами та створення програмного забезпечення;
Проведення лекцій, лабораторних робіт та консультації для кращого розуміння тем. Викладання навчальної дисципліни передбачає поєднання традиційних форм аудиторного навчання з елементами електронного навчання (для консультування або за необхідності), в якому використовуються спеціальні інформаційні технології.
Опрацювання лекційного матеріалу Протягом навчального семестру здобувач освіти повинен систематично самостійно опрацьовувати теоретичний матеріал, що викладається на лекційних заняттях. При засвоєнні лекційного матеріалу здобувач освіти повинен користуватися рекомендованими навчально-методичними матеріалами.
Підготовка до лабораторних занять В процесі вивчення дисципліни для закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих під час лекційних занять та самостійної роботи, здобувачі освіти повинні виконати лабораторні роботи з дисципліни, згідно з робочою програмою та відповідними методичними вказівками.
Самостійна робота здобувачів освіти безпосередньо впливає на глибину, неформальність та стійкість набутих знань і умінь. Вона є основним способом оволодіння навчальним матеріалом у вільний від аудиторних занять час.
Самостійна робота здійснюється шляхом індивідуального вивчення здобувачем освіти розділів навчальної програми з використанням рекомендованої літератури та за консультаціями ведучого викладача.
Вид самостійної роботи:
1. Опрацювання лекційного матеріалу
2. Підготовка до лабораторних занять
3. Самостійне вивчення тем та питань, які не викладалися на лекціях
Мета самостійної роботи полягає у забезпеченні розуміння і засвоєння здобувачами освітнього рівня навчальної програми дисципліни у повному обсязі шляхом свідомого закріплення, поглиблення й систематизації набутих теоретичних знань, а також набуття практичних навичок реалізації процесів управління проектами.
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Під час виконання самостійної роботи здобувачі вивчають матеріали окремих тем шляхом опрацювання відповідної літератури, виконують ситуативні завдання, здійснюють підготовку до лабораторних робіт та поточного контролю знань. Контроль виконання самостійної роботи здійснюється у формі співбесіди, де розглядаються результати виконання ситуативних завдань та рівень засвоєння здобувачем теоретичних знань.
Знання здобувачів із самостійної роботи оцінюються за наступними критеріями:
• високий понятійний рівень;
• глибина, широта, повнота питання, що висвітлюється;
• осмисленість і усвідомленість затверджених положень теми, яка розкривається здобувачем;
• логічність та послідовність викладу під час відповіді;
• використання та аналіз моделей, методів, засобів, які вивчалися;
• самостійність мислення;
• впевненість в правоті своїх суджень;
• вміння виділяти головне;
• вміння встановлювати міжпредметні та внутрішньопредметні зв’язки;
• вміння робити висновки, показувати перспективу розвитку ідеї або проблеми;
• стилістично грамотна мова.
Залік в кінці семестру
Методи контролю: спостереження за навчальною діяльністю здобувачів вищої освіти, усне опитування, письмовий контроль, тестовий контроль, виконання навчальних та індивідуальних завдань.
Політика оцінювання. Враховуються усі набрані бали. Оцінка виводиться з усіх балів нарахованих за: здачу лабораторних робіт, виконання самостійних робіт та індивідуального завдання ,поточному тестуванні та підсумкової контрольної роботи.
Оцінювання проводиться за 5-бальною шкалою. Бали нараховуються за наступним співвідношенням:
-лабораторні роботи - 30% семестрової оцінки
-практичні роботи та тестове оцінювання - 50% семестрової оцінки
-самостійна робота: 20% семестрової оцінки
Академічна доброчесність
Очікується, що роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел, списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують, приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в практичній (письмовій) роботі студента є підставою для її незарахування викладачем, незалежно від масштабів плагіату чи обману.
Відвідання занять є важливою складовою навчання. Очікується, що всі студенти відвідають усі лекції і лабораторні зайняття курсу. Студенти мають інформувати викладача про неможливість відвідати заняття. У будь-якому випадку студенти зобов’язані дотримуватися усіх строків визначених для виконання усіх видів робіт, передбачених курсом. При цьому обов’язково враховуються присутність на заняттях та активність студента під час лабораторного заняття; недопустимість пропусків та запізнень на заняття; користування мобільним телефоном, планшетом чи іншими мобільними пристроями під час заняття в цілях не пов’язаних з навчанням; списування та плагіат; несвоєчасне виконання поставленого завдання і т. ін. Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються.
- Азбука управління проектами. Планування: навч. посіб. / О.В. Єгорченков, Н.Ю. Єгорченкова, Є.Ю. Катаєва. К.: КНУ ім. Т. Шевченка, 2017. 117 с.
- КатренкоA.B. Управління IT-проектами. [Книга 1. Стандарти, моделі та методи управління проектами] : [підручник]. / А.В.Катренко. –Львів : «Новий Світ-2000», 2013. –550 с.
- Керування проектами для «неофіційних» проект-менеджерів: Корі Когон, Сьюзетт Блейкмор, Джеймс Вуд – Харків: Видавництво «Ранок»; « Фабула», — 2018. – 240 с.
- Селиховкин Иван. Управление ИТ-проектами. Эффективная система с нуля в любой организации / СПб., 2020. — 89 с.
- Тян Р. Б. Управління проектами: підручник. К.: ЦУЛ, 2004. 221 с.
- Хміль Т. М. Проектний менеджмент: навч. посіб. Х.: ХНЕУ, 2021. 126 с.
- Hewage M. A Practical Guide to Azure DevOps: Learn by doing / Milindanath Hewage. – India: Independently published, 2020. – 185 с.
- Joseph Phillips. IT Project Management: On Track from Start to Finish / Fourth Edition. – McGraw Hill Professional, 2022. – 557 p.
- Kathy Schwalbe. Information Technology Project Management / 9 edition. –Cengage Learning, 2018. – 672 p.
- Project Management Body of Knowledge PMBOK Guide, 5th Ed – 2021. – 589 p
- Секція 2
Секція 2
- Секція 3
Секція 3