Структура за темами
- Загальне
Загальне
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
Метою дисципліни є вивчення майбутніми фахівцями-землевпорядниками базових положень реєстрації земельних ділянок та права власності на них, отримання базових теоретичних знань з організації та ведення Державного земельного кадастру, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Передумовою для вивчення освітньої компоненти є результати навчання, сформовані у здобувачів освіти в процесі засвоєння дисциплін «Історія земельних відносин», «Земельне право».
Дисципліна «Державна реєстрація земельних ділянок та прав на них» забезпечує набуття компетентностей, необхідних для подальшого вивчення ОК «Державний земельний кадастр», «Оцінка земель».
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Геодезія та землеустрій»:
Загальні компетентності:
ЗКЗ. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК5. Здатність володіти сукупністю знань з правового регулювання земельних відносин, вміти аналізувати нормативно-правові акти, що регламентує процес володіння, використання та розпорядження землею фізичними та юридичними особами.
СК6. Вміння зібрати і підготувати дані для реєстрації земельних ділянок, супроводжувати оформлення всіх видів цивільно-правових угод щодо земельних ділянок.
СК7. Здатність застосовувати теоретичні знання і практичні навички у веденні державного земельного кадастру та реєстрації земель.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РНЗ. Будувати взаємозв’язки між знаннями та досвідом, елементами природничих, юридичних, економічних освітніх компонент і способами їх практичного використання в професійній діяльності.
РН10. Використовувати нормативно-правові акти для здійснення професійної діяльності.
РН11. Упорядковувати отриману з різних джерел інформацію і формувати на її основі поземельну книгу та виконувати роботи за усіма складовими частинами земельного кадастру.
Завданням навчальної дисципліни є вивчення здобувачами історичного розвитку земельно-кадастрових робіт на території України, з’ясування загального поняття про реєстрацію земельної ділянки та порядок такої реєстрації, реєстрації прав власності на неї, набуття знань щодо основ реєстрації земельних ділянок, вміння професійно аналізувати, засвоїти її правові чинники та інформаційну базу, аналізувати матеріали реєстрації прав та використовувати їх у практичній діяльності.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ
№ з/п
Назва змістового модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Обсяг годин за навчальним планом
Всього
з них:
ауди-торних
самос-тійних
Змістовий модуль 1. Загальна характеристика державної реєстрації земельних ділянок
44
28
16
1.
Загальна характеристика державного земельного кадастру
Знати поняття Державного земельного кадастру, характеризувати законодавство, що регулює його ведення; характеризувати поняття та ознаки земельної ділянки як об’єкту Державного земельного кадастру; знати органи ведення Державного земельного кадастру.
8
4
4
2.
Роль земельного кадастру у регулюванні земельних відносин та реалізації
земельної реформи в Україні
Уміти характеризувати позитивні та негативні аспекти земельної реформи; знати вплив земельного кадастру на розвиток земельних відносин в період земельної реформи.
6
4
2
3.
Поняття та порядок державної реєстрації земельних ділянок
Знати загальне поняття про реєстрацію земельної ділянки та порядок її державної реєстрації; вміти аналізувати повноваження державного кадастрового реєстратора; вміти характеризувати Поземельну книгу та її відомості.
10
6
4
4.
Відомості державного земельного кадастру про земельні ділянки
Знати перелік відомостей, які містяться в Державномуземельному кадастрі; аналізувати витяг з Державного земельного кадастру як результат державної реєстрації земельної ділянки.
10
8
2
5.
Ведення Державного земельного кадастру
Знати підстави та основні вимоги щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру; знати види помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; характеризувати зміст та порядок подання заяви про виправлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру.
10
6
4
Змістовий модуль 2. Державна реєстрація прав на земельні ділянки
46
28
18
6.
Теоретичні основи реєстрації прав на землю
Знати поняття «право власності на землю» та «право користування землею», знати різницю між ними; вміти відмежовувати державну реєстрацію земельної ділянки від реєстрації прав на неї.
8
6
2
7.
Система органів та суб’єкти, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав на земельні ділянки
Знати організаційну систему державної реєстрації прав; вміти характеризувати повноваження суб’єктів державної реєстрації прав; знати правовий статус державного реєстратора як суб’єкта державної реєстрації прав на земельні ділянки.
10
6
4
8.
Проведення державної реєстрації прав
Знати структуру Державного реєстру прав; характеризуватипорядок проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки; знати підстави зупинення та відмови у реєстрації прав на земельні ділянки.
10
6
4
9.
Особливості державної реєстрації прав на земельні ділянки
Знати особливості державної реєстрації права власності та права оренди на земельні ділянки (в тому числі на нерозподілені (невитребувані).
10
6
4
10.
Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Знати порядок та способи отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;вміти подавати запит на отримання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень через застосунок «Дія».
8
4
4
РАЗОМ:
90
56
34
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів на лекціях та семінарах. Також студенти повинні засвоювати питання, що виносяться ина самостійне опрацювання.
При проведенні лекційних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.
При проведенні семінарських занять використовуються активні форми їх проведення: евристичні бесіди, дискусії, ділові ігри, колоквіуми.
На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на семінарських заняттях у формі міні-дискусій, а також закріплюються шляхом розв’язування практичних задач.
В процесі семінарського заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, підбирати докази у підтвердження своїх думок, публічно виступати.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі індивідуального переліку питань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання, проте розкриваються викладачем у конспекті лекції. Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Самостійна робота виконується студентами у формі рефератів, доповідей, презентацій та есе
Оцінювання проводиться за 4-ри бальною шкалою, яка
відображає чотири рівні засвоєння навчального матеріалу:
Оцінка «Відмінно»:
Студент правильно відповідає на усі поставлені запитання з лекції, уміє логічно мислити, вільно використовує набуті теоретичні знання при аналізі поставленої проблеми, володіє понятійно-категоріальним апаратом та орієнтується в хронології описаних подій. Відповідає вільно, без використання конспекту.
Оцінка «Добре»:
Студент аргументовано викладає матеріал, висловлює свої міркування з приводу тих чи інших проблем по темі лекції, але припускається певних неточностей та похибок у логіці викладу теоретичного матеріалу. Він володіє базовими термінами, поняттями та категоріями з вказаної теми, але самостійно нездатний аналізувати поставлену проблему. Під час відповіді періодично користується конспектом.
Оцінка «Задовільно»:
Студент в основному знає матеріал теми, рекомендовану літературу, але непереконливо відповідає, плутає поняття, додаткові питання викликають невпевненість або відсутність стабільних знань. Відповідаючи на запитання він виявляє неточності у знаннях, не вміє оцінювати факти та явища, пов'язувати їх із майбутнім фахом.
Оцінка «Незадовільно»:
Студент не опанував зміст теми, вкрай слабо знає рекомендовану літературу, не володіє базовими поняттями, термінами, категоріями. Відсутнє логічне та наукове мислення.
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку – форма семестрового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю, за умови відсутності негативних оцінок на семінарських заняттях.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу повинні дотримуватися норм академічної доброчесності, усвідомлювати наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола (https://gi.edu.ua/images/document/public_information/organized%20(7).pdf) та дотримуватися Кодексу академічної доброчесності (https://gi.edu.ua/images/document/dobrochesnist/kodex_academ_dobro.pdf)
Списування під час виконання письмового опитування, модульних робіт та заліку заборонене.
Відвідування студентами занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, проходження медичних оглядів, участь в змаганнях, олімпіадах тощо) відсутність студента на занятті повинна мати документальне підтвердження.
Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності).
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
- РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА
- Земельний кодекс України : Закон України від 25 жовтня 2001 р. № 2768-III. Дата оновлення : 06.05.2023 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#Text.
- Про Державний земельний кадастр : Закон України від 07.07.2011 р. № № 3613-VI. Дата оновлення: 18.05.2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3613-17#Text.
- Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон України від 01.07.2004 р. № № 1952-IV. Дата оновлення: 05.10.2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15#n335.
- Земельний кодекс України : Закон України від 25 жовтня 2001 р. № 2768-III. Дата оновлення 06.05.2023 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14#Text.
- Теоретичні основи державного земельного кадастру: навч. посібник / М.Г.Ступінь, Р.Й.Гулько, О.Я.Микула та ін., за заг. ред. М.Г.Ступіня. Львів: Новий світ-2000, 2021. 334 с.
- Земельне право України : Навчальний посібник / За загальною редакцією Мироненко В.П. К.: Алерта, 2018. 350 с. URL : https://jurkniga.ua/contents/zemelne-pravo-ukrayini-navchalniy-posibnik.pdf.
1 тиждень
2тиждень
3тиждень
4тиждень
5тиждень
6тиждень
7тиждень
8тиждень
9тиждень
10тиждень
11тиждень
12 тиждень
13 тиждень
1 4тиждень
15 тиждень
Лекції
Л1, Л2
Л3
Л4
Л5
Л6
Л7
Л8
Л9
Л10
Л11
Л12
Л13
Л14
Семінари
С1
С2,С3
С4
С5
С6
С7
С8
С9
С10
С11
С12
С13
С14
Контроль знань
УО
ПО
УО
ТО
ПО
МР
УО
УО
ПО
ПО
УО
ТО
Л-лекція
С-семінар
УО-усне опитування
ПО – письмове опитування
ТО-тестове опитування
МР-модульна робота
Укладач курсу: Ірина ЗАПЛІТНА – к.ю.н., спеціаліст вищої категорії, викладач
Звертаю Вашу увагу, що для отримання мінімальної позитивної оцінки (3 бали) з даного предмету за І семестр 2023-2024 н.р. Вам необхідно письмово дати відповідь на теоретичні питання, що містяться у файлах «Семінарське заняття» до кожної теми та надіслати відповіді на мою електронну пошту irynazaplitna91@gmail.com до 20 листопада 2023 року.
Для здобувачів освіти, які претендують на оцінку «добре» (4 бали), потрібно захистити письмові відповіді на теоретичні питання, що містяться у файлах «Семінарське заняття» до кожної теми по відеозв’язку та зробити три презентації до тем на вибір до 20 листопада 2023 року.
Для здобувачів освіти, які претендують на оцінку «відмінно» (5 балів), потрібно захистити письмові відповіді на теоретичні питання, що містяться у файлах «Семінарське заняття» до кожної теми по відеозв’язку та зробити презентації до усіх тем та захистити презентації по відеозв’язку .
- ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК
Тема 1.1. Загальна характеристика державного земельного кадастру
Очікувані результати навчання:
-знати поняття Державного земельного кадастру;
-характеризувати законодавство, що регулює його ведення;
-характеризувати поняття та ознаки земельної ділянки як об’єкту Державного земельного кадастру;
-знати органи ведення Державного земельного кадастру.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та усної відповіді на одне із запитань лекції
Лекція – 2 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 2 год.
У лекції 1 розкривається понаття державного земельного кадастру, його характеристика та характеристика законодавства, що регулює його ведення, а також його місце у складі кадастру земельних ресурсів. Визначає органи ведення Державного земельного кадастру. У лекції надається визначення та характеристика поняттю земельної ділянки як об’єкта Державного земельного кадастру.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати есе.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 1
- Тема 1.2. Роль земельного кадастру у регулюванні земельних відносин та реалізації земельної реформи в Україні
Тема 1.2. Роль земельного кадастру у регулюванні земельних відносин та реалізації земельної реформи в Україні
Очікувані результати навчання:
- уміти характеризувати позитивні та негативні аспекти земельної реформи;
- знати вплив земельного кадастру на розвиток земельних відносин в період земельної реформи.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та письмової відповіді на одне із запитань лекції
Лекція – 2 год.
Самостійна робота – 2 год.
Семінарське заняття – 2 год.
У лекції 2 розкривається тема земельної реформи, її негативні та позитивні сторони, вплив земельної реформи на державний земельний кадастр, а також на розвиток земельних відносин.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати доповідь.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 2
- Тема 1.3. Поняття та порядок державної реєстрації земельних ділянок
Тема 1.3. Поняття та порядок державної реєстрації земельних ділянок
Очікувані результати навчання:
-знати загальне поняття про реєстрацію земельної ділянки та порядок її державної реєстрації;
-вміти аналізувати повноваження державного кадастрового реєстратора;
- вміти характеризувати Поземельну книгу та її відомості.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконані на занятті завдання
Лекція – 4 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 2 год.
У лекції 3 розповідається про порядок державної реєстрації земельних ділянок, розкриває поняття такої реєстрації. Важливим аспектом лекції є характеристика державного кадастрового реєстратора
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати доповідь.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 3
Для допитливих
- Тема 1.4. Відомості державного земельного кадастру про земельні ділянки
Тема 1.4. Відомості державного земельного кадастру про земельні ділянки
Очікувані результати навчання:
- знати перелік відомостей, які містяться в Державному земельному кадастрі;
- аналізувати витяг з Державного земельного кадастру як результат державної реєстрації земельної ділянки.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та письмової відповіді на одне із запитань лекції.
Лекція – 4 год.
Самостійна робота – 2 год.
Семінарське заняття – 4 год.
У лекції 5,6 йдеться про відомості, які містяться в Державному земельному кадастрі, порядку їх внесення та внесення змін до них. Характеризується кадастровий номер земельної ділянки. Аналізується витяг з ДЗК, його складові.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати доповідь.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 4,5
- Тема 1.5. Ведення Державного земельного кадастру
Тема 1.5. Ведення Державного земельного кадастру
Очікувані результати навчання:
-знати підстави та основні вимоги щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
-знати види помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру;
-характеризувати зміст та порядок подання заяви про виправлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та відповіді на одне із запитань лекції.
Лекція – 4 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 2 год.
У лекціях розкриваються підстави та основні вимоги щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру; розповідається про кадастровий план земельної ділянки, помилки, які допускаються під час ведення Державного земельного кадастру. їх види та способи виправлення.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати есе.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 6
- ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ПРАВ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ПРАВ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ
Тема 2.1. Теоретичні основи реєстрації прав на землю
Очікувані результати навчання:
-знати поняття «право власності на землю» та «право користування землею», знати різницю між ними;
-вміти відмежовувати державну реєстрацію земельної ділянки від реєстрації прав на неї.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та відповіді на одне із запитань лекції.
Лекція – 2 год.
Самостійна робота – 2 год.
Семінарське заняття – 4 год.
У лекції аналізуються поняття «право власності на землю» та «право користування землею», "державна реєстрація речових прав на землю"; розкривається відмінність між державною реєстрацією земельної ділянки та державною реєстрацією прав на неї, основи системи державної реєстрації прав на землю.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати есе.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 7
- Тема 2.2. Система органів та суб’єкти, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав на земельні ділянки
Тема 2.2. Система органів та суб’єкти, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав на земельні ділянки
Очікувані результати навчання:
-pнати організаційну систему державної реєстрації прав;
- вміти характеризувати повноваження суб’єктів державної реєстрації прав;
- знати правовий статус державного реєстратора як суб’єкта державної реєстрації прав на земельні ділянки.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та відповіді на одне із запитань лекції.
Лекція – 2 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 4 год.
У лекції розкривається структура органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, їх повноваження. Аналізується правовий статус державного реєстратора, його функції, права та обов'язки, а також відповідальність.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати доповідь.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 9
- Тема 2.3. Проведення державної реєстрації прав
Тема 2.3. Проведення державної реєстрації прав
Очікувані результати навчання:
-знати структуру Державного реєстру прав;
-характеризувати порядок проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки;
-знати підстави зупинення та відмови у реєстрації прав на земельні ділянки.
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та відповіді на одне із запитань лекції
Лекція – 4 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 2 год.
У лекції розкривається структура Державного реєстру прав; характеризується порядок проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки; підстави зупинення та відмови у реєстрації прав на земельні ділянки.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати доповідь.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 11
- Тема 2.4. Особливості державної реєстрації прав на земельні ділянки
Тема 2.4. Особливості державної реєстрації прав на земельні ділянки
Очікувані результати навчання:
-знати особливості державної реєстрації права власності та права оренди на земельні ділянки (в тому числі на нерозподілені (невитребувані).
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та відповіді на одне із запитань лекції
Лекція – 2 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 4 год.
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати доповідь.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 12
- Тема 2.5. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Тема 2.5. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Очікувані результати навчання:
-знати порядок та способи отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; - вміти подавати запит на отримання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень через застосунок «Дія».
Оцінювання в межах теми здійснюється за виконання завдання на семінар та відповіді на одне із запитань лекції
Лекція – 2 год.
Самостійна робота – 4 год.
Семінарське заняття – 2 год.
У лекції розповідається про обсяг інформації, яка міститься в реєстрі речових прав, способи доступу до неї та можливості отримання. А також розкриваються підстави для оскарження рішень державних реєстраторів речових прав та можливості притягнення останніх до відповідальності
Інструкція до самостійної роботи:
1. Ознайомитися з поданим матеріалом.
2. Скласти опорний конспект.
3. Написати есе.
Контроль за виконанням самостійної роботи - на семінарському занятті 14