Структура за темами
- СИЛАБУС
СИЛАБУС
АНОТАЦІЯ
Програма навчальної дисципліни „Організація сільського (зеленого) туризму” призначена для студентів ІV курсу, відділення сфери послуг, спеціальності 242 Туризм розрахована на 90 годин.
Весь курс розбитий на ІІ розділи.
Дисципліна „Організація сільського зеленого туризму ” присвячена розгляду основаних питань, пов’язаних теоретичними напрацюваннями у сфері менеджменту, маркетингу та організації сервісу сільського зеленого туризму.
Предметом вивчення дисципліни „Організація сільського зеленого туризму ” є законодавчі акти та нормативні документи, які регулюють діяльність сільського туризму та сільських господарів в Україні та за кордоном.
Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів комплексу теоретичних знань і практичних умінь які забезпечують кваліфіковану професійну діяльність майбутніх працівників агротуристських підприємств.
Оавдання курсу:
- ознайомитись із поняттєво-термінологічними, концептуально-теоретичними та методологічними аспектами сільського зеленого туризму;
- проаналізувати європейський досвід організації сільського зеленого туризму;
- розглянути організацію та планування сільського зеленого туризму в Україні;
- вивчити особливості менеджменту та маркетингу сільського зеленого туризму;
- розглянути передумови та етапи розвитку сільського зеленого туризму в Україні;
- окреслити сучасний стан і тенденції становлення сільського туризму в Україні;
- засвоїти особливості менеджменту та маркетингу сільського зеленого туризму;
- навчитись застосовувати отримані теоретичні знання на практиці.
Під час вивчення дисципліни передбачається читання лекцій, проведення семінарських занять та організація самостійної роботи.
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№№
з/п
Назва розділу, модуля, теми програми
Обсяг годин
за навчальною програмою
всього
з них:
аудиторних
самостійних
Лекції
Семінари
1
2
3
4
5
Розділ І. Сільський туризм: історія і законодавче забезпечення
1.
Тема 1. Сільський туризм як вид діяльності. Основні поняття і концепції сільського туризму.
8
4
4
4
2.
Тема 2. Історичні аспекти становлення сільського зеленого туризму.
8
4
4
4
3.
Тема 3.Сучасна оцінка розвитку сільського зеленого туризму в Україні. Організаційно-законодавче забезпечення сільського туризму Україні.
8
4
4
4
Розділ ІІ. Організація та планування сільського туризму
4.
Тема 4. Організаційні основи сільського туризму.
8
4
4
6
5.
Тема 5. Основи гостинності та особливості планування сільського туризму .
8
4
4
6
6.
Тема 6. Менеджмент та маркетинг сільського туризму.
8
4
4
6
7.
Тема 7. Перспективи розвитку сільського туризму в Україні.
6
4
4
4
Разом :
90
28
28
34
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДИСЦИПЛІНИ
Розділ І. Сільський туризм: історія і законодавче забезпечення
Тема 1. Вступ. Сільський туризм як вид діяльності. Основні поняття та концепції сільського туризму.
Введення в сільський туризм.
Характеристики сільського туризму.
Мета, завдання, об’єкт та предмет вивчення дисципліни.
Зв'язок навчальної дисципліни з іншими науками.
Сільський туризм як форма рекреаційної діяльності.
Основні поняття сільського туризму.
Визначення сільського туризму в різних країнах.
Тема 2. Історичні аспекти становлення сільського туризму.
Зародження відпочинку на селі.
Організація сільського туризму у Великобританії та скандинавських країнах.
Французький досвід організації відпочинку в сільській місцевості.
Особливості сільського туризму в Іспанії та Італії.
Досвід українських сусідів у сфері сільського туризму.
Тема 3.Сучасна оцінка розвитку сільського зеленого туризму в Україні. Організаційно-законодавче забезпечення сільського туризму Україні.
Прогноз на розвиток сільського туризму в Україні.
Сільський зелений туризм – пріоритет розвитку туристичної галузі України.
Фактори розвитку та гальмування сільського зеленого туризму в Україні.
Сільський (зелений) туризм – вид туризму.
Правове регулювання сільського зеленого туризму в Україні
Нормативно-правова база розвитку сільського туризму.
Розділ ІІ. Організація та планування сільського туризму
Тема 4. Організаційні основи сільського туризму.
Вимоги до облаштування осель до прийому туристів.
Послуги гостинності у сільському туризмі.
Правила внутрішнього розпорядку в сільській садибі.
Тема 5. Основи гостинності та особливості планування сільського туризму.
Технологія гостинності.
Організація додаткових послуг і розваг в сільському туризмі.
Поняття планування. Методологія планування.
Проблеми та завдання планування.
Напрямки планування. Рівні планування.
Формування бізнес-планів.
Ціноутворення в сільському туризмі.
Тема 6. Менеджмент та маркетинг сільського туризму.
Особливості менеджменту сільського зеленого туризму.
Управління іміджем сільської території.
Менеджмент людських ресурсів сільського туризму.
Поняття маркетинг, маркетингові комунікації.
Сутність маркетингу сільського зеленого туризму.
Тема 7. Перспективи розвитку сільського туризму в Україні.
Реалії розвитку сільського зеленого туризму в Україні на початку XXI ст.
Перспективи розвитку сільського туризму в Україні.
Рекомендації щодо розвитку сільського зеленого туризму.
- Горішевський П.В., Васильєв В., Зінько Ю., Коберніченко Т. Сільський зелений туризм: організація діяльності. Посібник. Київ: НМЦ «Освіта», 2005. 128 с.
- Горішевський П.В., Васильєв В.П., Зінько Ю.В. Сільський зелений туризм: організація гостинності на селі: Підручник. Івано-Франківськ: Місто-Н, 2003. 158 с.
- Лужанська Т. Ю. Сільський туризм: історія, сьогодення та перспективи: навчальний посібник / Т. Ю. Лужанська, С. С. Махлинець, І. І. Тебляшкіна; за ред. Волошина І. М. К.: Кондор, 2008. 385 с.
- Маєвський Я. Агротуризм: Порадник для сільского господаря. Львів, 2005. 80 с.
- Носік В. Організаційно-правові питання розвитку сільського зеленого туризму в Україні //Туризм сільський, зелений. 2007. - № 4. - C. 9-10.
- Рутинський М.Й., Зінько Ю.В. Сільський туризм: Навч. посіб. К.: Знання, 2006. 271с.
- Село – мов писанка. Путівник із зеленого туризм / За ред. В. Васильєва. К., 2001. 64 с.
Політика оцінювання
Оцінювання здійснюється відповідно до основних вимог студентоцентрованого навчання та з врахуванням політики щодо академічної доброчесності.
Вивчення дисципліни передбачає два види контролю:
поточний - контроль під час вивчення теми (усне опитування, тестування, самостійні та завдання практичного характеру, презентації, захисти есе, проектів, кейсів тощо).
підсумковий – контроль наприкінці вивчення дисципліни.
Викладач на початку вивчення курсу ознайомлює здобувачів вищої освіти із політикою оцінювання, визначає дедлайни (зазначаючи терміни здачі усіх видів запланованих робіт).
Здобувачі вищої освіти мають дотримуватися академічної доброчесності: самостійно виконувати навчальні завдання, завдання поточного та підсумкового контролю; надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації; дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права. Недопустимо користування мобільним телефоном, планшетом чи іншими мобільними пристроями під час занять та проведення контролю в цілях, якщо це не пов’язано із навчальним процесом.
Окремі теми, змістовий модуль чи курс можуть бути перезараховані здобувачу вищої освіти відповідно до «Положення про порядок визнання результатів навчання, здобутих у неформальній та інформальній освіті у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола» http://gi.edu.ua/images/document/public_information/regulations-on- recognition_of_learning_outcomes.pdf.
Оцінювання рівня якості підготовки фахівців здійснюється на основі встановлених правил, критеріїв, системи і шкали оцінювання. Рівень якості підготовки фахівців визначається комплексною системою оцінювання. Під час проведення лекцій застосовуються такі методи контролю, як усне опитування студентів з питань, визначених планом лекцій та пов’язаних з матеріалом попередніх лекцій, дискусійне обговорення проблемних питань з теми лекції та інше. Під час проведення семінарських занять застосовуються такі методи контролю, як усне та письмове опитування студентів з питань, визначених планом семінарських занять, дискусійне обговорення проблемних питань з теми заняття, робота в малих групах, тестування та інше.
Поточний контроль здійснюється під час проведення семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня сформованості фахових компетентностей з даної дисципліни.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- фронтальне та індивідуальне опитування;
- тестові контролі;
- робота в малих групах;
- вирішення проблемних ситуацій- спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень тощо;
- дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
- кейс-метод - аналіз конкретних ситуацій, що дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності.
Здобувачам освіти виставляється залік за умови відсутності заборгованостей.
Оцінювання здійснюється відповідно до основних вимог студентоцентрованого навчання та з врахуванням політики щодо академічної доброчесності. Викладач на початку вивчення курсу ознайомлює здобувачів освіти із політикою оцінювання, визначає дедлайни (зазначаючи терміни здачі усіх видів запланованих робіт).
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль у формі усної відповіді, тестів на семінарських заняттях, або з допомогою системи для тестового опитування Moodle, тощо.
- підсумковий контроль у формі заліку.Під час проведення лекцій застосовуються такі методи контролю, як усне опитування студентів з питань, визначених планом лекцій та пов’язаних з матеріалом попередніх лекцій, дискусійне обговорення проблемних питань з теми лекції та інше.
Під час проведення семінарських занять застосовуються такі методи контролю, як усне та письмове опитування студентів з питань, визначених планом семінарських занять, дискусійне обговорення проблемних питань та ситуацій з теми заняття, письмове складання студентами тестів, захист повідомлень, презентацій, есе та інше.
“Відмінно” виставляється здобувачу освіти, який систематично працював протягом семестру, показав різнобічні і глибокі знання програмного матеріалу, вміє успішно виконувати завдання, які передбачені програмою, засвоїв зміст основної та додаткової літератури, усвідомив взаємозв’язок окремих розділів дисципліни, їхнє значення для майбутньої професії, виявив творчі здібності у розумінні та використанні навчально-програмного матеріалу, проявив здатність до самостійного прагнення і поповнення знань.
“Добре” виставляється здобувачу освіти, який виявив повне знання навчально-програмного матеріалу, успішно виконує передбачені програмою завдання, засвоїв основну літературу, що рекомендована програмою, показав достатній рівень знань з дисципліни і здатний до їх самостійного оновлення та поповнення у ході подальшого навчання та професійної діяльності.
“Задовільно” виставляється здобувачу освіти, який виявив знання основного навчально-програмного матеріалу в обсязі, необхідному для подальшого навчання та наступної роботи за професією, справляється з виконанням завдань, передбачених програмою, допустив окремі похибки у відповідях на іспиті і при виконанні іспитових завдань, але володіє необхідними знаннями для подолання допущених похибок під керівництвом науково-педагогічного працівника.
“Незадовільно” виставляється здобувачу освіти, який не виявив достатніх знань основного навчально-програмного матеріалу, допустив принципові помилки у виконанні передбачених програмою завдань, не може без допомоги викладача використати знання при подальшому навчанні, не спромігся оволодіти навичками самостійної роботи.
- ТЕМА 1. ВСТУП. СІЛЬСЬКИЙ ТУРИЗМ ЯК ВИД ДІЯЛЬНОСТІ
ТЕМА 1. ВСТУП. СІЛЬСЬКИЙ ТУРИЗМ ЯК ВИД ДІЯЛЬНОСТІ
- Секція 2
Секція 2
- Секція 3
Секція 3
- Секція 4
Секція 4
- Секція 5
Секція 5
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10