Структура за темами
- Основи конструювання виробів з різних матеріалів IV курс
Основи конструювання виробів з різних матеріалів IV курс
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
Дисципліна"Основи конструювання виробів з різних матеріалів" -формує знання про- класифікацію і асортиментні групи різних матеріалів для одягу різного призначення; з принципами розробки досконалої конструкції одягу для асортименту матеріалу ; навчити правильному добору режимів обробки матеріалів для виготовлення одягу високої якості.
Мета дисципліни : Ознайомити майбутніх фахівців з основними принципами конструювання виробів з різного матеріалу;які необхідні інженеру-конструктору в умовах індивідуального виробництва одягу на конкретну статуру.
Завдання дисципліни: При конструюванні і моделюванні одягу з різного матеріалу необхідно враховувати властивості полотен :як розтягуваність, еластичність, зсідання, а також специфіку технологічної обробки виробів.
ЗК 4 Здатність використовувати інформаційні і комунікаційні технології
ЗК 5 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
ЗК 6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
ЗК 7 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
ЗК 8 Здатність застосовувати отримані знання у практичних ситуаціях
ЗК 14 Здатність генерувати нові ідеї (креативність), здатність до системного мислення
ЗК 15 Розуміння необхідності, дотримання правил безпеки життєдіяльності та виконання вимог охорони праці
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 1 Здатність використовувати набуті знання з фундаментальних наук в процесі освоєння загально-професійних дисциплін
СК 2 Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з конструювання, технології, матеріалознавства, обладнання, стандартизації для розробки нормативно-технічної документації на швейні вироби
СК 4 Здатність розробляти раціональну конструкцію та оптимальну технологію виготовлення швейних виробів, конструкторсько-технологічну документацію, згідно яких виготовити зразок проектованого виробу
СК 5 Здатність проектувати, організовувати і впроваджувати технологічні процеси у швейне виробництво
СК 6 Здатність застосувати стандарти, технічні умови та інші нормативні і керівні матеріали для розробки конструкції і технічної документації до неї
СК 12 Здатність організовувати контроль якості виготовлення швейних виробів на всіх етапах виробництва
СК 13 Здатність організовувати безпечні умови праці на виробничій ділянці відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці
СК 17 Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ спілкування, навички роботи в команді
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН 1 Володіння навичками логічного системного професійного мислення у розв’язуванні задач фахової діяльності, вміння діяти з соціальною відповідальністю та громадською свідомістю
РН 2 Вміння використовувати державну мову та професійну термінологію у фаховій діяльності
РН 5 Здійснювати контроль за дотриманням безпечних умов праці на кожному робочому місці та за своєчасним оновленням інструкційного матеріалу на основі існуючих умов виробництва з урахуванням вимог техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та протипожежних заходів
РН 6 Вміння застосовувати знання про різноманітність сировини та текстильних матеріалів для виготовлення швейних виробів
РН 7 Вміння застосовувати методи стильового вирішення, виконувати розрахунки з конструювання за типовими методиками та відтворювати прийоми технічного моделювання для виконання конкретних проектних завдань
РН 8 Вміння застосовувати сучасні інформаційні технології для виконання проектних розробок нового асортименту
РН 9 Вміння визначати вихідні дані для здійснення професійної діяльності згідно вимог стандартів та нормативної документації
РН 10 Вміння розробляти проектно-конструкторську документацію в ручному режимі з застосуванням спеціального приладдя або з застосуванням пакетів прикладних комп’ютерних програм
РН 13 Визначати методи обробки та раціональну технологію виготовлення швейних виробів відповідно до їх конструкції, виготовлення, галузевих стандартів, існуючої на підприємстві уніфікації та з використанням сучасного обладнання
РН 17 Вміння управляти якістю виробів та здійснювати заходи технічного контролю поетапного виготовлення виробів з застосуванням сучасних засобів вимірювання і використанням нормативної та технічної документації
РН 21 Демонструвати здатність до співпраці та роботи у колективі
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
Отже, для сучасної ефективної організації аудиторних занять та підвищення якості формування фахових компетентностей при проведенні аудиторних занять є пояснювально-ілюстартивні та наочні, інтерактивні (дискусія, мозковий штурм, інтерактивні презентації, тестування) та практичні (розбір практичних ситуацій, відпрацювання навичок, виконання практичних ). Ці методи дають можливість у повному обсязі опанувати навчальний матеріал, закріпити його, сформувати практичні навики та діагностувати якість знань.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на практичних, семінарських заняттях.
Матеріали лекцій, питання для обговорення, завдання для лабораторних робіт, індивідуальні завдання для підготовки до семінарських занять, конкретні вимоги до окремих тем та контролю знань подані у відповідному Е-НМКД дисципліни за адресою http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=1438
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками застосування методів та прийомів конструювання одягу.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:опитування на семінарських заняттях;
контрольні питання до практичних робіт;
практичні завдання підвищеного рівня складності;
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
Діагностика знань, умінь та навичок студентів полягає в оцінювані рівня сформованих загальних та фахових компетентностей, дає змогу з’ясувати ступінь опанування тем дисципліни та рівень підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється за 4-бальною шкалою, шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль,
- підсумковий контроль.
Поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних, семінарських та практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання завдань.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
захист практичниих робіт: демонстрація результатів виконання завдань із обгрунтуванням обраних методів та інструментів;
презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
тести - містить питання з варіантами відповідей стосовно певної теми, або декількох тем дисципліни;
контрольні роботи - включають як перевірку теоретичних положень курсу, так і розв’язування практичних завдань. Контрольна робота може містити тестові завдання та практичні задачі, виконується на основі знань, вмінь і навичок, отриманих у процесі вивчення теми, декількох тем чи дисципліни вцілому.
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку – форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю та формується як середньоарифметичне значення всіх поточних оцінок студента на останньому занятті за умови відсутності негативних оцінок за практичні роботи з основи конструювання виробів.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, проходження медичних оглядів, участь в змаганнях, олімпіадах тощо) відсутність студентів на занятті повинна мати документальне підтвердження.
Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, модульний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
До початку заліково-екзаменаційної сесії студенти повинні виконати усі підсумкові контрольні заходи і отримати по кожному із змістовних модулів позитивні оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому коледжі імені В’ячеслава
Основні :
1. Практикум з проектування і конструктивного моделюванняодягу: нав.посібник Ч.1/. А.Л.Славінська ,О.П. Сиротенко :ХНУ,2016.267с.
2. Конструювання одягу : Прак. Посіб. / А.П.Пухальська,Р.П.Павловський ,Є.Я.Борецька. К.:Вища шк.,2009. 207с.
3..Литвин В.Г.; СтепураА.О. Конструювання швейних виробів: Підруч.для проф.-тех.навч.закладів.К.:Вікторія,2008. 320с.
4.Славінська А.Л. Побудова лекал деталей крою одягу різного асортименту: Навчальний посібник-3-є вид.випр. і доп. Хмельницький: ХНУ,2007. 173с.
5.Славінська А.Л. Методи типового проектування одягу: Навчальний посібник Хмельницький: ХНУ,2008. 159с
6.Патлашенко О.А. Основи конструювання одягу. Лабораторний практикум. К.: Арістей, 2003. 188 с.
7. ГОСТ 17522-72 “ Типові фігури жінок. Розмірні ознаки для проектування одягу”.
8. ГОСТ 17521 – 72 “ Типові фігури чоловіків. Розмірні ознаки для проектування одягу ”.
Розробник Е-курсу: Бончук Н.М. викладач ЦК дисциплін дизайну середовища та моделювання одягу
- Особливості конструювання виробів з трикотажу.
Особливості конструювання виробів з трикотажу.
Лекції-4 години
Практичні-4 години
Самостійна робота студентів -6 годин
- Особливості конструювання одягу зі шкіри.Класифікація шкіри і шкірзамінника.
Особливості конструювання одягу зі шкіри.Класифікація шкіри і шкірзамінника.
Лекції-4 години
Практичні-4 години
Самостійна робота студентів -9 годин
- Особливості конструювання одягу з хутра.Види хутра.
Особливості конструювання одягу з хутра.Види хутра.
Лекції-2 години
Практична-2 години
Самостійна робота студентів -6 годин
- Особливості конструювання одягу з джинсової тканини, її властивості.
Особливості конструювання одягу з джинсової тканини, її властивості.
Лекції- 2 години
Практичні-6 годин
- Особливість конструювання одягу з тканин в смужку та клітинку.
Особливість конструювання одягу з тканин в смужку та клітинку.
Лекції -2 години
Практичні -2 години
- Особливість конструювання одягу з вельвету та оксамиту.
Особливість конструювання одягу з вельвету та оксамиту.
Лекції-4 години
Практичні-4 години
Самостійна робота студентів-3 години
- Особливість конструювання одягу тканин з плівковим покриттям
Особливість конструювання одягу тканин з плівковим покриттям
Лекції-2години
Практичні-2години
Самостійна робота студента-1година