Структура за темами
- Загальне
Загальне
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
Метою навчальної дисципліни: набуття знань про науково-теоретичні основи, методологічні й організаційні положення стандартизації та сертифікації продукції та послуг, що дозволить використовувати їх у професійній діяльності.
Завданням навчальної дисципліни: є засвоєння здобувачами освіти теоретична та практична підготовка студентів із питань стандартизації, сертифікації і метрології в технології легкої промисловості України і світі; У результаті вивчення навчальної освітньої компоненти студент повинен: Знати: - основні закони та положення департаменту стандартизації України; - основнi принципи, методи i напрямки стандартизацiї продукції та послуг; - міжнародні законодавчі організації і їх роль у розвитку державної стандартизації, сертифікації і метрології; - категорiї та види нацiональних і міжнародних стандартiв та iнших нормативних документiв; - порядок розробки та затвердження нормативних документiв на продукти та послуги; - порядок проведення сертифікації, та умови впровадження нових видів продукції та послуг в індустрії гостинності; сучасної сертифікації продукції і послуг відповідно до світових вимог.
Загальні компетентності:
ЗК 2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності й досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей предметного розвитку та предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій
ЗК 3 Здатність до письмової та усної комунікації державною та іноземною мовами
ЗК 4 Здатність використовувати інформаційні і комунікаційні технології
ЗК 7 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
ЗК 8 Здатність застосовувати отримані знання у практичних ситуаціях
ЗК 15 Розуміння необхідності, дотримання правил безпеки життєдіяльності та виконання вимог охорони праці
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 2 Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з конструювання, технології, матеріалознавства, обладнання, стандартизації для розробки нормативно-технічної документації на швейні вироби
СК 3 Здатність застосовувати термінологію згідно з нормативною документацією в професійній діяльності українською та іноземною мовами
СК 4 Здатність розробляти раціональну конструкцію та оптимальну технологію виготовлення швейних виробів, конструкторсько-технологічну документацію, згідно яких виготовити зразок проектованого виробу
СК 6 Здатність застосувати стандарти, технічні умови та інші нормативні і керівні матеріали для розробки конструкції і технічної документації до неї
СК 12 Здатність організовувати контроль якості виготовлення швейних виробів на всіх етапах виробництва
СК 13 Здатність організовувати безпечні умови праці на виробничій ділянці відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці
СК 17 Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ спілкування, навички роботи в команді
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні
програмні результати навчання:
РН 1 Володіння навичками логічного системного професійного мислення у розв’язуванні задач фахової діяльності, вміння діяти з соціальною відповідальністю та громадською свідомістю
РН 2 Вміння використовувати державну мову та професійну термінологію у фаховій діяльності
РН 5 Здійснювати контроль за дотриманням безпечних умов праці на кожному робочому місці та за своєчасним оновленням інструкційного матеріалу на основі існуючих умов виробництва з урахуванням вимог техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та протипожежних заходів
РН 9 Вміння визначати вихідні дані для здійснення професійної діяльності згідно вимог стандартів та нормативної документації
РН 10 Вміння розробляти проектно-конструкторську документацію в ручному режимі з застосуванням спеціального приладдя або з застосуванням пакетів прикладних комп’ютерних програм
РН 13 Визначати методи обробки та раціональну технологію виготовлення швейних виробів відповідно до їх конструкції, виготовлення, галузевих стандартів, існуючої на підприємстві уніфікації та з використанням сучасного обладнання
РН 17 Вміння управляти якістю виробів та здійснювати заходи технічного контролю поетапного виготовлення виробів з застосуванням сучасних засобів вимірювання і використанням нормативної та технічної документації
РН 20 Розробляти технічну і проектно-конструкторську документацію за допомогою систем автоматизованого проектування (САПР)
РН 21 Демонструвати здатність до співпраці та роботи у колективі
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
Отже, для сучасної ефективної організації аудиторних занять та підвищення якості формування фахових компетентностей при проведенні аудиторних занять є пояснювально-ілюстартивні та наочні, інтерактивні (дискусія, мозковий штурм, інтерактивні презентації, тестування) та практичні (розбір практичних ситуацій, відпрацювання навичок, виконання практичних ). Ці методи дають можливість у повному обсязі опанувати навчальний матеріал, закріпити його, сформувати практичні навики та діагностувати якість знань.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на практичних, семінарських заняттях.
Матеріали лекцій, питання для обговорення, завдання для лабораторних робіт, індивідуальні завдання для підготовки до семінарських занять, конкретні вимоги до окремих тем та контролю знань подані у відповідному Е-НМКД дисципліни за адресою http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=1342
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками застосування методів та прийомів конструювання одягу.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:опитування на семінарських заняттях;
контрольні питання до практичних робіт;
практичні завдання підвищеного рівня складності;
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
Діагностика знань, умінь та навичок студентів полягає в оцінювані рівня сформованих загальних та фахових компетентностей, дає змогу з’ясувати ступінь опанування тем дисципліни та рівень підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється за 4-бальною шкалою, шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль,
- підсумковий контроль.
Поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних, семінарських та практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання завдань.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
захист практичниих робіт: демонстрація результатів виконання завдань із обгрунтуванням обраних методів та інструментів;
презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
тести - містить питання з варіантами відповідей стосовно певної теми, або декількох тем дисципліни;
контрольні роботи - включають як перевірку теоретичних положень курсу, так і розв’язування практичних завдань. Контрольна робота може містити тестові завдання та практичні задачі, виконується на основі знань, вмінь і навичок, отриманих у процесі вивчення теми, декількох тем чи дисципліни вцілому.
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку – форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю та формується як середньоарифметичне значення всіх поточних оцінок студента на останньому занятті за умови відсутності негативних оцінок за практичні роботи з основи конструювання виробів.
Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, проходження медичних оглядів, участь в змаганнях, олімпіадах тощо) відсутність студентів на занятті повинна мати документальне підтвердження.
Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, модульний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
До початку заліково-екзаменаційної сесії студенти повинні виконати усі підсумкові контрольні заходи і отримати по кожному із змістовних модулів позитивні оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
Основні :
- Савчук Н.Г., Березненко С.М., Березненко М.П. Квалітологія швейного
виробництва. Підручник. К.: «Арістей», 2006, 430 с. - Савчук Н.Г., Арабулі А.Т. та ін. Управління якістю // Волков О.І. та ін.Енциклопедія швейного виробництва. К. : Саммит, 2010, 936с.
3.Шаповал М.І. Основи стандартизації ,та управління якістю і сертифікації: Підручник :3-є видання перероб. і доп. К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2001, 174с.
4. Журнал «Швейная промышленность» (протягом року);
5. Журнал «Текстильная промышленность» (протягом року);
6. Журнал «Стандарти і якість» (протягом року);
7. Журнал «Стандартизація, сертифікація та якість» (протягом року).8. ДСТУ ISO 9000-2001 Системи управління якістю. Основні положення та словник.
9. ДСТУ ISO 9001-2001 Системи управління якістю. Вимоги.
10. ДСТУ 3921.1-1999 (ISO 10012-1:1992) Вимоги до забезпечення якості засобів вимірювальної техніки. Част. 1. Система метрологічного забезпечення засобів вимірювальної техніки.
- Савчук Н.Г., Березненко С.М., Березненко М.П. Квалітологія швейного
- Розробник Е-курсу: Бончук Н.М. викладач ЦК дисциплін дизайну середовища та моделювання одягу
- Основи стандартизації в швейній промисловості
Основи стандартизації в швейній промисловості
Лекції-5 годин
Практична-1 година
Самостійна робота студентів- 12 годин
- Визначення рівня якості швейних виробів
Визначення рівня якості швейних виробів
Лекції-5 годин
Практичні- 3 одини
Самостійна робота студентів-18 годин
- Стандартизація систем управління якістю
Стандартизація систем управління якістю
Лекції-8 годин
Практичні-
Самостійна робота студентів-18 годин
- Сертифікація промислової продукції.
Сертифікація промислової продукції.
Лекції-8 годин
Практичні-
Самостійна робота студентів-12 годин
- Секція 5
Секція 5
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10