Структура за темами
- Загальне
Загальне
Дана дисципліна висвітлює основні теоретичні положення та технологічні процеси виконання манікюру та дизайну нігтів
Дисципліна «Основи манікюру» належить до вибіркової дисципліни освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю 022 Дизайн, освітньої програми “Перукарське мистецтво та декоративна косметика” на ІІІ курсі.
За обсягом загальна кількість годин: - 90 год
з них: 60 год. аудиторних: - 14 год. лекцій
- 40 год. практичних занять
самостійних: - 30 год
Метою навчальної дисципліни «Основи манікюру» є навчити майбутніх фахівців теоретичним основам догляду за шкірою рук та нігтями, вмінню підбирати та виконувати види манікюрних робіт, в залежності від індивідуальних особливостей клієнта, володіти новими техніками базового художнього манікюру із урахуванням модних стандартів.
Завданням даного курсу, як вибіркової дисципліни полягає у вихованні та розвитку смаку візуального бачення при виконанні манікюрних робіт. Основі володінню професійними знаннями для втілення різних ідей та пошуку нових шляхів у перспективі розвитку манікюрного мистецтва.
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначені освітньо-професійною програмою «Перукарське мистецтво та декоративна косметика»:
1) загальні компетентності :
ЗК 1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки
як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 4 Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями і уміннями в галузі дизайну, розуміти предметну галузь та сфери професійної діяльності, застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях.
ЗК 6 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 7 Здатність генерувати нові ідеї(креативність), виявляти, ставити та вирішувати проблеми в професійній діяльності.
ЗК 8 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
2) спеціальні (фахові) компетентності:
СК 1 Здатність застосовувати теоретичні знання в області перукарського мистецтва та декоративної косметики, враховувати традиційні та сучасні культурно-мистецькі процеси й практики у власній професійній діяльності.
СК 2 Здатність володіти фаховою термінологією, методами і прийомами, необхідними для розуміння і виконання перукарських, пастижерних, гримерно-візажних робіт.
СК 4 Здатність вибирати техніки та/або технології створення об’єктів дизайну з перукарського мистецтва та декоративної косметики у відповідних матеріалах, розуміючи екологічні наслідки своєї професійної діяльності та обґрунтовувати свій вибір.
СК 8 Здатність здійснювати міжособистісну, соціальну та професійну комунікацію в процесі виконання професійних завдань
СК 9 Здатність до професійного просування власних творчих компетентностей на ринку праці, проявляти ініціативу та креативні підприємницькі навички
СК 10 Здатність візуалізувати творчі задуми при створенні об’єктів дизайну (перукарського мистецтва).
СК 12 Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта з перукарського мистецтва, декоративної косметики, манікюру та пастижу.
СК 14 Здатність забезпечувати якісне обслуговування клієнтів з урахуванням діючих нормативних витрат часу та матеріалів, відповідно до виконання певного виду перукарських, манікюрних, пастижерних, гримерно-візажних робіт.
СК 15 Здатність застосовувати знання історії українського і зарубіжного мистецтва та дизайну в художньо-проєктній діяльності.
СК 16 Здатність контролювати дотримання вимог виробничої санітарії, безпеки життєдіяльності та охорони праці під час виконання певного виду перукарських, манікюрних пастижерних, гримерно - візажних робіт.
СК 17 Здатність планувати та управляти процесом виконання дизайнерського завдання.
СК 19 Здатність використовувати знання, уміння й навички в підготовці моделей до участі в чемпіонатах, показах; підготовки моделей до створення фотореклами тощо.
СК 20 Здатність прогнозувати напрями подальшого розвитку перукарського мистецтва та декоративної косметики у професійній діяльності на основі аналізу досвіду роботи провідних фахівців у сфері послуг
СК 21 Здатність підбирати відповідні методи виконання перукарських, пастижерних, гримерно-візажних та манікюрних робіт, враховуючи побажання та потреби споживача послуги, базуючись на сучасних видах робіт та якості послуг в умовах ринку.
СК 23 Здатність проводити аналіз напрямків з розвитку сучасного перукарського, пастижерного, гримерно-візажного мистецтва на основі перегляду різних джерел інформації щодо дизайнерських розробок, виявляти та обґрунтовувати напрями світового та вітчизняного розвитку перукарського мистецтва та декоративної косметики у творчій групі з урахуванням соціальних, економічних та культурологічних аспектів.
СК 24 Здатність розробляти пропозиції зі створення цілісного образу з урахуванням конкретної задачі та умов виконання перукарських, пастижерних, гримерно-візажних робіт, враховуючи вимоги до створення композиції, яка відображає творчі можливості фахівця.
СК 25 Уміння збагачувати особистий інтелекту-альний та професійний рівень, проводити аналіз результатів різних аспектів професійної діяльності з метою забезпечення конкурентоспроможності відповідних фахових послуг
Після вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати такі результати навчання:
РН 5 Знаходити оригінальні рішення поставлених професійних завдань самостійно або в співпраці у творчому колективі (групі), аргументуючи свій вибір. Виконувати роботу з надання перукарських, пастижерних і гримерно-візажних послуг, спираючись на загально професійні та спеціалізовано-професійні знання та навички.
РН 6 Застосовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку та аналізу необхідної інформації у вирішенні практичних проблем.
РН 7 Використовувати набуті знання, конструктив-ні критичні зауваження фахівців стосовно своїх творчих та навчальних результатів для фахового розвитку.
РН 8 Використовувати успішні українські та закордонні дизайнерські практики.
РН 14 Працювати автономно та/або в команді. Виявляти комунікативні навички роботи з метою отримання найкращих результатів.
РН 16 Самостійно ставити цілі, організовувати робочий час та простір, дотримуватися строків виконання завдань, аналізувати основні види контролю для забезпеченя якості наданих послуг.
РН 17 Презентувати власні професійні компетеннтності, створені об’єкти (продукти) або їх елементи в професійному середовищі, перед клієнтами, користувачами та споживачами, враховуючи тенденції ринку праці у сфері перукарського мистецтва та декоративної косметики.
РН 18 Забезпечувати якісне обслуговування клієнтів на основі сучасних вимог суспільства, з урахуванням діючих нормативних витрат часу та матеріалів, відповідно до призначення моделі, особливостей технологічного процесу виконання певного виду перукарських робіт, постижерним, гримерно-візажних та манікюрних робіт.
РН 19 Демонструвати знання з підбору і використання обладнання, устаткування та матеріалів для виконання перукарських, манікюрних, пастижерних і візажних робіт.
РН 20 Володіти фаховою термінологією, уявляти основні закономірності й сучасні досягнення в основах теорії та методології перукарського мистецтва та декоративної косметики
РН 21 Збагачувати особистий інтелектуальний та професійний рівень, проводити аналіз результатів різних аспектів професійної діяльності з метою забезпечення конкурентоспроможності відповідних фахових послуг
ПРН 2 Впроваджувати нові види перукарських, гримерно-візажних та манікюрних послуг, враховуючи бажання замовників та вимоги до якості послуг в умовах ринку
ПРН 6 Вільно володіти знаннями з кольорознавства і прийомами живописно-образного відтворення для колористичного вирішення дизайну нігтів
ПРН 7 Володіти фаховою термінологією, уявляти основні закономірності й сучасні досягнення в основах теорії та методології перукарського мистецтва та манікюрної справи
ПРН 8 Демонструвати знання з живопису та нарисної геометрії для виконання комплексу робіт з перукарського мистецтва, декоративної косметики та манікюрної справи.
ПРН 9 Управляти своїм навчанням з метою самореалізації в професійній сфері. Адекватно оцінювати свої знання і застосовувати їх в різних професійних ситуаціях.
ПРН 10 Розробляти та представляти результати роботи у професійному середовищі, розуміти етапи досягнення успіху в професійні кар’єрі, враховувати сучасні тенденції ринку праці, проводити дослідження ринку, обирати відповідну бізнес-модель і розробляти бізнес-план професійної діяльності у сфері перукарського мистецтва та декоративної косметики при створенні художніх образів.
№ з/п
Назва розділу, модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Обсяг годин за навчальним планом
Всього
з них:
ауди-торних
самос-тійних
1
2
3
4
5
6
Змістовий модуль 1. Характеристика професії та робоче місце манікюрника
23
10
13
1
Історія розвитку манікюру. Приміщення та обладнання робочого місця манікюрника
Вивчити розвитку манікюрної справи впродовж тисячоліть.
Характеризувати різні видів перукарень. Аналізувати якість обладнання, освітлення та розміщення робочого середовища при виконанні манікюрних робіт.
11
4
7
2
Характеристика та використання інструменту для виконання манікюрних робіт.
Характеризувати види інструменту для виконання манікюрних робіт. Виконувати Їх дезінфекцію, відповідний догляд та зберігання. Вивчення використання інструменту та його призначення в залежності від виду роботи.
12
6
6
Змістовий модуль 2. Догляд за руками та нігтями.
24
14
10
3
Гігієнічний догляд за шкірою рук та нігтями
Проводити процедур по догляду за руками, сухістю шкіри, ліквідувати тріщин. Знати варіанти відновлення шкіри рук, масаж та догляд в домашніх умовах.
11
6
5
4
Види гігієнічного манікюру. Вивчення технік виконання обрізного манікюру.
Вміти розрізняти та підбирати види обрізного та необрізного манікюру. Відпрацьовувати процедури технології виконання видалення кутикули та обробки шкіри навколо нігтя.
13
8
5
Змістовий модуль 3. Сучасний дизайн нігтів.
43
36
7
5
Різновиди технологій виконання художнього дизайну нігтів
Вивчити різні техніки виконання художнього манікюру. Вміти покривати та знімати гель-лак з нігтьової пластини, зміцнювати нігтьової пластину за допомогою різних методів. Вивчення технологічних прийомів при виконанні художнього розпису нігтів.
43
36
7
ВСЬОГО:
90
60
30
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.
При проведенні практичних занять використовуються активні форми їх проведення: евристичні бесіди, дискусії, ділові ігри, виконання практичних робіт.
На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних заняттях у формі міні-дискусій, представлення практичних робіт, а також шляхом виконання практичних робіт.
В процесі практичного заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, підбирати докази у підтвердження своїх думок, вчаться володіти і правильно застосовувати отримані практичні навички з перукарських робіт
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками застосування методів та прийомів інженерної графіки.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, по деяких темах передбачається написання рефератів, міні-проектів.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
-
опитування на семінарських заняттях;
-
контрольні питання до лабораторних робіт;
-
практичні завдання підвищеного рівня складності;
-
реферативні повідомлення.
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
-
Контроль знань студентів завжди був, є і буде важливою складовою частиною навчального процесу. Тому закріплення вмінь та навичок із курсу пропонується проводити під час практичних занять, тестових, самостійних та контрольних завдань. Таким чином у студентів формується здатність самостійно мислити, поглиблено опановувати навчальний матеріал і засвоювати теоретичні знання та практичні вміння.
Оцінювання здійснюється за 5-бальною шкалою відповідно до Положення про оцінювання навчальних досягнень студентів за кредитно-модульною системою.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять, в письмовій (самостійна робота, тести), усній формах (перевірка практичних навичок) та виконанні практичних завдань і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
-
робота в малих групах - спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
-
презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень;
-
дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
Модульний контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання після закінчення логічно завершеної частини лекційних та практичних занять з певного розділу.
Основною формою модульного контролю є завдання, тести, які включають як і перевірку теоретичного матеріалу курсу, так і виконання практичних завдань.
Підсумковий контроль зазвичай проводиться у формі письмової роботи, тесту і передбачає перевірку розуміння студентом теоретичного та практичного програмного матеріалу в цілому, здатності комплексно, творчо використовувати накопичені знання та уміння, формувати власне ставлення до певної проблеми, обґрунтовувати свою фахову позицію та
розв’язувати практичні задачі.Умови допуску до підсумкового контролю:
-
відвідування (або відпрацювання) усіх занять;
-
наявність конспекту лекції;
-
наявність усіх практичних робіт (у робочому альбомі/папці);
-
складання підсумкових тестів та практичних робіт з усіх розділів
Критерії оцінювання
Кожний розділ включає бали за поточну роботу студента, практичних заняттях, виконання самостійної роботи, індивідуальну роботу, тест в кінці відведених тем. Виконання підсумкових контрольних робіт (тесту) здійснюється в режимі комп’ютерної діагностики або з використанням роздрукованих завдань. підсумковий контроль знань студентів здійснюється після завершення вивчення навчального матеріалу цілого розділу.
Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на практичних заняттях, під час виконання самостійної та індивідуальної роботи залежить від дотримання таких вимог:
-
своєчасність виконання навчальних завдань;
-
повний обсяг їх виконання;
-
якість виконання навчальних завдань;
-
самостійність виконання;
-
творчий підхід у виконанні завдань;
-
ініціативність у навчальній діяльності
Рівень навчальних досягнень/бали
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень студентів
5 б.
(високий рівень)
Студент має повні, глибокі знання, здатний використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення. Має здатність застосовувати спеціальні знання та компетенції, вирішувати проблеми незалежно. Здатний до самокерування у навчанні.
4 б.
(середній рівень)
Студент має широкі загальні теоретичні знання, самостійно, з розумінням відтворює суть технологічних етапів з перукарської справи та застосовує їх при виконанні практичних завдань. Аналізує, порівнює, робить висновки. Його відповідь, у цілому, вірна, але містить неточності й недостатньо обґрунтована. Усвідомлено користується довідковою інформацією та технічною документацією. При відповіді та виконанні практичних завдань допускає несуттєві помилки, які частково виправляє.
3 б.
(задовільний рівень)
Студент відтворює основний навчальний матеріал на рівні запам’ятовування, без достатнього розуміння, відтворює основні положення навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні практичних завдань за зразком. При відповіді та виконанні практичних завдань допускає помилки, які самостійно виправити не може.
2 б.
(початковий рівень)
Студент має базові загальні знання, відтворює фрагменти навчального матеріалу. При відповіді і виконанні практичних завдань, пов’язаних із загальними питаннями по темах, які вивчаються. Припускається суттєвих помилок. Потребує структурованої підтримки викладача.
-
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, ПМК) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
1. Присутність на лекційних та практичних заняттях (протягом навчального курсу)
Оцінюється:
5 балів – 100% присутності (105 год);
4 бали – 80% присутності (84 год);
3 бали – 60% присутності (63 год).
* студент, який пропустив більше 50% від загальної кількості лекційних та практичних занять не може отримати позитивну оцінку за курс.
Умови щодо дедлайнів та перескладання:
-
практичні роботи, завдання та підсумкові тести які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів);
-
перескладання модулів (розділів) за наявності поважних причин (напр.: хвороба, участь у змаганнях, конференціях тощо) і оцінюється без зниження оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів. Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
-
-
Ашаева Н. Стрижки и прически. Для праздников и на каждый день / Н. Ашаева. – Х. : Книжный Клуб «Клуб семейного досуга», 2010. – 112 с.
2. Мясникова Л. Домашний парикмахер / Л. Мясникова. – С.-Пб. : Изд. «Петроградский и К°», 1995. – 128 с.
3. Плотникова И. Технология парикмахерских работ : учеб. для нач. проф. образования / И. Плотникова, Т. Черниченко. – М. : Издат. центр «Академия», 2011. – 192 с.3. Гутыря, Л.Г. Парикмахерское мастерство / Л.Г. Гутыря. М.: Эксмо, 2012 - 84 с.
4. Гутыря, Л.Г. Парикмахерское мастерство / Л.Г. Гутыря. - М.: Эксмо, 2010-84с.
5. Фаулер, Д. Стильные прически и укладки / Д. Фаулер. - М.: Эксмо, 2010-90с.
6. Байтон, Д. Элегантные прически / Д. Байтон. - М.: Эксмо, 2011-94с.
7. Зайцева, И.А. Стрижки и прически / И.А. Зайцева. - Ростов Н/Д: Мир книги, 2010-94с.
8. Назарова, Е. Женские прически / Е. Назарова. - М.: Эксмо, 2010-64с.
9. Нестерова, Д. Энциклопедия домашнего парикмахера / Д. Назарова-М.: Эксмо, 2010-94с
10. Панченко, О.А. Парикмахерское дело/О.А. Панченко. - 3-е издание. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2010. - 315 с.
11. Панина, Н.И. Основы парикмахерского дела/Н.И. Панина. - 2-е издание. - М.: Издательский центр "Академия", 2010. - 64 с.
12. Кулешкова, О.Н. Технология и оборудование парикмахерских работ/О.Н. Кулешкова. - М.: Издательский центр "Академия", 2010. - 144 с.
13. Морщакина, Н.А. Технология парикмахерских работ/Н.А. Морщакина. - 3-е издание. - Минск: Вышэйшая школа, 2010. - 190 с.
14. Плотникова, И.Ю. Технология парикмахерских работ/И.Ю. Плотникова, Т.А. Черниченко. - 6-е издание. - М.: Издательский центр "Академия", 2011. - 192 с.
15. Панченко, О.А. Справочник парикмахера: стрижка, укладка, завивка, окраска. / Е.А. Соколова. - М.: Издательский центр "Акодемия", 2010. - 176 с.
16. Уколова, А.В. Парикмахерское искусство. Материаловедение: учебник П181 для студентов. Образовательных учреждений среднего профессионального образования / А.В. Уколова. - 5-е издание. - М.: Издательский центр "Акодемия", 2011. - 160 с.
Інтернет-ресурси
17. Модная. Стильная. Неотразимая [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.prichesok.net/. – Загл. с экрана.
Модні зачіски та жіночі стрижки, фото зачісок та стрижок, а також інформація про догляд за волоссям.18. Стрижки и причёски [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://parikmaher.net/. – Загл. с экрана.
Зачіски та стрижки – фотографії, рекомендації по самостійній укладці, статті та огляди. Каталог стрижок та зачісок. Підбір зачіски онлайн. Зачіски та укладки.19. Укладка волос, стрижки, уход за волосами [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://ukladkavolos.ru/. – Загл. с экрана.
20. Уход за волосами [Электронный ресурс] // Online-Salon : женский интернет-журн. – Режим доступа : http://www.online-salon.ru/volosi.php. - Загл. с экрана.
21. Краса та здоров’я волосся [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://tamara-boyko.kiev.ua/. – Загл. с экрана.
22. Мир волос :on-line журн. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.mirvolos.com/. – Загл. с экрана.
-
СХЕМА ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ V семестр 1 тиждень 2 тиждень 3 тиждень 4 тиждень 5 тиждень 6 тиждень 7 тиждень 8 тиждень 9 тиждень 10 тиждень 11 тиждень 12 тиждень 13 тиждень Практичні заняття Л 1 ЛПР 1,2 Л 2 ЛПР 3,4 Л 3 ЛПР 5,6 Л 4 ЛПР 7,8 Л 5 ЛПР 9,10 ЛПР 11, 12 ЛПР 13, 14 ЛПР 15, 16 ЛПР 17,18 ЛПР 19,20 ЛПР 21, 22 ЛПР 23, 24 ЛПР 25 Котроль знань ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР ЗЛПР Підсумковий контроль залік Умовні позначення: ЗЛПР Захист ЛПР ПР практична робота Т тестове опитування ІЗ Індивідуальне завдання
- Основи безпеки праці в галузі
Основи безпеки праці в галузі
- Санітарія та гігієна. Організація робочого місця манікюрниці
Санітарія та гігієна. Організація робочого місця манікюрниці
- Вивчення технології виконання манікюрних робіт
Вивчення технології виконання манікюрних робіт
- Навчальні посібники
Навчальні посібники
- Завдання практичних робіт
Завдання практичних робіт