Структура за темами
- Загальне
Загальне
СИЛАБУС ДИСЦИПІНИ
Дисципліна «Вступ до гостинності» належить до обов’язкових компонентів освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю 241 Готельно-ресторанна справа.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
Метою вивчення навчальної дисципліни “Вступ до гостинності” є системний виклад основних положень, понять та дефініцій, що розкривають зміст, характер, тенденції, фундаментальні принципи розвитку готельно-ресторанної справи; розгляд основних закономірностей функціонування індустрії гостинності через призму її невичерпного потенціалу та визначення конкретних законів її економічного та соціального розвитку на законодавчому рівні як у національних межах держав і країн, так і в системі всесвітніх зв’язків.
Завдання курсу полягає у вивченні історії розвитку готельної та ресторанної справи, оцінити сучасну роль гостинності в економіці, соціально-культурній і політичній діяльності держав, виявити фактори, що впливають на розвиток готельної та ресторанної справи, проаналізувати складові готельно-ресторанної індустрії та їх взаємозв’язки, ознайомитись зі змістом і формами практичної діяльності в галузі соціального-культурного сервісу.
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Готельно-ресторанна справа»:
Загальні компетентності:
ЗК 3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 7 Здатність працювати в команді.
ЗК 9 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 10 Розуміння та прийняття етичних норм поведінки відносно
інших людей і відносно природи.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК 1 Здатність розуміти предметну область і специфіку професійної діяльності.
СК 6 Здатність визначати ознаки, властивості і показники якості продукції та послуг, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів у закладах готельно-ресторанного господарства.
СК 8 Здатність знаходити творчі рішення визначених конкретних проблем у професійній діяльності.
СК 11 Здатність здійснювати документальне оформлення господарських операцій у закладах готельного і ресторанного господарства.
СК 12 Здатність реалізовувати ефективні внутрішні комунікації та навички взаємодії у професійній діяльності.
СК 17 Здатність розуміти стан та перспективи розвитку готельно-ресторанної справи з урахуванням особливостей регіону.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН 3. Пояснювати соціально-економічні явища та суспільно-економічні процеси у сфері обслуговування.
РН 5 Застосовувати принципи соціальної відповідальності і громадської свідомості під час виконання професійних обов’язків.
РН 6 Застосовувати навички клієнтоорієнтованого сервісу у професійній діяльності.
РН 10 Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами ресторанних і готельних послуг у професійній діяльності.
РН 11 Координувати роботу обслуговуючого персоналу відповідно до його посадових інструкцій.
РН 13 Оформлювати первинну облікову і технологічну документацію у професійній діяльності.
РН 14 Контролювати якість продукції і послуг закладів готельного і ресторанного господарства.
РН 15 Застосовувати базові поняття індустрії гостинності, організації обслуговування споживачів і діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук.
РН 16 Аналізувати сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності та рекреаційного господарства.
РН 18 Знати і розуміти особливості організації різних типів закладів готельного і ресторанного господарства, їх класифікацію, особливості функціонування.
НР 23 Знати і розуміти особливості організації різних типів закладів готельного і ресторанного господарства, їх класифікацію, особливості функціонування.
Модуль 1. Вступ до готельно-ресторанної справи
Форма контролю
1
Вступ. Поняття гостинності та індустрії гостинності, визначення та терміни
Знати об’єкт, предмет, мету та задачі курсу, розуміти моделі гостинності. Аналізувати чинники розвитку гостинносіті. Оперувати формулою гостинності
Поточне оцінювання
2
Історичний розвиток гостинності
Характеризувати найдавніші заклади розміщення. Розрізняти типи закладів розміщення. Знати нормативно-правове регулювання індустрії гостинності
Поточне усне оцінювання
3
Готельне господарство як складова частина індустрії гостинності: розвиток, класифікація, інтеграція
Аналізувати розвиток, класифікацію та інтеграцію готельного бізнесу. Оперувати основними службами готелю. Характеризувати проблеми і перспективи розвитку готельного господарства
Поточне усне оцінювання
4
Організація готельного господарства
Розрізняти обов'язки працівників різних служб готелю. Розуміти технологічний цикл обслуговування. Аналізувати автоматизовані системи бронювання
Поточне усне оцінювання
5
Ресторанне господарство як складова частина індустрії гостинності: розвиток, концепція, класифікація
Характеризувати типи закладів харчування. Аналізувати класифікацію закладів харчування. Оперувати соціально-економічною ефективністю ресторанного господарства
Поточне усне оцінювання
6
Організація та моделювання процесу обслуговування споживачів у закладах ресторанного
господарстваРозуміти особливості ресторанного господарства. Знати правила обслуговування в номері. Застосовувати основні тенденції розвитку ресторанного бізнесу
Поточне усне оцінювання
Модуль 2. Основи сучасної гостинності у закладах готельно-ресторанного
бізнесу7
Формування атмосфери гостинності у закладах готельного і ресторанного господарства
Аналізувати чинники якісного обслуговування. Розуміти етичні, психологічні та інші норми обслуговування. Знати вимоги до якісного обслуговування
Тестовий контроль
8
Роль обслуговуючого персоналу у створенні атмосфери гостинності
Знати професійну етику та професійний етикет в сфері ресторанної та готельної справи. Оперувати професійною етикою та етикетом. Розрізняти вимоги до професійної поведінки працівників
Поточне письмове оцінювання
9
Кадровий потенціал – основа прибутковості підприємства готельно-ресторанного бізнесу
Знати функції управління персоналом. Застосовувати принципи управління персоналом. Розрізняти технології управління персоналом. Надавати оцінку і характеризувати методи стимулювання праці
Поточне усне оцінювання
10
Корпоративна культура та гостинність як основа конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного господарства
Оперувати поняттями корпоративна культура,
конкурентоспроможність, знати шляхи та принципи формування корпоративної
культури підприємств готельноресторанного бізнесу. Розуміти тенднеції кар'єрного зростанняПоточне усне оцінювання
11
Формування професійної придатності персоналу закладів гостинності
Характеризувати стандарти обслуговування. Застосовувати методи контролю за виконанням стандартів сервісу. Розуміти моделі професійного профілю співробітників
Підсумковий контроль
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота здобувачів освіти в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
Основними методами формування фахових компетентностей при проведенні аудиторних занять є пояснювально-ілюстартивні та наочні, інтерактивні (дискусія, мозковий штурм, інтерактивні презентації, тестування). Ці методи дають можливість у повному обсязі опанувати навчальний матеріал, закріпити його, сформувати практичні навики та діагностувати якість знань.
Під час проведення лекційних занять необхідна активна участь студентів в обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, застосовуються на семінарських заняттях.
Матеріали лекцій, питання для обговорення, індивідуальні завдання для підготовки до семінарських занять, конкретні вимоги до окремих тем та контролю знань подані у відповідному Е-НМКД дисципліни за адресою http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=779
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, по деяких темах передбачається написання рефератів, міні-проектів.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
- опитування на семінарських заняттях;
- практичні завдання підвищеного рівня складності;
- реферативні повідомлення.
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
Діагностика знань, умінь та навичок студентів полягає в оцінювані рівня сформованих загальних та фахових компетентностей, дає змогу з’ясувати ступінь опанування тем дисципліни та рівень підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється за 4-бальною шкалою, шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль,
- підсумковий контроль.
Поточний контроль здійснюється під час проведення лекційних та семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання завдань.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:- робота в малих групах, спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
- дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
- тести - містить питання з варіантами відповідей стосовно певної теми, або декількох тем дисципліни;
- метод-есе - короткі повідомлення;
- бесіда.
- контрольні роботи - включають перевірку теоретичних положень курсу. Контрольна робота може містити тестові завдання, виконується на основі знань, вмінь і навичок, отриманих у процесі вивчення теми, декількох тем чи дисципліни вцілому.
Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену.
Здобувачі освіти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів). У разі виявлення списування, студенту виставляється незадовільна оцінка за даний контрольний захід.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, проходження медичних оглядів, участь в змаганнях, олімпіадах тощо) відсутність здобувачів освіти на занятті повинна мати документальне підтвердження.
Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, модульний контроль) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
До початку заліково-екзаменаційної сесії здобувачі освіти повинні виконати усі підсумкові контрольні заходи і отримати позитивні оцінки.
Здобувач освіти має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів.
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
Основна
1. Голод А. П. Готельне господарство в структурі регіональних туристичних систем А.П. Голод, Ю.Б. Феленчак Інфраструктура ринку : електронний науково-практичний журнал. 2019. Вип. 32. С. 277-281.
2. Готельно-ресторанна справа. Навчально-методичне видання. Книга 1. Б. М. Андрушків, Л. Я. Малюта, Г. Й. Островська та ін. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2018. 268 с
3. Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві: підруч. Харків: Вид-во Іванченка І. С., 2018. 487 с.
4. Данько Н. І. Основи готельно-ресторанної справи : навчальний посібник Н. І. Данько, А. Ю. Парфіненко, П. О. Подлепіна, О. О. Вишневська [за заг. ред. А. Ю. Парфіненка]. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. 288 с.
5. Мальська М.П. Готельний бізнес: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 472 с.
6. М.П. Мальська, І.Г. Пандак, Ю. С. Занько Організація туристичного обслуговування : підручник Київ : Знання, 2018. 366 с.
7. Мальська М. П., Пандяк І. Г. Готельний бізнес: теорія та практика. Підручник. 2- вид. перероб. та доп. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 472 с.
8. Мунін Г.Б. та ін. Франчайзинг у готельно-ресторанному бізнесі Г.Б. Мунін. K. : Кондор, 2017. 370 с.
9. Кашинська О.Є. Організація готельного господарства в схемах і таблицях. Частина 1 Навчально-наочний посібник. Старобільськ: Вид-во ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2018. 188 с.
10. Русавська В. А. Гостинність в українській традиційній культурі: навч. посіб. Київ: “Видавництво Ліра-К”, 2016. 280
11. Організація готельного господарства: навч. посібник О. М. Головко та ін. К.: Кондор, 2015. 410 с.
- Модуль 1. Вступ до готельно-ресторанної справи
Модуль 1. Вступ до готельно-ресторанної справи
Всього - 48 год.
Аудиторних - 28 год.
Самостійна робота - 20 год.
- Тема 1.1 Вступ. Поняття гостинності та індустрії гостинності, визначення та терміни
Тема 1.1 Вступ. Поняття гостинності та індустрії гостинності, визначення та терміни
Знати об’єкт, предмет, мету та задачі курсу, розуміти моделі гостинності. Аналізувати чинники розвитку гостинносіті. Оперувати формулою гостинності
- Тема 1.2 Історичний розвиток гостинності
Тема 1.2 Історичний розвиток гостинності
Характеризувати найдавніші заклади розміщення. Розрізняти типи закладів розміщення. Знати нормативно-правове регулювання індустрії гостинності
- Тема 1.3 Готельне господарство як складова частина індустрії гостинності: розвиток, класифікація, інтеграція
Тема 1.3 Готельне господарство як складова частина індустрії гостинності: розвиток, класифікація, інтеграція
Аналізувати розвиток, класифікацію та інтеграцію готельного бізнесу. Оперувати основними службами готелю. Характеризувати проблеми і перспективи розвитку готельного господарства
Тест 1 призначений для оцінювання результатів навчання студентів з теми 1.3 модуля "Вступ до готельно-ресторанної справи". Тест містить тестові питання з вибором однієї правильної відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 1 бал. Загалом за тест можна отримати 12 балів
Тест містить 12 питань
Відмінно - 11-12 б.
Кожне питання - 1 бал
Добре - 8-10 б.
Заг. к-сть балів - 12
Задовільно - 6-7 б.
Незадовільно - <5 б.
- Тема 1.4 Організація готельного господарства
Тема 1.4 Організація готельного господарства
Розрізняти обов'язки працівників різних служб готелю. Розуміти технологічний цикл обслуговування. Аналізувати автоматизовані системи бронювання
- Тема 1.5 Ресторанне господарство як складова частина індустрії гостинності: розвиток, концепція, класифікація
Тема 1.5 Ресторанне господарство як складова частина індустрії гостинності: розвиток, концепція, класифікація
Характеризувати типи закладів харчування. Аналізувати класифікацію закладів харчування. Оперувати соціально-економічною ефективністю ресторанного господарства
Тест 2 призначений для оцінювання результатів навчання студентів з теми 1.5 модуля "Вступ до готельно-ресторанної справи". Тест містить тестові питання з вибором однієї правильної відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 1 бал. Загалом за тест можна отримати 14 балів
Тест містить 14 питань
Відмінно - 13-14 б.
Кожне питання - 1 бал
Добре - 10-12 б.
Заг. к-сть балів - 14
Задовільно - 8-9 б.
Незадовільно - <7 б.
- Тема 1.6 Організація та моделювання процесу обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства
Тема 1.6 Організація та моделювання процесу обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства
Розуміти особливості ресторанного господарства. Знати правила обслуговування в номері. Застосовувати основні тенденції розвитку ресторанного бізнесу
Тест 3 призначений для оцінювання результатів навчання студентів з теми 1.6 модуля "Вступ до готельно-ресторанної справи". Тест містить тестові питання з вибором однієї правильної відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 1 бал. Загалом за тест можна отримати 12 балів
Тест містить 12 питань
Відмінно - 11-12 б.
Кожне питання - 1 бал
Добре - 9-10 б.
Заг. к-сть балів - 12
Задовільно - 7-8 б.
Незадовільно - <6 б.
- Модуль 2. Основи сучасної гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу
Модуль 2. Основи сучасної гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу
Всього - 42 год.
Аудиторних -20 год.
Самостійна робота 22 год.
- Тема 2.1 Формування атмосфери гостинності у закладах готельного і ресторанного господарства
Тема 2.1 Формування атмосфери гостинності у закладах готельного і ресторанного господарства
Аналізувати чинники якісного обслуговування. Розуміти етичні, психологічні та інші норми обслуговування. Знати вимоги до якісного обслуговування
- Тема 2.2 Роль обслуговуючого персоналу у створенні атмосфери гостинності
Тема 2.2 Роль обслуговуючого персоналу у створенні атмосфери гостинності
Знати професійну етику та професійний етикет в сфері ресторанної та готельної справи. Оперувати професійною етикою та етикетом. Розрізняти вимоги до професійної поведінки працівників
Тест 4 призначений для оцінювання результатів навчання студентів з теми 2.2 модуля "Основи сучасної гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу". Тест містить тестові питання з вибором однієї правильної відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 1 бал. Загалом за тест можна отримати 10 балів
Тест містить 10 питань
Відмінно - 9-10 б.
Кожне питання - 1 бал
Добре - 7-8 б.
Заг. к-сть балів - 10
Задовільно - 5-6 б.
Незадовільно - <4 б.
- Тема 2.3 Кадровий потенціал – основа прибутковості підприємства готельно-ресторанного бізнесу
Тема 2.3 Кадровий потенціал – основа прибутковості підприємства готельно-ресторанного бізнесу
Знати функції управління персоналом. Застосовувати принципи управління персоналом. Розрізняти технології управління персоналом. Надавати оцінку і характеризувати методи стимулювання праці
- Тема 2.4 Корпоративна культура та гостинність як основа конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного господарства
Тема 2.4 Корпоративна культура та гостинність як основа конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного господарства
Оперувати поняттями корпоративна культура,
конкурентоспроможність, знати шляхи та принципи формування корпоративної
культури підприємств готельноресторанного бізнесу. Розуміти тенднеції кар'єрного зростанняТест 5 призначений для оцінювання результатів навчання студентів з теми 2.4 модуля "Основи сучасної гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу". Тест містить тестові питання з вибором однієї правильної відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 1 бал. Загалом за тест можна отримати 10 балів
Тест містить 10 питань
Відмінно - 9-10 б.
Кожне питання - 1 бал
Добре - 7-8 б.
Заг. к-сть балів - 10
Задовільно - 5-6 б.
Незадовільно - <4 б.
- Тема 2.5 Формування професійної придатності персоналу закладів гостинності
Тема 2.5 Формування професійної придатності персоналу закладів гостинності
Характеризувати стандарти обслуговування. Застосовувати методи контролю за виконанням стандартів сервісу. Розуміти моделі професійного профілю співробітників
Тест 6 призначений для оцінювання результатів навчання студентів з теми 2.5 модуля "Основи сучасної гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу". Тест містить тестові питання з вибором однієї правильної відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 1 бал. Загалом за тест можна отримати 10 балів
Тест містить 10 питань
Відмінно - 9-10 б.
Кожне питання - 1 бал
Добре - 7-8 б.
Заг. к-сть балів - 10
Задовільно - 5-6 б.
Незадовільно - <4 б.
- Питання на іспит
Питання на іспит
- Навчальна практика
Навчальна практика
- Опитування для студентів
Опитування для студентів