Структура за темами
- Загальне
Загальне
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
Дисципліна «Спецкомпозиція» належить до обов’язкових компонентів освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю 022 Дизайн, освітньої програми “Перукарське мистецтво та декоративна косметика” на ІІІ курсі і вивчається інтегровано із обов'язковою спеціальною дисципліною “Художнє моделювання зачіски”. Отримані при вивченні даного курсу знання та навики необхідні при подальшому вивченні спеціальних дисциплін на ІV курсі.
За обсягом загальна кількість годин: - 120 год
з них: 72 год. аудиторних:
- 18 год. лекцій
- 54 год. практичних занять
самостійних: - 48 год.
Метою дисципліни «Спецкомпозиція» - є набуття здобувачами освіти, як майбутніх фахівців, відповідних базових знань, теоретичним основам при виконанні композиційної побудови зачіски, знаходити вдале вирішення композиції, від чого залежить загальний вигляд і виразність потрібної форми зачіски.
Завданням даного курсу, як наукової дисципліни полягає у необхідності знайти об’єктивні закономірності формоутворення і композиції, тобто компоненти композиції і композиційні засоби для правильного проектування моделі зачіски.
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Спецкомпозиція»:
1) загальні компетентності :
-
здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
-
здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
-
здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
-
знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
2) спеціальні (предметні):
студент повинен:
-
володіти основними правилами та законами композиції при створенні зачіски;
-
аналізувати методи побудови зачіски та знати послідовність виконання композиційного розбору;
-
використовувати всі композиційні прийоми при створенні зачіски.
-
вміти застосувати професійні знання та уміння про світ краси та індустрію моди в ринкових умовах;
-
створювати умови для об’єктивованої оцінки своїх професійних потреб і можливостей.
Після вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати такі результати навчання:
-
вміти самостійно розбирати зачіску за композиційними засобами;
-
розробляти композицію моделі, тобто знаходити необхідне сполучення усіх компонентів, характер їх супідрядності і доповнення одного іншим;
-
домогтися виявлення художньої образності;
-
розробляти різноманітні зачіски, враховуючи розвиток моди на певному етапі;
-
виконувати художні ескізи зачісок;
-
вміти самостійно створювати композицію, тобто зачіску, яка повинна бути гармонійно цілісною, виразною, закінченою та врівноваженою.
-
Кількість год (аудит./
самост.)
тема
Результат навчання
Форми контролю
22/9
Розділ 1. Формоутворення зачіски.
6/3
Тема 1.
Форма зачіски та її основні властивості
Загальні відомості про формоутворення зачіски, функції які вона виконує. Об’ємний вигляд форми зачіски, її геометричність та світлотінь.
усне опитування, практичне завдання
6/3
Тема 2.
Загальні лінії силуету зачіски, які використовуються при її побудові; силуети за ступенем прилягання до голови.практичні роботи
10/3
Тема 3
Фактура поверхні зачіски
Будова поверхні форми. Відображення світла від поверхні. Активні та неактивні фактури.
практичні роботи, захист міні-проєктів
тести
40/24
Розділ 2.Основи композиції
10/3
Тема 4.
Поняття “композиція зачіски”
Основні закони композиції. Створення індивідуального образного мислення. Побудова художнього твору. Наявність акценту та композиційного центру зачіски.
фронтальне опитування, практичні
завдання8/6
Тема 5.
Акцент, Контраст та нюансу зачісках
Акцент, контраст та нюанс як композиційні засоби. Композиційний центр при побудові форми. Різко виражені нерівності та схожості між елементами зачіски. Поєднання двох протилежних прийомів у одній зачісці.
письмове опитування, практичні
завдання8/3
Тема 6.
Композиційна рівновага. Симетрія та асиметрія у зачісках. Ритм, що спостерігається у зачісках.
питання, практичні
завдання, захист міні-проєктів8/6
Тема 7.
Стійкі та нестійкі положення форми зачіски у просторі.
письмове опитування, практичні завдання
6/6
Тема 8.
Роль гармонійного сполучення елементів зачіски між собою. Співвідношення величини зачіски та її форм з фігурою людини.
захист міні-проєктів, модульний контроль
6/4
Розділ 3. Колір у дизайні зачіски
6/4
Тема 9.
Застосування кольору у художньому проектуванні зачіски.
Вплив кольору зачіски на зовнішній вигляд. Роль кольорів при проектуванні фантазійних зачісок. Ілюзія кольорів.
усне опитування, практичні
завдання, тестиДля якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.
При проведенні практичних занять використовуються активні форми їх проведення: евристичні бесіди, дискусії, ділові ігри, виконання практичних робіт.
На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних заняттях у формі міні-дискусій, представлення практичних робіт, а також шляхом виконання практичних робіт.
В процесі практичного заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, підбирати докази у підтвердження своїх думок, вчаться володіти і правильно застосовувати отримані практичні навички з перукарських робіт.
Питання для обговорення, практичні та індивідуальні завдання для підготовки до практичних занять, конкретні вимоги до окремих тем занять подані у відповідних методичних вказівках, які розміщені у електронному форматі за адресою : http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=472
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел та оволодіння практичними навичками застосування методів та прийомів інженерної графіки.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, по деяких темах передбачається написання рефератів, міні-проектів.
Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Контроль виконання самостійної роботи проводиться в таких формах:
-
опитування на семінарських заняттях;
-
контрольні питання до лабораторних робіт;
-
практичні завдання підвищеного рівня складності;
-
реферативні повідомлення.
Рівень самопідготовки студентів, згідно запропонованої тематики самостійної роботи, відбивається на рівні вивчення навчальної дисципліни в цілому.
-
Контроль знань студентів завжди був, є і буде важливою складовою частиною навчального процесу. Тому закріплення вмінь та навичок із курсу пропонується проводити під час практичних занять, тестових, самостійних та контрольних завдань. Таким чином у студентів формується здатність самостійно мислити, поглиблено опановувати навчальний матеріал і засвоювати теоретичні знання та практичні вміння.
Оцінювання здійснюється за 5-бальною шкалою відповідно до Положення про оцінювання навчальних досягнень студентів за кредитно-модульною системою.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять, в письмовій (самостійна робота, тести), усній формах (перевірка практичних навичок) та виконанні практичних завдань і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи. Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
-
робота в малих групах - спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
-
презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень;
-
дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
Модульний контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання після закінчення логічно завершеної частини лекційних та практичних занять з певного розділу.
Основною формою модульного контролю є завдання, тести, які включають як і перевірку теоретичного матеріалу курсу, так і виконання практичних завдань.
Підсумковий контроль зазвичай проводиться у формі письмової роботи, тесту і передбачає перевірку розуміння студентом теоретичного та практичного програмного матеріалу в цілому, здатності комплексно, творчо використовувати накопичені знання та уміння, формувати власне ставлення до певної проблеми, обґрунтовувати свою фахову позицію та
розв’язувати практичні задачі.Умови допуску до підсумкового контролю:
-
відвідування (або відпрацювання) усіх занять;
-
наявність конспекту лекції;
-
наявність усіх практичних робіт (у робочому альбомі/папці);
-
складання підсумкових тестів та практичних робіт з усіх розділів
Критерії оцінювання
Кожний розділ включає бали за поточну роботу студента, практичних заняттях, виконання самостійної роботи, індивідуальну роботу, тест в кінці відведених тем. Виконання підсумкових контрольних робіт (тесту) здійснюється в режимі комп’ютерної діагностики або з використанням роздрукованих завдань. підсумковий контроль знань студентів здійснюється після завершення вивчення навчального матеріалу цілого розділу.
Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на практичних заняттях, під час виконання самостійної та індивідуальної роботи залежить від дотримання таких вимог:
-
своєчасність виконання навчальних завдань;
-
повний обсяг їх виконання;
-
якість виконання навчальних завдань;
-
самостійність виконання;
-
творчий підхід у виконанні завдань;
-
ініціативність у навчальній діяльності
Рівень навчальних досягнень/бали
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень студентів
5 б.
(високий рівень)
Студент має повні, глибокі знання, здатний використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення. Має здатність застосовувати спеціальні знання та компетенції, вирішувати проблеми незалежно. Здатний до самокерування у навчанні.
4 б.
(середній рівень)
Студент має широкі загальні теоретичні знання, самостійно, з розумінням відтворює суть технологічних етапів з перукарської справи та застосовує їх при виконанні практичних завдань. Аналізує, порівнює, робить висновки. Його відповідь, у цілому, вірна, але містить неточності й недостатньо обґрунтована. Усвідомлено користується довідковою інформацією та технічною документацією. При відповіді та виконанні практичних завдань допускає несуттєві помилки, які частково виправляє.
3 б.
(задовільний рівень)
Студент відтворює основний навчальний матеріал на рівні запам’ятовування, без достатнього розуміння, відтворює основні положення навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні практичних завдань за зразком. При відповіді та виконанні практичних завдань допускає помилки, які самостійно виправити не може.
2 б.
(початковий рівень)
Студент має базові загальні знання, відтворює фрагменти навчального матеріалу. При відповіді і виконанні практичних завдань, пов’язаних із загальними питаннями по темах, які вивчаються. Припускається суттєвих помилок. Потребує структурованої підтримки викладача.
-
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, ПМК) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
1. Присутність на лекційних та практичних заняттях (протягом навчального курсу)
Оцінюється:
5 балів – 100% присутності (105 год);
4 бали – 80% присутності (84 год);
3 бали – 60% присутності (63 год).
* студент, який пропустив більше 50% від загальної кількості лекційних та практичних занять не може отримати позитивну оцінку за курс.
Умови щодо дедлайнів та перескладання:
-
практичні роботи, завдання та підсумкові тести які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів);
-
перескладання модулів (розділів) за наявності поважних причин (напр.: хвороба, участь у змаганнях, конференціях тощо) і оцінюється без зниження оцінки.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів. Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
-
-
Ашаева Н. Стрижки и прически. Для праздников и на каждый день / Н. Ашаева. – Х. : Книжный Клуб «Клуб семейного досуга», 2010. – 112 с.
2. Мясникова Л. Домашний парикмахер / Л. Мясникова. – С.-Пб. : Изд. «Петроградский и К°», 1995. – 128 с.
3. Плотникова И. Технология парикмахерских работ : учеб. для нач. проф. образования / И. Плотникова, Т. Черниченко. – М. : Издат. центр «Академия», 2011. – 192 с.3. Гутыря, Л.Г. Парикмахерское мастерство / Л.Г. Гутыря. М.: Эксмо, 2012 - 84 с.
4. Гутыря, Л.Г. Парикмахерское мастерство / Л.Г. Гутыря. - М.: Эксмо, 2010-84с.
5. Фаулер, Д. Стильные прически и укладки / Д. Фаулер. - М.: Эксмо, 2010-90с.
6. Байтон, Д. Элегантные прически / Д. Байтон. - М.: Эксмо, 2011-94с.
7. Зайцева, И.А. Стрижки и прически / И.А. Зайцева. - Ростов Н/Д: Мир книги, 2010-94с.
8. Назарова, Е. Женские прически / Е. Назарова. - М.: Эксмо, 2010-64с.
9. Нестерова, Д. Энциклопедия домашнего парикмахера / Д. Назарова-М.: Эксмо, 2010-94с
10. Панченко, О.А. Парикмахерское дело/О.А. Панченко. - 3-е издание. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2010. - 315 с.
11. Панина, Н.И. Основы парикмахерского дела/Н.И. Панина. - 2-е издание. - М.: Издательский центр "Академия", 2010. - 64 с.
12. Кулешкова, О.Н. Технология и оборудование парикмахерских работ/О.Н. Кулешкова. - М.: Издательский центр "Академия", 2010. - 144 с.
13. Морщакина, Н.А. Технология парикмахерских работ/Н.А. Морщакина. - 3-е издание. - Минск: Вышэйшая школа, 2010. - 190 с.
14. Плотникова, И.Ю. Технология парикмахерских работ/И.Ю. Плотникова, Т.А. Черниченко. - 6-е издание. - М.: Издательский центр "Академия", 2011. - 192 с.
15. Панченко, О.А. Справочник парикмахера: стрижка, укладка, завивка, окраска. / Е.А. Соколова. - М.: Издательский центр "Акодемия", 2010. - 176 с.
16. Уколова, А.В. Парикмахерское искусство. Материаловедение: учебник П181 для студентов. Образовательных учреждений среднего профессионального образования / А.В. Уколова. - 5-е издание. - М.: Издательский центр "Акодемия", 2011. - 160 с.
Інтернет-ресурси
17. Модная. Стильная. Неотразимая [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.prichesok.net/. – Загл. с экрана.
Модні зачіски та жіночі стрижки, фото зачісок та стрижок, а також інформація про догляд за волоссям.18. Стрижки и причёски [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://parikmaher.net/. – Загл. с экрана.
Зачіски та стрижки – фотографії, рекомендації по самостійній укладці, статті та огляди. Каталог стрижок та зачісок. Підбір зачіски онлайн. Зачіски та укладки.19. Укладка волос, стрижки, уход за волосами [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://ukladkavolos.ru/. – Загл. с экрана.
20. Уход за волосами [Электронный ресурс] // Online-Salon : женский интернет-журн. – Режим доступа : http://www.online-salon.ru/volosi.php. - Загл. с экрана.
21. Краса та здоров’я волосся [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://tamara-boyko.kiev.ua/. – Загл. с экрана.
22. Мир волос :on-line журн. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.mirvolos.com/. – Загл. с экрана.
-
- До уваги здобувачів освіти які перебувають ЗА КОРДОНОМ
До уваги здобувачів освіти які перебувають ЗА КОРДОНОМ
Звертаємо вашу увагу, що зарахування результатів навчання та семестрове оцінювання здобувачу освіти , який на період воєнного стану перебуває за кордоном, необхідно виконати завдання та пройти тести з кожного модулю до вказаного терміну.
Виконані завдання здавати на електронну пошту kulchutska.lidiia@ukr.net у форматі розроблених та сфотографованих/сканованих/виконаних у форматі word. У назві е-листа чітко вказати групу, прізвище та ім'я, а також тему виконаного завдання
!!! Студенти , які претендують на "4" і "5" балів, повинні здати кожну тему в режимі онлайн-конференції, дату та час якої буде повідомлено додатково у даному курсі.
- Формоутворення зачіски
Формоутворення зачіски
Форма зачіски та її основні властивості, характеристики силуету зачіски, лінії силуету, пластичний характер форми, фактура поверхні форми.
Тема передбачає вивчення форми, як одну з основних складових утворення зовнішнього вигляду та об'єму зачіски, її геометричний вигляд, стиль та функціональність.
До вивчення теми входить лекція, ряд практичних робіт та самостійне опрацювання додаткової літератури.
Дана тема призначена для вивчення силуету зачіски, як її зовнішнього контуру, який відповідає за ширину та висоту самої форми. Площинне зорове сприйняття об'єму за рахунок спеціальнмх ліній - основний підхід у побужові зачіски.
Для вивчення даної теми передбачено лекційний матеріал, ряд лабораторно-практичних, а також самостійне опрацювання додаткової літератури
Дана тема передбачена для вивчення будови поверхні форми зачіски, відображення світла від її поверхні, що в свою чергу змінює зорове сприйнятя блиску та матовості самої зачіски.
До теми входить лекційний матеріал, практичні та самостійна роботи
Тест призначений для оцінювання результатів навчання студентів з розділу "Формоутворення зачіски". Тест складається із 10-ти питань, які відносяться до вивчених у розділі тем з вибором однієї або декількох правильних відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 0,5 бала (всього 5 балів)
Шкала оцінювання:
10 - 9 правильних відповідей - "5"
8 - 7 правильних відповідей - "4"
6 - 3 правильних відповідей - "3"
2 - 1 правильних відповідей - "незадовільно"
- Основи композиції
Основи композиції
Поняття "композиції зачіски". Закони композиції. пропорції та масштабність зачіски. Контраст та нюанс як композиційні засоби. Стійкі та нестійкі положення форми зачіски у просторі.
Тема спрямована на вивчення основних законів композиції, зокрема зачіски. Основні принципи застосування композиційних засобів та зв'язків, як основних елементів зачіски.
До вивчення теми входить лекційний матеріал, практичні завдання, а також самостійна робота.
Тема вивчає положення основних елементів зачіски, розміщення композиційного центру, та поєднання усіх складових частин у єдину загальну композицію.
До вивчення теми входить лекційний матеріал, практичні роботи та самостійне вивчення додаткової літератури
Вивчення даної теми спрямоване на створення відчуття балансу зачіски, її симетрі та асиметрію, а також гармонійність зачіски, що відповідає за врівноваження частин відносно осі рівноваги.
Для вивчення матеріалу, у теку входить лекція, ряд лабораторно-практичних робіт, а також самостійне опрацювання додаткової літератури.
Дана тема вивчає положення зачіски у просторі; стійке та нестійке становище її елементів
До вивчення даної теми входить: лекційне заняття, практичні та самостійна роботи
Дана тема є завершальною у розділі, і вивчає вона співвідношення елементів зачіски, те, на чому будується вся композиція. зокрема враховується як співвідношення частин зачіски між собою, так і з фігурою людини.
Для вивчення даної теми передбачений лекційний матеріал, ряд лабораторно-практичних завдань, а також самостійні роботи.
Тест призначений для оцінювання результатів навчання студентів з розділу "Основи композиції". Тест складається із 10-ти питань, які відносяться до вивчених у розділі тем з вибором однієї або декількох правильних відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 0,5 бала (всього 5 балів)
Шкала оцінювання:
10 - 9 правильних відповідей - "5"
8 - 7 правильних відповідей - "4"
6 - 3 правильних відповідей - "3"
2 - 1 правильних відповідей - "незадовільно"
- Колір у дизайні зачіски
Колір у дизайні зачіски
Застосування кольору у художньому проектуванні зачіски. Ілюзія кольрів при розробці нових моделей. Виконання композиційних розборів зачіски
Образна виразність форми зачіски багато в чому визначається кольоровим рішенням моделі, саме тому, вивчення даної теми спрямоване на уміння створювати єдиний художній образ, який буде довершеним за рахунок підкреслення кольором
Для вивчення даної теми входять: лекційний матеріал, підсумкові лабораторно-практичні завдання, самостійна робота та опрацювання додаткового матеріалу
- Підсумковий контроль знань
Підсумковий контроль знань
Підсумковий тест призначений для оцінювання результатів навчання студентами усього курсу даного предмету. Тест складається із 50-ти питань, які відносяться до вивчених тем у всіх розділах з вибором однієї або декількох правильних відповідей. За правильну відповідь на кожне тестове питання можна отримати 0,1 бала (всього 5 балів).
Шкала оцінювання:
50 - 45 правильних відповідей - "5"
44 - 35 правильних відповідей - "4"
34 - 20 правильних відповідей - "3"
19 - 1 правильних відповідей - "незадовільно"
- Для студентських робіт (на дистанційному навчанні)
Для студентських робіт (на дистанційному навчанні)
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8