Структура за темами
- Загальне
Загальне
Програми, що використовуються для проведення занять, відеоконференцій та онлайн-зустрічей:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
СИЛАБУС ДИСЦИПЛІНИ
«Економіка та ціноутворення у готельно-ресторанному господарстві» дисципліна, яка належить до обов’язкових компонентів освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціальністю 241 Готельно-ресторанна справа, отримані при вивченні даного курсу знання та навики необхідні для подальшого вивчення інших дисциплін фахового спрямування.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни у навчальних планах підготовки фахових молодших бакалаврів визначений вимогами ОПП і становить 3 кредити ЄКТС (90 академічних годин).
Метою вивчення дисципліни «Економіка та ціноутворення у готельно-ресторанному господарстві» є формування фахових компетентностей щодо опанування економічного мислення, розуміння сучасних тенденцій розвитку готельної-ресторанної справи в Україні, глибокого комплексного розуміння проблем управління підприємствами готельно-ресторанного бізнесу та опанування навичок їх практичного розв’язання.
Завданням навчальної дисципліни є набуття знань щодо суті економічних явищ та процесів; визначення сутності та соціально-економічного значення розвитку готельного та ресторанного бізнесу в Україні; вивчення системи показників, що характеризують господарську діяльність підприємств готельного та ресторанного бізнесу; формування глибоких теоретичних знань з питань економічного механізму, стратегії та тактики діяльності підприємств готельно-ресторанної сфери в сучасних умовах господарювання; вивчення основ виробничої діяльності та планування товарообігу на підприємствах ресторанного господарства;. визначення методів оцінки та шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємств готельного та ресторанного господарства та їх продукції.
Зміст навчальної дисципліни забезпечує формування наступних компетентностей, які визначенні освітньо-професійною програмою «Готельно-ресторанна справа»:
Загальні компетентності:
ЗК1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК6 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7 Здатність працювати в команді.
ЗК9 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК10 Розуміння та прийняття етичних норм поведінки відносно інших людей і відносно природи.
ЗК12 Здатність до абстрактного та системного мислення, пошуку, аналізу та синтезу, креативності.
ЗК13 Здатність виявляти ініціативу, наполегливість, комунікабельність, адаптуватись до дій в нових ситуаціях.
ЗК14 Здатність застосовувати базові знання з підприємництва та підприємливості для ведення підприємницької діяльності.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК2 Здатність застосовувати знання теорії і практики готельно-ресторанного обслуговування для розв’язання типових спеціалізованих задач професійної діяльності.
СК3 Здатність використовувати на практиці основи законодавства у сфері готельного і ресторанного господарства.
СК8 Здатність знаходити творчі рішення визначених конкретних проблем у професійній діяльності.
СК10 Здатність застосовувати інноваційні технології виробництва і обслуговування споживачів для покращення результатів власної діяльності і роботи інших.
СК11 Здатність здійснювати документальне оформлення господарських операцій у закладах готельного і ресторанного господарства.
СК12 Здатність реалізовувати ефективні внутрішні комунікації та навички взаємодії у професійній діяльності.
СК13 Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання готельних та ресторанних послуг для різних сегментів споживачів.
СК17 Здатність розуміти стан та перспективи розвитку готельно-ресторанної справи з урахуванням особливостей регіону.
Після завершення даного курсу здобувач освіти набуває та/або здатний продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН1 Застосовувати нормативно-правові акти у професійній діяльності.
РН2 Знати свої права як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН3 Пояснювати соціально-економічні явища та суспільно-економічні процеси у сфері обслуговування.
РН5 Застосовувати принципи соціальної відповідальності і громадської свідомості під час виконання професійних обов’язків.
РН7 Здійснювати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел для розв’язання професійних завдань.
РН15 Застосовувати базові поняття індустрії гостинності, організації обслуговування споживачів і діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук.
РН16 Аналізувати сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності та
рекреаційного господарства.
РН18 Організовувати та удосконалювати процес виробництва, реалізації та споживання продукції і послуг у різних типах закладів готельно-ресторанного господарства з урахуванням специфіки їх діяльності.
РН20 Управляти своїм навчанням з метою самореалізації у професійній діяльності і усвідомленням потреби навчання впродовж життя.
РН21 Приймати обґрунтовані рішення, нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності, відстоювати свої погляди в розв’язанні професійних завдань у стандартних та невизначених ситуаціях.
РН22 Аналізувати та визначати вимоги і потреби ринку сфери послуг з урахуванням регіональних особливостей.
РН23 Знати і розуміти особливості організації різних типів закладів готельного і ресторанного господарства, їх класифікацію, особливості функціонування.
Основними методами формування фахових компетентностей у процесі вивчення даної дисципліни є: інтерактивна бесіда, порівняльний аналіз, ситуаційне моделювання, мозковий штурм, круглий стіл, аналіз конкретних ситуацій (case-study, SWOT), робота в групах.
Ключова роль відводиться формуванню практичних навичок шляхом виконання різнорівневих індивідуальних та групових завдань, які в свою чергу поділяються на навчальні, контролюючі, пошуково-дослідницькі.
№ з/п
Назва розділу, модуля, теми програми
Програмні результати навчання
Обсяг годин
Всього
з них:
ауди-торних
самос-тійних
1
2
3
4
5
6
Модуль 1. Теоретико-методологічні засади функціонування підприємств готельно-ресторанного господарства
48
30
18
1
Готельно-ресторанне господарство у системі ринкових відносин
Розуміти особливості функціонування готельно-ресторанного господарства як виду підприємницької діяльності та галузь національної економіки. Розрізняти класифікацію суб’єктів господарювання у готельно-ресторанному бізнесі. Аналізувати зовнішнє та внутрішнє середовище їх функціонування готельно-ресторанного господарства.
10
6
4
2
Виробництво продукції та товарооборот у сфері готельно-ресторанного господарства
Розрізняти маркетингову та асортиментну політику підприємств готельно-ресторанного господарства. Розуміти сутність виробничої програми, склад продукції та особливості послуг у сфері готельно-ресторанного господарства. Розуміти сутність товарообороту у готельно-ресторанному господарстві. Розрізняти фактори, що впливають на розмір та склад продукції і товарообороту у готельно-ресторанному бізнесі.
10
6
4
3
Технічний потенціал підприємства готельно-ресторанного господарства
Розуміти поняття і склад технічного потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства. Розуміти особлтвості розвитку технічного потенціалу підприємств готельно-ресторанного господарства. Аналізувати стан та ефективність використання технічного потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства. Визначати потужність виробничої системи підприємства готельно-ресторанного господарства.
8
4
4
4
Сировинні та товарні ресурси, їх значення та формування у готельно-ресторанному бізнесі
Вміти здійснювати характеристику продуктового балансу та обґрунтування потреби у сировині та товарах. Розуміти сутність та особливості формування оборотних активів та джерел їх фінансування та джерела їх фінансування.
12
8
4
5
Кадровий потенціал підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Характеризувати кадрового потенціалу підприємства готельно-ресторанного бізнесу. Розуміти систему планування праці на підприємстві готельно-ресторанного господарства. Аналізувати ефективність використання кадрового потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства; особливості матеріального стимулювання праці персоналу підприємства готельно-ресторанного бізнесу.
8
6
2
Модуль 2. Економічні основи управління результатами фінансово-господарської діяльності підприємств готельно-ресторанного господарства
42
30
12
6
Ціно- та тарифоутворення у готельно-ресторанному бізнесі
Розуміти сутність ціни, ціноутворення, тариф і тарифоутворення. Визначати собівартість одиниць готельних та ресторанних послуг. Знати особливості зарубіжного досвіду формування спеціальних тарифів на номери у готелях.
10
8
2
7
Особливості регулювання цін та тарифів в готельно ресторанному бізнесі України
Розуміти механізм регулювання цін підприємств готельно-ресторанному бізнесі на регіональному та державному рівнях. Знати особливості формування тарифів на готельні послуги; оподаткування в підприємствах готельно – ресторанного типу; сертифікації готельних послуг. Розуміти недоліки системи обліку поселень в готелях.
10
8
2
8
Витрати підприємств готельно-ресторанного господарства
Знати сутність й особливості формування витрат у підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Розрізняти довгострокові та поточні витрати. Розуміти які фактори впливають на розмір та рівень поточних витрат. Розрізняти класифікацію поточних витрат. Оцінювати рівень поточних витрат на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу та рівень поточних витрат закладів гостинності.
10
6
4
9
Доходи та прибутки підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Розуміти сутність та види доходів підприємств готельно-ресторанного бізнесу; націнки на продукцію і товари. Знати особливості ціноутворення у ресторанному господарстві, цінові політика підприємств та фактори, що на неї впливають. Знати як формується прибуток підприємств готельно-ресторанного бізнесу та напрямки його використання. Розраховувати рентабельність ефективності господарювання на рівні суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Знати основи управління прибутком підприємств готельно-ресторанного бізнесу
12
8
4
ВСЬОГО
90
60
30
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально- диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.
На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні поняття та явища згідно теми, розглядаються на конкретних прикладах, які роз’яснює та уточнює. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних (семінарських) заняттях у формі навчальних дискусій, представлення міні-проєктів, заслуховування та аналізу тематичних доповідей та рефератів, а також шляхом розв’язування ситуаційних завдань.
В процесі практичного (семінарського) заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, підбирати докази у підтвердження своїх думок, публічно виступати, розвивають економічне мислення, застосовувати економічні поняття у дискусії.
Основним завданням самостійної роботи студентів є набуття навичок самостійного опрацювання фахових інформаційних джерел, літератури та оволодіння практичними навичками застосування методів та прийомів економіки.
Самостійна робота студента забезпечується інформаційно-методичними засобами. Крім того, для самостійної роботи студента рекомендується відповідна наукова та професійна монографічна і періодична література.
Самостійна робота студентів організовується шляхом видачі індивідуального переліку питань і практичних завдань з кожної теми, які не виносяться на аудиторне опрацювання. Крім того, по деяких темах передбачається виконання індивідуальних навчально-дослідних завдань та міні-проєктів. Обсяг самостійної роботи визначається кількістю годин, передбачених робочою програмою.
Відповідальність за якість самостійної роботи безпосередньо несе студент, а контроль за виконанням залишається за викладачем.
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку, що полягає в оцінці засвоєння студентом матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю, за умови відсутності негативних оцінок за семінарські заняття.
Залік з навчальної дисципліни виставляється за результатами поточного контролю.
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять чи у формі тестів і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи.
Оцінку „відмінно” отримує студент за глибоке і повне опанування змісту навчального матеріалу, в якому він легко орієнтується, за уміння зв’язувати теорію з практикою, вирішувати практичні завдання, висловлювати і обґрунтовувати свої судження. Відмінна оцінка передбачає грамотний, логічний виклад відповіді (як в усній, так і в письмовій формі), якісне зовнішнє оформлення.
Оцінка „добре” виставляється студенту, який аргументовано викладає навчальний матеріал, висловлює свої міркування з тих чи інших проблем, але припускається певних неточностей та похибок у логіці викладу теоретичного матеріалу. Володіє базовими економічними термінами, поняттями та категоріями з вказаної теми, розв’язує практичні задачі але з деякими неточностями у розрахунках.
Оцінки „задовільно" заслуговує студент, який виявив знання основного навчально-програмного матеріалу в обсязі, необхідному для подальшого навчання та практичної діяльності за професією, що справляється з виконанням практичних завдань, передбачених програмою. Студент слабо знає структуру курсу, допускає помилки у відповіді. Розв’язує практичні задачі без відповідного пояснення та аналізу, опускає одиниці вимірювання. Вагається при відповіді на видозмінене запитання, разом з тим студент володіє знаннями, що дозволяють йому в подальшому під керівництвом викладача усунути неточності у відповіді.
Оцінка „незадовільно” виставляється, тоді, коли студент має безсистемні знання, не вміє виділяти головне і другорядне, допускається помилок у визначенні понять, перекручує їх зміст, хаотично і невпевнено викладає матеріал, не може використовувати знання при вирішенні практичних завдань.
- Архіпов В. В. Ресторанна справа: Асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані. 3-те вид., перероб. та доп. Київ : ЦУЛ, 2019. 382 с.
- Гетьман, О. О., Шаповал В. М. Економіка підприємства: навч. посіб. 2-ге вид., перероб. та доп. Київ : ЦУЛ, 2019. 488 с.
- Горіна Г.О. Ринок туристичних послуг: навч.посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2019. 262 с.
- Власова Н. О., Краснокутська Н. С., Круглова О. А., Мілаш І. В. Економіка ресторанного господарства: навч. посіб. Харків : Світ Книг, 2019. 389 с.
- Захарченко В. І., Балахонова О. В., Меркулов М. М. Економіка підприємства: навч. посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2021. 300 с.
- Кулішов В.В. Економіка підприємства: теорія і практикум: навч. посіб. Львів: "Магнолія 2006", 2022. 208 с.
- Міценко Н. Г. Економіка підприємства : теорія і практикум : навч. посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2021. 688 с.
- Пінішко В.С. Ціно- і тарифоутворення : теорія і практикум : навч. посіб. Львів: "Магнолія 2006", 2022. 303 с.
- Пінішко В.С. Ціно-і тарифотворення у питаннях і відповідях: навч. посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2022. 216 с.
*навчальні посібники, виділені кольором, наявні у бібліотеці коледжу_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Розробник Е-курсу: Тетяна КОЛІСНИК - спеціаліст першої категорії, викладач ЦК геодезії, фінансів та загальноекономічних дисциплін
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Щоб виконати навчальний план і скласти залік з дисципліни "Економіка ціноутворення у готельно-ресторанному господарстві" слід виконати наступні завдання:
Академічний мінімум (оцінка "задовільно") передбачає виконання завдань:
1. Опрацювати лекційні матеріали та інші інформаційні джерела до тем дисципліни:
МОДУЛЬ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 1. ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННЕ ГОСПОДАРСТВО У СИСТЕМІ РИНКОВИХ ВІДНОСИН
ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРООБОРОТ У СФЕРІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 3. ТЕХНІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 4. СИРОВИННІ ТА ТОВАРНІ РЕСУРСИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
ТЕМА 5. КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
МОДУЛЬ 2. ЕКОНОМІЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ РЕЗУЛЬТАТАМИ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 6. ЦІНО- ТА ТАРИФОУТВОРЕННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
ТЕМА 7. ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІН ТА ТАРИФІВ В ГОТЕЛЬНО РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ УКРАЇНИ
ТЕМА 8. ВИТРАТИ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
2. Виконати тести:
тест 1 - ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРООБОРОТ У СФЕРІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
тест 2 (1) - ТЕМА 3. ТЕХНІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
тест 2 (2) - ТЕМА 3. ТЕХНІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
тест 3 - ТЕМА 4. СИРОВИННІ ТА ТОВАРНІ РЕСУРСИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
тест 4 - ТЕМА 5. КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
Завдання на оцінку "добре" передбачає:
1. Необхідно виконати академічний мінімум (опис виконання шукайте вище)
2. Додатково виконати наступні задання:
завдання до теми 2 - ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРООБОРОТ У СФЕРІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
завдання до теми 5 - ТЕМА 5. КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
Завдання на оцінку "відмінно" передбачає виконання:
1. Необхідно виконати академічний мінімум (опис виконання шукайте вище)
2. Додатково виконати наступні задання:
завдання до теми 2 - ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРООБОРОТ У СФЕРІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
завдання до теми 5 - ТЕМА 5. КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
3. Опрацювання матеріалів до тем дисципліни додатково:
Літературні та інформаційні джерела курсу
4. Усна відповідь (відбувається за узгодження з викладачем (дати та часу) за допомогою програм ГР-31 або ZOOM
Усна відповідь - призначена для оцінювання результатів навчання студентів з тем дисципліни, в тому числі питань до тем, які винесено на самостійне опрацювання. Оцінку 5 „відмінно” отримує студент за глибоке і повне опанування змісту навчального матеріалу, в якому легко орієнтується, за уміння зв’язувати теорію з практикою, висловлювати і обґрунтовувати свої судження. Відмінна оцінка передбачає грамотний, логічний виклад відповіді.
Тести, матеріали до тем та інші завдання будуть з'являтися в доступі у відповідності до темпів вивчення навчальної дисципліни студентами ОЧНОГО навчання (див. Схема вивчення дисципліни)
Усі оцінки за виконані задання (тести, усні відповіді і т.д.) студент може побачити у "Журналі оцінок" даної дисципліни.
- МОДУЛЬ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
МОДУЛЬ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
- ТЕМА 1. ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННЕ ГОСПОДАРСТВО У СИСТЕМІ РИНКОВИХ ВІДНОСИН
ТЕМА 1. ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННЕ ГОСПОДАРСТВО У СИСТЕМІ РИНКОВИХ ВІДНОСИН
1. Готельно-ресторанне господарство як вид підприємницької діяльності та галузь національної економіки
2. Характеристика суб’єктів господарювання у готельно-ресторанному бізнесі
3. Ринок кулінарії продукції, його особливості
4. Державне регулювання у сфері готельно-ресторанного господарства
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРООБОРОТ У СФЕРІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ПРОДУКЦІЇ ТА ТОВАРООБОРОТ У СФЕРІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
1. Товарооборот готельно-ресторанного господарства як складова роздрібно товарообороту
2. Виробнича програма, склад продукції та особливості послуг сфері готельно-ресторанного господарства
3. Фактори, що впливають на розмір і склад продукції товарообороту окремих підприємств готельно-ресторанного господарства. Маркетингова та асортиментна політики підприємств
4. Обґрунтування виробничої програми і товарообороту на планові період у різних типах підприємств готельно-ресторанного господарства
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- ТЕМА 3. ТЕХНІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 3. ТЕХНІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
1. Поняття і склад технічного потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства
2. Оцінка та розвиток технічного потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства
3. Стан та ефективність використання технічного потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства
4. Потужність виробничої системи підприємства готельно-ресторанного господарства
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- ТЕМА 4. СИРОВИННІ ТА ТОВАРНІ РЕСУРСИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
ТЕМА 4. СИРОВИННІ ТА ТОВАРНІ РЕСУРСИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
1. Сировинні та товарні ресурси як предмет праці в підприємствах готельно-ресторанного господарства. Закупівельна політика підприємств
2. Сутність і склад запасів у готельно-ресторанному бізнесі. Продуктовий баланс
3. Управління запасами сировини, товарів та інших матеріальних цінностей у підприємствах готельно-ресторанного господарства
4. Сутність та особливості формування оборотних активів та джерел їх фінансування
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- ТЕМА 5. КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
ТЕМА 5. КАДРОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
1. Характеристика кадрового потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства
2. Ефективність використання кадрового потенціалу підприємства готельно-ресторанного господарства
3. Матеріальне стимулювання праці персоналу підприємці готельно-ресторанного господарства
4. Система планування праці на підприємстві готельно-ресторанного господарства
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- МОДУЛЬ 2. ЕКОНОМІЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ РЕЗУЛЬТАТАМИ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
МОДУЛЬ 2. ЕКОНОМІЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ РЕЗУЛЬТАТАМИ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
- ТЕМА 6. ЦІНО- ТА ТАРИФОУТВОРЕННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
ТЕМА 6. ЦІНО- ТА ТАРИФОУТВОРЕННЯ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
1. Сутність ціно-та тарифоутворення
2. Ціноутворення на послуги громадського харчування
3. Формула визначення собівартості одиниці готельних та ресторанних послуг
4. Світовий досвід формування спеціальних тарифів на номери у готелях
- ТЕМА 7. ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІН ТА ТАРИФІВ В ГОТЕЛЬНО РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ УКРАЇНИ
ТЕМА 7. ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІН ТА ТАРИФІВ В ГОТЕЛЬНО РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ УКРАЇНИ
1. Сутність ринкової саморегуляції та методів державного регулювання цін
2. Цінові податки як інструменти державного регулювання цін, їх характеристика та законодавча основа
3. Оподаткування підприємств готельного господарства
4. Особливості державного регулювання цін на послуги підприємств туристичної сфери
5. Стандартизація і сертифікація послуг як інструменти державного регулювання якості обслуговування, цін і тарифів в Україні та в інших країнах світу
- ТЕМА 8. ВИТРАТИ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 8. ВИТРАТИ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
1. Сутність і особливості формування витрат у підприємствах готельно-готельно-ресторанного господарства. Довгострокові та поточні витрати.
2. Класифікація поточних витрат.
3. Фактори, що впливають на розмір та рівень поточних витрат.
4. Обґрунтування планового розміру та рівня поточних витрат у підприємствах готельно-готельно-ресторанного господарства.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- ТЕМА 9. ДОХОДИ ТА ПРИБУТОК СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СИСТЕМІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
ТЕМА 9. ДОХОДИ ТА ПРИБУТОК СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СИСТЕМІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
1. Сутність та види доходів підприємств готельно-ресторанного господарства. Націнка на продукцію і товари.
2. Особливості ціноутворення у ресторанному господарстві, цінова політика підприємств та фактори, що на неї впливають.
3. Прибуток підприємств готельно-ресторанного господарства, джерела формування та напрями використання.
4. Рентабельність як показник ефективності господарювання на рівні суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу.
5. Основи управління прибутком підприємств.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
- ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ
ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ
Підсумковий контроль проводиться у формі диференційованого заліку – форма семестрового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю, за умови відсутності негативних оцінок за семінарські заняття.
Залік з навчальної дисципліни виставляється за результатами поточного контролю.
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять чи у формі тестів і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи.
- Архіпов В. В. Ресторанна справа: Асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані. 3-те вид., перероб. та доп. Київ : ЦУЛ, 2019. 382 с.
- Гетьман, О. О., Шаповал В. М. Економіка підприємства: навч. посіб. 2-ге вид., перероб. та доп. Київ : ЦУЛ, 2019. 488 с.
- Горіна Г.О. Ринок туристичних послуг: навч.посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2019. 262 с.
- Власова Н. О., Краснокутська Н. С., Круглова О. А., Мілаш І. В. Економіка ресторанного господарства: навч. посіб. Харків : Світ Книг, 2019. 389 с.
- Захарченко В. І., Балахонова О. В., Меркулов М. М. Економіка підприємства: навч. посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2021. 300 с.
- Кулішов В.В. Економіка підприємства: теорія і практикум: навч. посіб. Львів: "Магнолія 2006", 2022. 208 с.
- Міценко Н. Г. Економіка підприємства : теорія і практикум : навч. посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2021. 688 с.
- Пінішко В.С. Ціно- і тарифоутворення : теорія і практикум : навч. посіб. Львів: "Магнолія 2006", 2022. 303 с.
- Пінішко В.С. Ціно-і тарифотворення у питаннях і відповідях: навч. посіб. Львів : "Магнолія 2006", 2022. 216 с.
*навчальні посібники, виділені кольором, наявні у бібліотеці коледжу