Структура за темами
- Загальне
Загальне
Гігієна - наука, вивчає вплив умов праці та побуту на здоров'я людини. Одне з найважливіших завдань предмету "Санітарія і гігієна" є вивчення та вміння практичного застосування правил гігієни, нормативів і заходів із попередження негативного впливу різних факторів зовнішнього середовища.
Серед різних підприємств побутового обслуговування, послугами яких користується людина, значне місце займають перукарні. Основні завдання гігієни перукарень спрямовані для запобігання, виникнення і поширення заразних хвороб. Гігієнічні вимоги на роботу майстра спрямовані на зниження можливості захворювання. Тому виконання санітарних вимог залежить від діяльності всіх працівників перукарні. Майстри повинні представляти всю важливість виконання санітарних вимог. Утримання робочого місця майстра в чистоті і порядку - невід'ємна частина перукарського обслуговування. Безпека перукарського обслуговування залежить від виконання майстрами санітарних вимог, зокрема санітарних вимог за змістом робочого місця. Тому студенти повинні вивчати дану дисципліну, оскільки знання даного предмету є основою їх майбутньої професійної діяльності.
Тема 1. Осонови законодавства України щодо охорони здоров’я людини. 2 Тема 2. Загальні поняття про травму. Механізм травми 8 Поняття про травму. Види та класифікація травм. Загальні принципи надання домедичної допомоги при травмах. 2 Закриті ушкодження. Травматичний шок.
2 3 Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів.
2 4 Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів.
2 Тема 3. Надання домедичної допомоги при кровотечах. 10 1 Поняття про кровотечу. Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливох для життя кровотечі.
2 2 Зупинка кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану.
2 3 Техніка накладання Турнікету на верхні та нижні кінцівки. 2 4 Особливості зупинки кровотечі з носа, вуха, рота. 2 5 Поняття про рану. Види ран. Техніка тампонування рани. 2 Тема 4. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок. 10 1 Основні ознаки травм грудної клітки. Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі грудної клітки.
2 2 Основні ознаки травм живота. Алгоритм наданя домедичної допомоги при травмі живота. 2 3 Травми голови. Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови.
2 4 Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. 2 5 Алгоритм надання допомоги в разі травми хребта. 2 Тема 5. Домедична допомога при порушенні прохідності дихальних шляхів. Та інших невідкладних станах. 6 1 Причини порушення прохідності дихальних шляхів. Основні прояви повної та неповної непрохідності дихальних шляхів. Алгоритм відновлення прохідності дихальних шляхів. Прийоми Хеймліха. 2 2 Послідовність надання допомоги при різкому погіршенні загального стану. Алгоритм надання допомоги при втраті свідомості. 2 3 Основні причини виникнення судом, прояви, послідовність надання домедичної допомоги. 2 Тема 6. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця. 10 1 Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації. 2 2 Основні правила та порядок проведення реанімації. 2 3 Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів. Штучне дихання - його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. 2 4 Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. 2 5 Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. Правила виклику бригади екстренної медичної допомоги. 2 Тема 7. Домедична допомога при опіках, тепловому та сонячному ударі, обмороженні, електротравмах, утопленні. 8 1 Поняття про опіки. Характеристика термічних та хімічних опіків. Домедична допомога при термічних та хімічних опіках. 2 2 Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Домедична допомога при обмороженнях. 2 3 Тепловий та сонячний удар. Електротравма. Надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом. Ураження блискавкою. Домедична допомога при ураженні блискавкою. 2 4 Домедична допомога постраждалим при утопленні. 2 Тема 8. Отруєння. Домедична допомога при отруєннях, укусах комах, змій та диких тварин. 6 1 Поняття про отруту і отруєння. Причини та способи потрапляння отрути до організму, шляхи її виведення. Основні ознаки та класифікація отруєнь. Характеристика побутових і виробничих отруєнь. Загальні принципи надання домедичної допомоги при отруєнні. 2 2 Особливості отруєння нейротропними препаратами, алкоголем, нікотином. Отруєння речовинами, що є хімічною зброєю. Заходи безпеки під час надання домедичної допомоги. 2 3 Отруйні комахи та наслідки їх укусів. Клінічна картина дії отрути комах. Укуси отруйних змій. Симптоми загального отруєння від укусу змій. Домедична допомога. Укуси диких тварин, особливості надання домедичної допомоги 2 Розділ 2. Міжнародне гуманітарне право (МГП). Про захист цивільного населення. 2 1 Основна положення МГП. Застосування МГП. 1 2 Засоби і методи ведення воєнних дій. 1 Розділ 3. Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). 27 Тема 1. Основні принципи надання домедичної допомогив умовах бойових дій. Надання допомоги на етапі під вогнем. 10 1 Етапи надання допомоги в умовах бойових дій. 2 2 План дій на етапі під вогнем. 2 3 Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для зупинки кровотечі на кінцівках. Само- і взаємодопомога. 2 4 Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок. 2 5 Техніка виносу пораненого з небезпечної зони. Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях: перенесення на руках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах. 2 Тема 2. Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов. 17 1 Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов. Підготовка до евакуації. Документація. 2 2 Оцінка стану постраждалого. Повний огляд пораненого. Визначення ознак життя. Ознаки шоку у поранених. 2 3 Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану. 2 4 Зупинка всіх видів зовнішніх кровотеч. 2 5 Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс. 2 6 Надання домедичної допомоги при переломах. Накладання шин. 2 7 Виявлення ознак черепно-мозкової травми та попередження гіпотермії. 2 8 Надання домедичної допомоги при опіках, відмороженнях, проникаючому поранні ока. 2 9 Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального) повітреводу. Переведення пораненого у стабільне положення. 1 Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та практичні заняття, консультації, самостійна робота як індивідуальна, так і під керівництвом викладача.
При проведенні аудиторних занять домінуючими є проблемні, індивідуально-диференційовані, особистісно-орієнтовані форми проведення занять та технології компетентнісного навчання.
При проведенні практичних занять використовуються активні форми їх проведення: евристичні бесіди, розв'язання практичних завдань.
На лекціях у формі активної бесіди розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на практичних (семінарських) заняттях: представлення міні-проектів, заслуховування та аналіз тематичних доповідей та рефератів, а також шляхом відпрацювання практичних навичок.
В процесі практичного (семінарського) заняття студенти вчаться формулювати свою точку зору, логічно викладати матеріал, вчаться публічно виступати, володіти і правильно застосовувати практичні навички.
Питання для обговорення, практичні та індивідуальні завдання для підготовки до семінарських та практичних занять, конкретні вимоги до окремих тем занять подані у відповідних методичних вказівках, які розміщені у електронному форматі за адресою https://moodle.gi.edu.ua/course/modedit.phpОцінювання навчальних досягнень учнів з предмета "Основи санітарії і гігієни у сфері перукарських послуг"здійснюється за рівнем засвоєння ними складових знаннєвого (теоретичні та теоретико-методичні знання) та діяльнісного (виконання вправ, навчальних завдань) компонентів навчальної програми. Оцінювання знань студентів здійснюється під час проведення занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи, формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту України та дій в умовах надзвичайних ситуацій.
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, відрядження, участь у науково-дослідницьких заходах)навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки (поточний контроль, ПМК) повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
ПМК, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку ( до 6 балів).
Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.До уваги здобувачів освіти, які перебувають за кордоном! Звертаю вашу увагу, що для зарахування результатів навчання та семестрового оцінювання з дисципліни "Основи санітарії і гігієни у сфері перукарських послуг" здобувачу освіти, який на період воєнного стану перебуває за кордоном, необхідно виконати завдання (конкретні завдання та вказівки до їх виконання подані у розрізі кожної теми), а також виконувати тести ( щодо їх доступу, слідкуйте за повідомленнями у групі).
!!! Студенти, які претендують на 7-12 балів, повинні здати кожну тему в режимі онлайн-конференції, дату і час якої можна буде обговорити індивідуально.
- Модуль I. Вступ. Тема 1.1. Вступ. Закон України " Про систему громадського здоров'я". Закон України Про захист населення від інфекційних хвороб".
Модуль I. Вступ. Тема 1.1. Вступ. Закон України " Про систему громадського здоров'я". Закон України Про захист населення від інфекційних хвороб".
Очікувані результати навчання:
-знати основні положення Закону України Про громадське здоров'я та захист населення від інфекційних хвороб.
Вміти:
- називати основні документи щодо захисту життя і здоров'я людини в Україні;
- обґрунтовувати правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні;
- характеризувати стан здоров'я людей в Україні.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Лекція - 2 год.
Тип заняття: комбіноване - 2 год
Самостійна робота - 6 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал (статті розділів 1-6 Закону України Про систему громадського здоров'я).
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювати навчальний матеріал (статті розділів 1-10 Закону України" Про захист населення від інфекційних хвороб".)
- зробити опорні тези;
- скласти питання для самоконтролю.
- Модуль II. Санітарно-гігієнічні вимоги до утримування перукарень.
Модуль II. Санітарно-гігієнічні вимоги до утримування перукарень.
Тема 2.1. Санітарно-гігієнічні норми утримання перукарень.
Очікувані результати навчання:
-знати державні санітарні правила та норми утримування перукарень;
- знати вимоги до розташування та обладнення приміщень перукарень.
Вміти:
- дотримуватись правил та норм утримування перукарень
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Лекція - 2 год.
Тип заняття: комбіноване - 2 год
Самостійна робота - 4 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювати матеріал відповідно вимог «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів ДСПІН 2.2.2.022-99».
- зробити опорні тези.
Очікувані результати навчання:
-знати вимоги до санітарнопротиепідепічного режиму перукарень.
Вміти:
- вміти проводити дезинфекцію перукарських інструментів.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Лекція - 2 год.
Тип заняття: комбіноване - 2 год
Самостійна робота - 2 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювати тези матеріалу "Дезінфекція перукарських інструментів"
- зробити опорні тези.
Очікувані результати навчання:
-знати фактори негативного впливу на роботу перукарів;
- знати алгоритм дотримання вимог роботи майстрів у перукарнях.
Вміти:
- правильно виконувати всі вимоги дотримання особистої гігієни у перукарні.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Лекція - 2 год.
Тип заняття: комбіноване - 2 год
Самостійна робота - 4 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювавши навчальні матеріали (опорні тези), охарактеризовувати гігієнічні вимоги щодо попередження несприятливого впливу професійних факторів та вимоги щодо проходження медичних оглядів і допуску до роботи.
- Модуль III. Анатомія і фізіологія шкіри та її придатків.
Модуль III. Анатомія і фізіологія шкіри та її придатків.
Тема 3.1. Загальні відомості про анатомію та фізіологію шкіри волосся та нігтів.
Очікувані результати навчання:
-знати будову шкіри, нігтя, волосся.
Вміти:
- розпізнавати особливості побудови різного виду волосся.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Лекція - 2 год.
Тип заняття: комбіноване - 4 год
Самостійна робота - 2 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювавши навчальний матеріал, скласти опорний конспект.
Очікувані результати навчання:
-знати будову потових і сальних залоз, анатомію нігтя.
Вміти:
- розпізнавати особливості побудови різного виду нігтьової пластини.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Тип заняття: комбіноване - 2 год
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
- Модуль IV. Мікробіологія і епідеміологія.
Модуль IV. Мікробіологія і епідеміологія.
Тема 4.1. Загальні відомості про мікробіологію і епідеміологію. Загальні відомості про фізіологію і дихання мікроорганізмів
Очікувані результати навчання:
-знати загальні відомості про мікробіологію і епідеміологію;
- знати загальні відомості про фізіологію і дихання мікроорганізмів.
Вміти:
- розпізнавати різні види мікроорганізмів.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Лекція - 2 год.
Самостійна робота - 2 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювавши навчальний матеріал, скласти опорний конспект.
Очікувані результати навчання:
-знати умови поширення мікробів у природі;
- знати сприятливі умови для розвитку бактерій;
- знати особливості мікрофлори шкіри, ротової порожнини тощо.
Вміти:
- характеризувати умови поширення мікробів у природі;
- розпізнавати особливості бактерій у повітрі, на землі, у воді.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Тип заняття: комбіноване - 2 год.
Самостійна робота - 6 години
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювавши навчальний матеріал, скласти опорний конспект.
Очікувані результати навчання:
- знати про епідеміологію як науку та її завдання;
- знати протиепідемічні заходи.
Вміти:
- дотримуватись вимог протиепідемічних заходів.
Оцінювання в межах теми здійснюється за усне опитування.
Тип заняття: комбіноване - 2 год.
Самостійна робота - 2 години.
Завдання:
- опрацювати навчальний матеріал;
- зробити опорні тези.
Завдання для самостійної роботи:
- опрацювавши навчальний матеріал, скласти опорний конспект.
- Секція 5
Секція 5
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10