Структура за темами
- Загальне
Загальне
Мета курсу полягає у вивченні видів дизайну цифрового середовища, засобів проектування будь-якого медіапродукту продукту, інструментів реалізації завдання з продуктом. Здобувачі отримають знання про наступні елементи подачі матеріалу: складники інформаційної структури (текстовий матеріал, напівтонові і кольорові ілюстрації і графіка, анімаційна графіка, відеоматеріали, аудіоматеріали, довідково-супровідний апарат); технології (сценарії взаємодії користувача і продукту проектування, гіпертекст, принципи проектування (дизайну), особливості спроектованого продукту (відповідно до носія інформації).
Даний курс «Основи медіа дизайну» спрямований на отримання студентами інформації щодо забезпечення будь-яких товарів та послуг рекламними продуктами, розробки рекламних кампаній, а також формування іміджу та репутації виробничих підприємств.
Необхідність вивчення галузі обумовлено потребою в кваліфікованих спеціалістах, що мають застосовувати свій теоретичний досвід в практичній діяльності. Зокрема, вивчення дисципліни сприяє різнобічному розвитку студентів.
Силабус дисципліни
«Основи медіа дизайну»
2022/2023 н.р.
Ступінь фахової передвищої освіти - фаховий молодший бакалавр
Освітньо-професійна програма "Дизайн середовища"
Галузь знань: 02 Культура і мистецтво
Спеціальність: 022 "Дизайн"
Компонент освітньої програми - спеціальна дисципліна
Рік підготовки - рік - , семестр -
Кількість кредитів: Мова викладання: українська
Дні занять:
Консультації:
Керівник курсу – Зозуля Світлана Михайлівна
Контактна інформація – svitlana.zozulja333@gmail.com, (068) 043 53 03 Зозуля С.М.
Завдання курсу полягає у наданні системних знань про методику створеннянового комунікаційного середовища спрямованого на організацію та подання даних (текстових, звукових, нерухомих й динамічних зображень, відео, графіки) і на перетворення їх у ціннісну і осмислену інформацію.
Кількість
годин (аудит./самост.)
Тема
Результати навчання
Форми контролю
28/30
Змістовий модуль 1. Теорія медіадизайну
6/6
Вступ до Медіадизайну. Створення нового комунікаційного середовища.
Розрізняти особливості медіаизайну за традиційними знаками-символами.
Розпізнавати засоби виразності дизайну, правильно, добирати.Характеризувати різні види комунікаційного середовища.
Питання, ситуації для аналізу, тести, практичні завдання
10/9
Значення логотипу та стилю компанії в роботі дизайнера. Технічне завдання, як інструмент для початку роботи над проєктом медіадизайнера.
Характеризувати види та засоби художньої виразності графіки та стилю. Розрізняти та відтворювати різні види композиції продукці.
Питання, ситуації для аналізу, практичні завдання
6/6
Інструменти медіадизайнера. Шрифт, як стилістична та композиційна система передачі текстів.
Розпізнавати засоби виразності шрифтів, правильно, добирати.
Характеризувати різні види композицій та шрифтів.
Питання, ситуації для аналізу, тести, практичні завдання
6/9
Основи композиції у дизайні. Символіка кольорів у дизайні.
Пояснювати різницю між видами композицій в дизайні. Характеризувати особливості композиційних засобів виразності.
Застосовати у власних зарисовках композиційні засоби виразності.
Формулювати поняття композиції.
Питання, практичні завдання, модульний контроль
36/22
Змістовий модуль 2. Практика медіадизайну
12/10
Комп’ютерна графіка – інструмент проєктної графіки.
Характеризувати сучасні тенденції у розвитку Інтернет-технологій в Україні, в інших країнах світу.
Проводити порівняльний аналіз Web-сайтів різних фірм – вітчизняних та закордонних, матеріалів презентацій.Питання, практичні завдання
10/6
Типографіка та модульність реклами. Зображення у рекламі.
Характеризувати види типографіки та модулі реклами. Повірнювати ефективність реклами в залежності від візуальних характеристик та їх носіїв.
Питання, ситуації для аналізу, тести, практичні завдання
12/6
Фірмовий стиль і його носії.
Називати найбільш ефективні розробки функціональних сайтів, дизайнерських розробок. Характеризувати перспективи професійного шляху у графічному дизайні.
Питання, практичні завдання, модульний контроль
Для навчальної діяльності використовуються базові лекції і практичні завдання. На лекціях у формі активної бесіди з елементами дискусії розглядаються основні теоретичні положення теми, які вимагають роз’яснення та уточнення з боку викладача. На лекціях вимагається активна участь студентів у обговоренні ключових положень теми, ведення стислого конспекту лекції. Лекційні заняття не відпрацьовуються, але знання матеріалу обов’язкове. Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, використовуються на практичних заняттях для вирішення практичного завдання.
Для формування результатів навчання використовується метод повідомлення нових знань — це практичні роботи, які є основною формою вивчення курсу. Мета запропонованих завдань — засвоєння основних принципів композиційно-графічної побудови та стилізації зображень, володіння різними техніками виконання зображень за допомогою детального вивчення графічних редакторів Adobe Photoshop, CorelDRAW, а також дво- і тривимірних систем автоматизованого проєктування і креслення AutoCAD, Realtime Landscaping Architect. У разі плагіату при виконанні завдання, студент отримує незадовільну оцінку за нього.
Основними дидактичними принципами, покладеними в основу викладання дисципліни є: навчання на високому рівні труднощів; швидкий темп вивчення навчального матеріалу; систематична робота над особистісним розвитком студентів. За термін навчання студенти повинні привчатися працювати з поставленою задачею керівником, але без прямих рекомендацій. Роль викладача є більш за все консультативною, тому що викладач виступає в ролі «замовника» тієї чи іншої роботи студентів.
Під час пояснення практичної роботи відбувається показ робіт із методичного фонду. Ознайомлення студентів з електронною версією НМК відбувається за електронною адресою: http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=1409. Також вітається використання основної, додаткової літератури та інтернет джерел з дисципліни.
Мобільні телефони та інші цифрові електронні пристрої мають бути переведенні у беззвучний режим. Студенти можуть кортуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами для доступу до інтернетресурсів, якщо того вимагає завдання.
Студенти мають право робити аудіозапис аудиторного заняття для свого особистого освітнього використання за погодженням з викладачем. Студент не має права розміщувати запис на веб-сайті чи іншому сторонньому ресурсі без письмової згоди викладача. Студент має право звертатися до викладача за додатковим поясненням матеріалу курсу чи змісту практичних завдань протягом робочого часу усно, по електронній пошті або через систему повідомлень.
На запит зацікавлених студентів, викладач призначає консультацію для аналізу виконаної роботи студентів. Відвідування таких консультацій за бажанням студента.
Зміст самостійної роботи студента визначається робочою програмою навчальної дисципліни, методичними матеріалами, завданнями та вказівками викладача. Предметом самостійної роботи студентів є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем програми курсу.
Самостійна робота спрямована на поглиблення і закріплення знань студента, розвиток аналітичних навичок з проблематики навчальної дисципліни. Вона може включати такі види робіт: виконання індивідуальних графічних завдань, завершення практих робіт розпочатих в аудиторіях, опрацювання лекційного матеріалу і рекомендованої літератури, вивчення матеріалу, винесеного на самостійне опрацьовування, перегляд відео-матеріалів та презентацій.
Так як практичні завдання з навчальної дисципліни вимагають більше часу для завершення, ніж аудиторні години, то основний акцент робиться на самостійне завершення їх вдома. Отримавши на занятті консультацію викладача, студент завершує завдання в кольорі під час самостійної роботи.
По деяким темам пропонуються на самостійне опрацювання роботи, які є споріднені з тими завданнями, що виконувались під час аудиторних занять.
Викладання дисципліни ґрунтується на засадах академічної доброчесності. Практичні роботи студентів мають бути оригінальними творами власного виконання. Приклади можливої академічної недоброчесності у практичних завданнях – це використання чужих робіт, виконаних не самим студентом, а скопійованих з інтернету.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до повторного проходження оцінювання або повторного проходження відповідної теми.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль у формі тестів (з допомогою системи для тестового опитування Moodle), захист практичних робіт тощо.- оцінювання самостійної роботи;
- підсумковий контроль у формі заліку.
Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- робота в малих групах спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, захист міні-проектів тощо;
- дискусія - обґрунтування власної позиції у вирішенні проблемних питань;
- кейс-метод - аналіз конкретних ситуацій, що дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності.Поточний контроль проводиться після вивчення тем, які мають логічну завершеність. Передбачені такі форми поточного контролю знань:
1) контрольне опитування студентів;
2) співбесіди в ході консультацій при виконанні індивідуальних семестрових завдань;
3) контрольний вимір знань у формі графічних креслень та зображень;
4) атестація студентів (за вимогами коледжу).
Контрольне опитування студентів проводиться за результатами проведених практичних занять, і має мету оцінити поточний рівень засвоєння студентами учбово-програмного матеріалу. Перед початком кожної лекції виробляється вибіркова перевірка роботи студентів по вивченню пройденого матеріалу шляхом опитування 2-3 чоловік по вузлових питаннях попередньої лекції, не потребуючих тривалих міркувань. Матеріали лекцій закріплюються практичними роботами. Контрольний вимір знань студентів проводиться у формі виконання графічних креслень та зображень.
Графічні роботи виконуються на форматі А4 та А3. Практичні роботи розраховані закріпити теоретичні знання, навчити виконувати функціональний та художньо-образний дизайн-аналізи об’ємної форми.
Посередині навчального семестру (звичайно на 10-му тижні) викладач
проставляє атестацію кожному студенту в офіційних атестаційних відомостях,
що знаходяться в навчальній частині коледжу. Оцінка атестації враховує рейтинг студента на даному проміжному етапі навчання за дисципліною "Основи медіа дизайну" здобутий за рахунок попередніх форм поточного контролю, і являється офіційними відомостями.
Результати поточного контролю знань студентів враховуються при підведенні підсумкового семестрового контролю у формі заліку.Оцінювання засвоєних знань студентів проводиться за чотирибальною системою.
Оцінка «5» (Відмінно)
Робота студента, повністю відповідає вимогам, що поставлені в навчальній меті та завданнях дисципліни, проектна майстерність свідчать про отримані під час навчання знання, уміння та фахові навички студента:
• комплексно вирішувати творчу проектну задачу, відчуття композиційної цілісності та виразності, а також асоціативно-образного мислення;
• характеризувати різні види дизайну, створювати виразний художній образ і композицію окремого об'єкту дизайну обгрунтуванням прийнятого рішення;
• застосовувати засоби виразності дизайну, правильно, добирає їх та відтворює графічно;
• демонструвати високий рівень графічної культури;
• відповіді на запитання мають відповідати базовому рівню знань в галузі дизайн-проектування, за змістом вірні, повні та ґрунтовні.
Оцінка «4» (Добре)
Робота студента свідчать про отримані під час навчання базові знання, вміння та навички студента:
• комплексно вирішувати творчу проектну задачу;
• характеризувати різні види дизайну, створювати виразний художній образ і композицію окремого об'єкту дизайну обгрунтуванням прийнятого рішення;
• застосовувати засоби виразності дизайну;
• демонструвати достатній рівень графічної майстерності, але має окремі недоліки, які істотно не впливають на якість проекту;
• відповіді на запитання вірні, але не достатньо повні та обгрунтовані.
Оцінка «3» (Задовільно)
Робота студента, частково відповідає вимогам, що поставлені в навчальній меті, свідчать про отримані під час навчання базові знання, вміння та навички студента:
• комплексно вирішувати творчу проектну задачу;
• створювати виразний художній образ і композицію об'єкту дизайну з обґрунтуванням прийнятого рішення;
• демонструвати посередній рівень графічної культури та художнього оформлення проекту;
• відповіді на запитання подані з певними неточностями, недостатньо повні та ґрунтовні.
Оцінка «2» (Незадовільно)
Робота студента виконана на низькому рівні, фрагментально відтворює незначну частину навчального матеріалу та свідчать про неспроможність студента комплексно вирішувати творчу проекту задачу, внаслідок чого у проектному рішенні:
• значні помилки у створенні художньо-дизайнерського образу проектованого об'єкту;
• застосовані неефективні матеріали і дизайнерське обладнання;
• продемонстровано невисокий рівень графічної майстерності в оформленні проекту;
• відповіді на запитання та не обгрунтовані.Відвідування занять є обов’язковим компонентом. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, працевлаштування, міжнародне стажування) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу. Враховуються бали набрані на поточному тестуванні, виконанні практичних робіт, у самостійній роботі та бали підсумкового тестування. При цьому обов’язково враховуються присутність на заняттях та активність студента під час практичного заняття; недопустимість пропусків та запізнень на заняття; користування мобільним телефоном, планшетом чи іншими мобільними пристроями під час заняття; списування та плагіат; несвоєчасне виконання поставленого завдання і т. ін.
Недопустимі пропуски занять без поважних причин (причини пропуску мають бути підтверджені необхідними документами або попередженням викладача). Не вітаються запізнення на заняття.
У разі пропуску занять, студент має самостійно опрацювати матеріали тем і підтвердити їх освоєння зданою практичною роботою. Пропущена з поважних причин робота має бути виконана та здана протягом двох тижнів Для допуску до екзамену необхідне відвідування більше 70% занять, здача всіх практичних і самостійних робіт, складання контрольної роботи.
Довгострокова відсутність студента на заняттях без поважних причин дає підстави для неатестації з дисципліни і можливого подальшого відрахування студента.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю у формі заліку (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів. Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому фаховому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
Основні:
1. Воронько-Невіднича Т.В., Калюжна Ю.П., Хурдей В.Д. Реклама і рекламна діяльність: навч. посібник. Полтава. РВВ ПДАА. 2018 . 230 с.
2. Балабанова Л.В., Юзик Л.О. Рекламний менеджмент. Київ: центр навчальної літератури, 2017. 392 с.
3. Психологія реклами : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.В. Зазимко, М.С. Корольчук, В.М. Корольчук та ін. Київ : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2016. 384 с.
4. Божкова В. В., Мельник Ю.М. Реклама та стимулювання збуту. Київ: Центр навчальної літератури, 2017. 208 с.
5. Діброва Т.Г,, Солнцев С.О., Бажеріна К.В. Рекламний менеджмент: теорія і практика: підручник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2018. 300 с.
6. Король Л.В. Маркетингові комунікації: навч. посібник. Умань : Уманьскій державний педагогічний університет ім. Павла Тичини, 2018. 191 с
7. Трухімович С. Реклама. Конспекти копірайтера. Практичний посібник. Київ: Вид-во Києво-Могилянської академії, 2016. – 148 с.
Додаткові:
8. Григоренко В., Тєлєтов О. Оцінка економічної ефективності рекламної кампанії як важливої складової маркетингової діяльності малих та середніх підприємств. Проблеми і перспективи економіки та управління, № 4 (12), 2017. С. 115-122.
9. Зазимко О. В., Корольчук М. С., Корольчук В. М. Психологія реклами : навч. посіб. Київ : КНТЕУ, 2016. 384 с.
10. Морохова В. О., Бойко О. В., Лорві І. Ф. Рекламний менеджмент : навчальний посібник. Луцьк : Вежа-Друк, 2018. 236 с.
11. Налобіна Т.Ал проблеми вибору сучасних медіаканалів рекламної кампанії в Україні. Молодий вчений. № 11 (51), 2017 р. С. 1249-1252.
12. Голда Н. М., Поліщук Н. В. Реклама як інструмент маркетингу: монографія. Вінниця: ТОВ «Меркюрі-Поділля», 2018. 132с.
13. Попова О. Ю., Хасан А. А.-А. Метаеврістичний підхід як засіб мінімізації ризиків при розробці рекламної кампанії. Економіка. Фінанси. Право. 2018, № 1. С. 44-48. ШТБ: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfipr_2018_l_12.
Інформаційні ресурси:
14. Аналітичний медіапортал про ринок реклами, маркетингу, PR в Україні. URL: sostav.ua.
15. Аналітичний портал про маркетингові комунікації Marketing Media Review. URL: https://mmr.ua.
16. Веб-сайт Української асоціації маркетингу. URL: http://uam.in.ua. 17. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL:www.rada.gov.ua.
18. Офіційний веб-сайт Всеукраїнської рекламної коаліції. URL: https://vrk.org.ua
- Секція 1
Секція 1
- Секція 2
Секція 2
- Секція 3
Секція 3
- Секція 4
Секція 4
- Секція 5
Секція 5
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10