Загальне
Зарубіжна література посідає особливе місце поміж інших дисциплін і є дієвим засобом у різнобічному розвитку особистості, формуванні ключових компетентностей, даючи знання про світобудову, звертаючи увагу на смислові та світоглядні аспекти, допомагаючи знайти ціннісні орієнтири.
Навчальна дисципліна спрямована на розвиток ключових компетентностей (уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами, інформаційно-комунікаційної, соціальної. громадянської, загальнокультурної), а також на формування предметної літературної компетенції (комунікативної,емоційно-ціннісної, літературознавчої та ін.).
Мета дисципліни:
-
навчати студентів сукупності відомостей про вершинні явища світового літературного процесу;
- давати їм літературознавчі поняття, розвивати мислення;
- розвивати гуманітарну культуру студентів, повагу до духовних надбань людства, творче сприйняття естетичної і духовної ваги текстів.
- заохочення до розширення кола читання, осягнення духовної цінності та осмислення поетики літературних творів різних епох і країн;
- поглиблення культурно-пізнавальних інтересів студентів, усвідомлення ними виняткової ролі художньої літератури в сучасному світі;
- виховання поваги до культурних надбань свого та інших народів, формування творчої особистості громадянина України з високим рівнем загальної культури, гуманістичним світоглядом, активною життєвою позицією, національною свідомістю.
-
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та комбіновані заняття, консультації.
Лекція як одна із форм організації навчального заняття грунтується на інформаційно-монологічному методі подачі та пояснення матеріалу й організації пізнавальної діяльності студентів. Викладач у систематизованій, аргументованій формі подає і пояснює навчальну інформацію, використовує відповідні наочні посібники, демонстраційний матеріал та інші засоби навчання.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на семінарських заняттях з використанням евристичної, індивідуальної бесід, коментованим читанням, роботою у групах, складанням хронологічних таблиць, цитатною характеристикою, вивченням поезій напам'ять та ін.
Метою проведення семінарів є поглиблення, розширення й конкретизація знань, а також перевірка ефективності і якості їх засвоєння.
Оцінювання здійснюється за 12-ти бальною шкалою зідно з Положення про вимоги щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень студентів із зарубіжної літератури, затверджених наказом МОН.
Видами оцінювання навчальних досягнень студентів є поточне, тематичне, семетрове, річне оцінювання.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль у формі різних видів усних і письмових робіт, зокрема тестів (з допомогою системи для тестового опитування Moodle), письмових міркувань, написання есе, літературних диктантів, вікторин, складання анкети головного героя, а також взаємоконтроль студентів у парах, групах тощо.Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- робота в малих групах спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, тощо;
Критерії оцінювання усних відповідей:
Початковий рівень – оцінка «незадовільно» (1-3 бали одержують студенти, які не можуть самостійно сформулювати усну відповідь)
Характеристика усних відповідей. У студентів виникають значні труднощі у підтриманні розмови. Здебільшого вони відповідають на елементарні запитання лише короткими репліками «так» або «ні» чи аналогічними уривчастими реченнями ствердного або заперечного характеру.
Середній рівень – оцінка «задовільно» (4-6 балів заслуговують студенти, які здатні сформулювати відповідь за двома-чотирма показниками з нескладної теми, але за іншими критеріями результати поки що незначні)
Характеристика усних відповідей .Студенти в основному досягають мети спілкування, проте їхні репліки не відзначаються послідовністю, доказовістю, бракує самостійності суджень, відсутня аргументація, вони допускають помилки у доборі слів, побудові речень та їх інтонуванні.
Достатній рівень – оцінка «добре» (7-9 балів заслуговують студенти, які самостійно, у цілому вправно за
більшістю критеріїв продемонстрували належну культуру спілкування, проте за деякими з критеріїв (від 2-х до 4-х) їх мовлення ще містить певні
недоліки). Характеристика усних відповідей. Студенти чітко висловлюють думки, виявляють уміння формулювати цікаве запитання, дати влучну, дотепну відповідь, виявляють толерантність, стриманість, коректність у разі незгоди з думкою співрозмовника), але є певні недоліки за 2-ма критеріями, наприклад: нечітко виражена особиста позиція співбесідників, аргументація не відзначається оригінальністю.
Високий рівень – оцінка «відмінно» (10-12 балів заслуговують студенти, які продемонстрували високу культуру спілкування, переконливо аргументуючи свої думки з приводу проблемної теми).
Характеристика усних відповідей
Студенти належно формулюють власні думки, переконливо й оригінально аргументують свою позицію, зіставляють різні погляди на той самий предмет,
розуміючи при цьому можливість інших підходів до обговорюваної проблеми.Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів).
Відвідування занять є обов’язковим. За об’єктивних причин навчання може відбуватись в онлайн - формі за погодженням із керівником курсу. Пропущені заняття та незадовільні оцінки повинні бути відпрацьовані згідно графіку консультацій викладача.
Студент має право оскаржити оцінку, отриману за результатами підсумкового семестрового контролю у формі іспиту (крім незадовільної оцінки). Такі випадки регулюються Положенням про апеляцію результатів підсумкового контролю знань студентів. Перескладання незадовільних оцінок здійснюється відповідно до Порядку ліквідації академічної заборгованості у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола.
1. Антологія світової літературно-критичної думки XX ст. [ за ред. М. Зубицької]. - Львів, 2015.
2. Бандура О. Теорія літератури в тезах, дефініціях, таблицях: Навчальний довідник /О. Бандура, Г. Бандура. - К., 2017.
3. Ісаєва О. О. Зарубіжна література (рівень стандарту) : підруч.для 10 кл.закл. загальн. серед. освіти / О.О. Ісаєва, Ж. В. Клименко, А. О. Мельник.- К.: "Оріон", 2018.- 240 с. : іл.
4. Ніколенко О. М. Зарубіжна література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / О. М. Ніколенко, О. В. Орлова, Л. Л. Ковальова.- К.: Грамота, 2018.-208 с.: іл.
5. http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=757
——————————————
!!! Навчальні посібники, виділені кольором, наявні у бібліотеці коледжу