Структура за темами
- Загальне
Загальне
Зарубіжна література посідає особливе місце поміж інших дисциплін і є дієвим засобом у різнобічному розвитку особистості, формуванні ключових компетентностей, даючи знання про світобудову, звертаючи увагу на смислові та світоглядні аспекти, допомагаючи знайти ціннісні орієнтири.
Навчальна дисципліна спрямована на розвиток ключових компетентностей (уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами, інформаційно-комунікаційної, соціальної. громадянської, загальнокультурної), а також на формування предметної літературної компетенції (комунікативної,емоційно-ціннісної, літературознавчої та ін.).
Мета дисципліни:
-
навчати студентів сукупності відомостей про вершинні явища світового літературного процесу;
- давати їм літературознавчі поняття, розвивати мислення;
- розвивати гуманітарну культуру студентів, повагу до духовних надбань людства, творче сприйняття естетичної і духовної ваги текстів.
- заохочення до розширення кола читання, осягнення духовної цінності та осмислення поетики літературних творів різних епох і країн;
- поглиблення культурно-пізнавальних інтересів студентів, усвідомлення ними виняткової ролі художньої літератури в сучасному світі;
- виховання поваги до культурних надбань свого та інших народів, формування творчої особистості громадянина України з високим рівнем загальної культури, гуманістичним світоглядом, активною життєвою позицією, національною свідомістю.
-
Для якісного засвоєння курсу необхідна систематична та усвідомлена робота студентів в усіх видах навчальної діяльності: лекції, семінарські та комбіновані заняття, консультації.
Лекція як одна із форм організації навчального заняття грунтується на інформаційно-монологічному методі подачі та пояснення матеріалу й організації пізнавальної діяльності студентів. Викладач у систематизованій, аргументованій формі подає і пояснює навчальну інформацію, використовує відповідні наочні посібники, демонстраційний матеріал та інші засоби навчання.
Теоретичні знання, отримані студентами під час лекцій, обговорюються більш детально на семінарських заняттях з використанням евристичної, індивідуальної бесід, коментованим читанням, роботою у групах, складанням хронологічних таблиць, цитатною характеристикою, вивченням поезій напам'ять та ін.
Метою проведення семінарів є поглиблення, розширення й конкретизація знань, а також перевірка ефективності і якості їх засвоєння.
Оцінювання здійснюється за 12-ти бальною шкалою зідно з Положення про вимоги щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень студентів із зарубіжної літератури, затверджених наказом МОН.
Видами оцінювання навчальних досягнень студентів є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється шляхом проведення контрольних заходів, які включають:
- поточний контроль у формі різних видів усних і письмових робіт, зокрема тестів (з допомогою системи для тестового опитування Moodle), письмових міркувань, написання есе, літературних диктантів, вікторин, складання анкети головного героя, а також взаємоконтроль студентів у парах, групах тощо.Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять і має на меті перевірку знань студентів з окремих тем та рівня їх підготовленості до виконання конкретної роботи.
Ключовими формами та методами демонстрації студентами результатів навчання при поточному контролі є:
- робота в малих групах спільне опрацювання групою студентів окремих проблемних питань з наступною демонстрацією результатів та засвоєння навчального матеріалу;
- презентація - виступи перед аудиторією для висвітлення окремих питань, індивідуальних завдань, реферативних досліджень, тощо;
Критерії оцінювання усних відповідей:
Початковий рівень – оцінка «незадовільно» (1-3 бали одержують студенти, які не можуть самостійно сформулювати усну відповідь)
Характеристика усних відповідей. У студентів виникають значні труднощі у підтриманні розмови. Здебільшого вони відповідають на елементарні запитання лише короткими репліками «так» або «ні» чи аналогічними уривчастими реченнями ствердного або заперечного характеру.
Середній рівень – оцінка «задовільно» (4-6 балів заслуговують студенти, які здатні сформулювати відповідь за двома-чотирма показниками з нескладної теми, але за іншими критеріями результати поки що незначні)
Характеристика усних відповідей .Студенти в основному досягають мети спілкування, проте їхні репліки не відзначаються послідовністю, доказовістю, бракує самостійності суджень, відсутня аргументація, вони допускають помилки у доборі слів, побудові речень та їх інтонуванні.
Достатній рівень – оцінка «добре» (7-9 балів заслуговують студенти, які самостійно, у цілому вправно за
більшістю критеріїв продемонстрували належну культуру спілкування, проте за деякими з критеріїв (від 2-х до 4-х) їх мовлення ще містить певні
недоліки). Характеристика усних відповідей. Студенти чітко висловлюють думки, виявляють уміння формулювати цікаве запитання, дати влучну, дотепну відповідь, виявляють толерантність, стриманість, коректність у разі незгоди з думкою співрозмовника), але є певні недоліки за 2-ма критеріями, наприклад: нечітко виражена особиста позиція співбесідників, аргументація не відзначається оригінальністю.
Високий рівень – оцінка «відмінно» (10-12 балів заслуговують студенти, які продемонстрували високу культуру спілкування, переконливо аргументуючи свої думки з приводу проблемної теми).
Характеристика усних відповідей
Студенти належно формулюють власні думки, переконливо й оригінально аргументують свою позицію, зіставляють різні погляди на той самий предмет,
розуміючи при цьому можливість інших підходів до обговорюваної проблеми.Студенти як відповідальні учасники освітнього процесу дотримуються норм академічної доброчесності, усвідомлюють наслідки її порушення, що визначаються Положенням про академічну доброчесність у Галицькому коледжі імені В’ячеслава Чорновола. Списування під час контрольних заходів та екзаменів заборонені (в т.ч. із використанням мобільних девайсів).
Студент повинен вчасно приходити на заняття. У випадку пропуску двох чи більше занять без поважної причини підсумкова оцінка буде знижена. Перескладання модулів відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний). Здобувач освіти має дотримуватися навчальної етики, толерантно ставитися до всіх учасників процесу навчання, дотримуватися часових меж та лімітів навчального процесу.
Студент повинен добросовісно готуватися до усіх видів поточного, модульного та підсумкового контролю. Заборонено користування мобільним телефоном, планшетом чи іншими мобільними пристроями під час опитування та виконання контрольних письмових завдань, проте користування зазначеними гаджетами під час практичних, індивідуальних та семінарських завдань дозволяється.
1. Антологія світової літературно-критичної думки XX ст. [ за ред. М. Зубицької]. - Львів, 2015.
2. Бандура О. Теорія літератури в тезах, дефініціях, таблицях: Навчальний довідник /О. Бандура, Г. Бандура. - К., 2017.
3. Ісаєва О. О. Зарубіжна література (рівень стандарту) : підруч.для 10 кл.закл. загальн. серед. освіти / О.О. Ісаєва, Ж. В. Клименко, А. О. Мельник.- К.: "Оріон", 2018.- 240 с. : іл.
4. Ніколенко О. М. Зарубіжна література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / О. М. Ніколенко, О. В. Орлова, Л. Л. Ковальова.- К.: Грамота, 2018.-208 с.: іл.
5. http://moodle.gi.edu.ua/course/view.php?id=757
——————————————
!!! Навчальні посібники, виділені кольором, наявні у бібліотеці коледжу
Укладач Е-курсу: Грицик Юлія (uliagritsik21@gmail.com), викладач ЦК мовно-літературних дисциплін
- Змістовий модуль 1. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ
Змістовий модуль 1. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ
Очікувані результати навчання:
- розуміти значення художньої літератури для розвитку суспільства та особистості; знати особливості художнього перекладу, його різновиди;
- дати стислу характеристику літератури античності та Відродження; називати видатних представників античної та ренесансної культур; знати основні відомості про Гомера, Данте і В. Шекспіра; розуміти вплив творчості Гомера, Данте і В. Шекспіра на українську літературу й світовий літературний процес; дати загальну характеристику змісту творів.
Змістовий модуль 2. ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.
Очікувані результати навчання:
- розуміти особливості розвитку романтизму, специфіку його течій у національних літературах і творчості митців; знати українських перекладачів та українські переклади прочитаних творів, визначати в них засоби художньої виразності;
- виявляти жанрові ознаки прочитаних творів; визначати особливості взаємодії різних елементів (романтичних і реалістичних) у творах письменників; аналізувати провідні теми, проблеми, мотиви творів; коментувати, характеризувати, інтерпретувати образи персонажів та засоби їх створення; виявляти особливості індивідуального стилю митців; зіставляти образи, засоби виразності; виявляти традиції й новаторство митців на тлі літературного процесу.
Змістовий модуль 3. РОМАН XIX СТ.
Очікувані результати навчання:
- знати історію формування жанру роману у світовій літературі, його різновиди; розуміти специфіку розвитку роману в XIX ст., називати його жанрові ознаки;
- виявляти ознаки типовості образів у реалістичному романі; характеризувати й порівнювати романні образи у зв’язках із дійсністю, середовищем, світоглядними шуканнями митців; на підставі прочитаних творів виокремлювати ознаки різновидів; зіставляти образи персонажів.
Змістовий модуль 4. ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ
Очікувані результати навчання:
- розповідати про зміну світоглядних та естетичних засад літератури й мистецтва на межі XIX–XX ст.; називати характерні ознаки модерністських течій і явищ у художніх творах; знати основні віхи життя і творчості митців, риси їхнього індивідуального стилю;
- аналізувати ліричні твори (цілісно і у фрагментах); виявляти у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви; виокремлювати символи, пояснювати їхній асоціативний зміст; розкривати зв’язок романтизму і модернізму (на ранньому етапі модернізму), реалізму і модернізму (на зрілому етапі модернізму); характеризувати взаємодію імпресіонізму та символізму в ліриці кінця XIX – початку XX ст.; обговорювати проблему призначення мистецтва й митця; висловлювати власні думки щодо впливу французького символізму на розвиток української поезії.
- Змістовий модуль 5. ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
Змістовий модуль 5. ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
До уваги студентів, які перебувають за кордоном!!!
Вам необхідно опрацювати теоретичний матеріал: ознайомитися з лекційним матеріалом та відеоуроками, і виконати тестові завдання!
Очікувані результати навчання:
- розуміти сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIX–XX ст., ідейних та естетичних шукань представників «нової драми»; знати й коментувати перебіг сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої);
- виокремлювати новаторські риси в прочитаному творі; виявляти жанрові ознаки твору, розкривати особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовувати значення символів у п’єсі; зіставляти розвиток європейської та української драми на межі XIX–XX ст.; висловлювати погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних творів.
Змітовий модуль 6. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ
Очікувані результати навчання:
- знати популярних сучасних письменників та їхні твори; розуміти зв’язок творчості сучасного письменника з національними традиціями й тенденціями розвитку літератури, наводити приклади такого зв’язку в прочитаному творі; розповідати про основні події та персонажів прочитаних творів; формулювати критерії художності;
- розрізняти твори класичної та масової літератури; аналізувати й інтерпретувати прочитані твори сучасності.
Змістовий модуль 7. МОДЕРНІЗМ
Очікувані результати навчання:
- називати засновників модернізму в європейській прозі; знати світоглядні й естетичні засади модернізму; розкривати філософські засади екзистенціалізму; розповідати про основні віхи життя та творчості письменників; розуміти художнє новаторство митців; наводити приклади гротеску й притчі в прочитаних творах;
- виявляти актуальні проблеми в прочитаних текстах; характеризувати художні образи у творах митців; досліджувати особливості сюжету, композиції, стилю прочитаних творів; висвітлювати зв’язки творів з естетичними й ідейними шуканнями доби.
Змістовий модуль 8. ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.
Очікувані результати навчання:
- дати стислу характеристику модернізму й авангардизму в літературі; знати течії модернізму й авангардизму, їхніх видатних представників, основні етапи життєвого і творчого шляху письменників;
- визначати провідні теми й мотиви в ліриці митців; розкривати особливості світобачення письменників; характеризувати образи ліричних героїв (героїнь).
Змістовий модуль 9. АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ
Очікувані результати навчання:
- дати загальну характеристику змісту творів; сприймати літературний твір у контексті епохи та істориколітературного процесу;
- виявляти ознаки антиутопії в тексті; аналізувати ідейно-тематичну сутність, сюжет, композицію, проблематику художнього твору; обґрунтовувати власну позицію щодо актуальних проблем, порушених у творі; розкриваєти функції фантастики у творі-антиутопії.
Змістовий модуль 10. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ.
Очікувані результати навчання:
- виразно читати, коментувати, аналізувати літературні твори;
- розкривати особливості художньої побудови творів, характеризувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику творів, художні образи;
- визначати антивоєнний пафос творів, авторську позицію.
Змістовий модуль 11. ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.
Очікувані результати навчання:
- знати основні відомості про життя і творчість Е. М. Гемінґвея, Ґ. Ґарсіа Маркеса; розуміти значення творчості письменників у світовому літературному процесі;
- аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризувати персонажів творів, стильові особливості прочитаних текстів; виявляти й аргументувати жанрові ознаки творів
- Секція 3
Секція 3
- Секція 4
Секція 4
- Секція 5
Секція 5
- Секція 6
Секція 6
- Секція 7
Секція 7
- Секція 8
Секція 8
- Секція 9
Секція 9
- Секція 10
Секція 10